כמה קל ומהנה ללמד את הילדים על סמלי החג באמצעות יצירה. הנה כמה רעיונות ליצירות שכאלה, שגם יעסיקו את הילדים, גם יעשירו אותם, וחלקן גם יוכלו להיות מוצגות על שולחן החג בליל הסדר הקרוב.

1. מגש מצות מבריסטול. כמה נחמד יהיה להניח על שולחן החג בליל הסדר הקרוב צלחת מצות שהכנתם עם הילדים, לצד צלחת המצות המסורתית. הילדים יתרגשו ויחושו גאווה, והדבר יסייע עבורם גם לתחושת שייכות ותרומה לשולחן החגיגי.

מה צריך? בריסטול צבעוני, מספריים, מגוון מדבקות, שדכן סיכות, טוש צבעוני לבחירתכם.

לאיזה גיל מתאים? שנתיים ומעלה (בגילים הקטנים, על החלק של המספריים, הכתיבה והשדכן מופקדים ההורים).

ההכנה: גוזרים את הבריסטול לצורת ריבוע גדול (אפשר לקפל זווית אחת של הבריסטול כלפי פנים עד ליצירת משולש שווה צלעות, לסמן בעיפרון, לפתוח ולגזור בהתאם לסימון ליצירת הריבוע). 

כעת כותבים על גבי צד אחד של הבריסטול את המילה “מצות” או “מצה” בטוש צבעוני ובכתב בולט. באותו צד מקפלים כלפי פנים פסים מארבע הצלעות של הריבוע, בעובי של כ-3 ס”מ כל פס.

מקשטים (מתחת לפסים שנוצרו) עם מדבקות את הריבוע, מסביב למילה הכתובה או רק מתחת לפס כמעין מסגרת.

כעת גוזרים חתך קטן בצד אחד של כל פס שקיפלנו, כדי שנוכל לקפל את הפס שלצידו ולהדק בשדכן סיכות את הפינות שנוצרו זו לזו, ליצירת המגש.

סרטון הדגמה:

2. צלחת פסח. גם כאן מדובר בתחליף לאחד מסמלי החג – הפעם לצלחת הפסח המסורתית, מעשה ידי הילדים. הצלחת תוכל להשתלב בשולחן החג ולתת לילדים תחושה של שייכות אמיתית לחגיגה. 

מה צריך? צלחת או קערה חד פעמית גדולה (לבנה או צבעונית), בריסטול לבן (גם דף 4A רגיל יעשה את העבודה), מספריים, טושים צבעוניים, דבק, מדבקות.

לאיזה גיל מתאים? מגיל 4 ומעלה הילדים יוכלו לעשות את היצירה לגמרי לבדם (ההורים יוכלו לסייע בחלק של הכתיבה), בגיל שנתיים עד שלוש הם יוכלו להשתתף בחלק של הדבקת העיגולים, המדבקות והקישוטים.

ההכנה: מציירים על גבי הבריסטול הלבן 7 עיגולים בגודל של העיגולים שנרצה על צלחת הפסח (אפשר להיעזר בכוס, ולשרטט עיגול לפי השפה של הכוס). כעת גוזרים אותם.

כותבים עם הטושים הצבעוניים על גבי כל אחד מהעיגולים את הסמלים הקבועים בקערת הפסח: זרוע, ביצה, חרוסת, מרור, כרפס וחזרת, ועיגול נוסף עם המילה “פסח”.

כעת מדביקים כל עיגול על גבי הצלחת החד פעמית שלנו, כשהמילה “פסח” במרכז והשאר מקיפות אותה מסביב. עכשיו כל שנותר הוא לקשט מסביב במדבקות צבעוניות, אפשר גם על גבי השוליים של הצלחת.

סרטון הדגמה:

3. משה בתיבה. יצירה חמודה להפליא שדרכה תוכלו גם לספר לילדים הגדולים יותר את הסיפור של משה. הקטנים יותר פשוט ייהנו מיצירת בובה בתיבה.

מה צריך? גליל נייר טואלט, מספריים, טושים/צבעים צבעוניים, בריסטול צבעוני, דבק, צמר גפן, בלוט, קצת פלסטלינה.

לאיזה גיל מתאים? מגיל 4 ומעלה (עם עזרת ההורים).

ההכנה: מכינים את התיבה: בעזרת מספריים חוצים לאורך את גליל נייר הטואלט לשניים. כעת אפשר לצבוע את חצי הגליל (מצדו החיצוני), או להדביק עליו בריסטול צבעוני כך שיכסה את הצבע החום הטבעי של הגליל.

כעת מכינים את הבובה: לוקחים את הבלוט ובעזרת חתיכות קטנות של פלסטלינה (ההורים יכולים לעזור) מדביקים בחלק העליון של הבלוט צורות של עיניים ופה. מכניסים את הבלוט לחצי הגליל שקישטנו ומרפדים בפנים בחתיכות צמר גפן. 

אופציה נוספת: מכינים את התיבה וגם את הבובה מבריסטול צבעוני, הנה סרטון הדגמה:

4. פירמידה תלת ממד. בניית הפירמידות במצרים מיוחסת לבני ישראל למרות שלא כך הדבר, אך בכל מקרה פירמידות הן הסמל המובהק של מצרים העתיקה ומשכך הן מתקשרות גם לפסח. הילדים ישמחו להכין יצירה בתלת ממד שתוכל גם לקשט להם את המדף או הספרייה בחדר.

מה צריך? דף לבן 4A, מספריים, טוש שחור, עוד מספר טושים/צבעים בגוונים חמים (כמו חום, אדום, כתום, צהוב), שדכן סיכות, עיפרון לסימון.

לאיזה גיל מתאים? מגיל 4 ומעלה (עם עזרת ההורים).

ההכנה: מכינים מהדף המלבני ריבוע: מקפלים זווית אחת של הדף כלפי פנים עד ליצירת משולש שווה צלעות, מסמנים בעיפרון, פותחים וגוזרים בהתאם לסימון ליצירת הריבוע. כעת יש לנו במרכז הריבוע סימון של משולש בצד אחד מהקיפול שיצרנו. נקפל קיפול דומה גם בצד השני, ליצירת סימון נוסף של משולש גדול ולמעשה 4 משולשים קטנים.

מסמנים בקווקוו את הקיפולים, ומציירים צורה של חומת לבנים על כל אחד מארבעת המשולשים הקטנים שנוצרו, כך שבכל משולש תיראה המשכיות של החומה (כלומר שהקווים המרכזיים ימשיכו זה את זה). את הקווים המרכזיים מציירים בטוש שחור ואת ה”לבנים” צובעים בצבעים חמים.

כעת גוזרים את הסימון של אחד המשולשים בצלע אחת, ומקפלים פנימה את אותו משולש למשולש שלצידו. מהדקים באמצעות שדכן סיכות.

אפשר לסיים את היצירה כאן, ואפשר גם לגזור באחד המשולשים צורה של דלת.

סרטון הדרכה:

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים