הורות לגיל הרךמגזין לגננות

בדרך לליל הסדר

השנה, נחגוג את ליל הסדר בצל משבר הקורונה. קראו טיפים לליל סדר משפחתי וכייפי למרות הכל

ליל סדר בצל משבר הקורונה מעלה שאלות, חששות וגם הזדמנויות. ריכזנו לכם טיפים לארוחת חג שמחה וכייפית לכל המשפחה הגרעינית.

אנחנו כבר יודעים שחגיגת ליל הסדר השנה תראה אחרת לגמרי, על פי הוראות משרד הבריאות יש לקיים את ערב בחג רק במסגרת המשפחה הגרעינית.

ליל סדר נתפס בצורה שונה אצל אנשים שונים, יש כאלו שאוהבים אותו כמה שיותר גדול, אחרים יעדיפו אותו מצומצם ומשפחתי ויש את מי שבכלל היו מעדיפים לקיים ליל סדר אלטרנטיבי.

עבור ילדים בגיל הרך, פעמים רבות ליל הסדר הוא אירוע מלחיץ- הרבה אנשים ורעש שיכולים להוציא אותם משלוותם. הרבה מהילדים בגילאים האלו עייפים עד שמסיימים את כל ההגדה ובסופו של דבר חוויה מרגשת יכולה להפוך למאכזבת וקשה לכולם.

זה נכון שהחגיגות המצומצמות השנה זאת לא הבחירה שלנו, אך כן יש לנו בחירה והזדמנות לחגוג את ליל הסדר בדיוק כמו שאנחנו רוצים ובצורה שתהיה מותאמת לילדים שלנו. 

כמה רעיונות לארוחת חג משמחת במיוחד:

  1. התחילו בשעה מוקדמת– חשבו מה משך הסדר שתרצו לקיים ובהתאם לשעת השינה של הילד התחילו את הארוחה וקריאת ההגדה.
  2. התלבשו חגיגי– אין לנו הרבה הזדמנויות לזה היום, ולכן החג הוא הזדמנות כן לצאת מהשגרה היום יומית ולסמל משהו אחר.
  3. הכינו את שולחן החג ביחד– יצירות וקישוטים של הילדים, פרחים שתקטפו בחצר הבית.
  4. כן גם את האוכל- בישולים משותפים זה כיף של ממש. אל תחסכו בסינר וכובע שף מתאימים שאפשר להכין בבית. השיתוף של הילדים יכול להיות מבחירת התפריט ועד להכנה עצמה- זאת יכולה להיות חוויה משותפת וכיפית במיוחד. כל ילד יוכל לעזור בהתאם לגילו.
  5. לשיר ולנגן– אפשר לשיר ואפשר גם לנגן ביחד את כל שירי החג האהובים.
  6. הם לא חייבים לשבת ליד השולחן- זכרו בהתאם לגיל הילד, שאי אפשר לצפות ממנו לשבת ליד השולחן כל הזמן. אפשר להאריך את השהות שלהם סביב השולחן בעזרת משחקים או יצירה שיעסיקו אותם. אבל גם אם הילדים בחרו לקום ולשחק במקום אחר, אל תכעסו, תבינו אותם ותמשיכו בהנאה. 

מאחלים לכם חג שמח וכיף משפחתי משותף. 
שלכם באהבה,
כל צוות בדרך לגן

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים