גני ילדים

מחפשים גן ילדים – עשרת הדברים שחשוב שתבדקו מראש

איך בוחרים גן ילדיםמהם השיקולים העיקריים בבחירת גן ילדים: גישות חנוך, בטיחות, תקנים, מספר ילדים, איכות הצוות המבנה ועוד

מחפשים גן ילדים לשנה הבאה לקטנטנים שלכם?

גם אתם מגיעים בשעה ארבע לכניסה לגנים, עוצרים אמהות בגינות ציבוריות? ממשיכים לחפש בקבוצות פייסבוק כל פיסת מידע שאפשר לאסוף….

ובעיקר שואלים את עצמכם מה הכי חשוב כשמחפשים גן לילדים? במיוחד בשבילכם הכנו את רשימת עשרת הדברים החשובים למציאת גן ילדים שמתאים לילד או הילדה שלכם.

מוכנים? יאללה יצאנו לדרך.

  1. גודל והרכב הקבוצה מבחינת גילאים

בגני ילדים רבים טווח הגילאים רחב לכן בד”כ נעשית חלוקה לקבוצות. חשוב שהחלוקה תענה על הצרכים השונים של כל חתך גילאים: החינוכיים, החברתיים והפיזיים. בכל אופן, מומלץ שטווח הגילאים בכל קבוצה יהיה בערך שנה. בררו לאיזה קבוצה גילאים ישובץ ילדכם? וחשבו, בהתאם לאופיו ולרמת ההתפתחותו, אם שיבוץ זה יעשה לו “צדק” מבחינה חברתית ולימודית. למשל, אם ילדכם מפותח לגילו – אולי הוא ישתלב יותר טוב בחברת ילדים הגדולים ממנו. וההפך, אם ילדכם מופנם, אולי ישתלב יותר טוב בקבוצה בה הוא בין הגדולים. כמו כן, לגודל הקבוצה יש משמעות. בגילאים קטנים יותר (בין שנה לשנתיים) יכול להיות שתעדיפו קבוצה מצומצמת יותר, ואילו ככל שילדכם יגדל, וכך גם הצרכיו החברתיים, תעדיפו קבוצה גדולה.

  1. כלל הברזל – צוות הגן

קיימים מרכיבים רבים שהופכים גן ילדים לאיכותי, אולם צוות הגן, ויחסו לילדים הוא המרכזי שבהם. התעניינו, מהי ההסמכה של כלל אנשי הצוות, ובייחוד הגננת. האם הגננת היא גננת מוסמכת, ואם כן, מאיזה מוסד אקדמאי. הדינמיקה בין אנשי הצוות היא גם דבר שחשוב לבדוק מאחר ויש לו השפעה על האווירה בגן. אחת הדרכים לבדוק זאת היא לשאול מהו הוותק של הצוות והאם צפויים שינויים בהרכבו בזמן הקרוב. צוות קבוע שמתחלף לעיתים רחוקות יכול להעיד על דינמיקה טובה ועל ניהול נכון של הגן.

  1. מנהלת או מנהל הגן

בכל גן יש גננת ומנהלת גן. ייתכן כי הגננת הראשית היא גם מנהלת הגן וייתכן כי מנהלת הגן אינה גננת. בשני המקרים מנהלת הגן היא הכתובת שלכם.

אליה אתם פונים לכל הבקשות השונות, בירורים, עדכונים וגם במיקרה של תלונות.לכן, חשוב לבדוק מי מנהלת הגן ולשאול את עצמכם עד כמה אתם מתחברים אליה, האם היא עושה רושם שהיא מעוניינת לעזור וקשובה, נסו לברר מהי מידת השקיפות שלה מול ההורים וכיוצא באלו.

  1. שיטת החינוך וה”אני מאמין” של הגן

גן ילדים מהווה את נקודת המפגש הראשונה של ילדינו עם גישות חינוך שאינן הבית לכן חשוב שנבחר לבחור גן ילדים שמתאים לגישת החינוך שאנחנו מאמינים בה. גני ילדים רבים בישראל מאמצים גישות חינוך אלטרנטיביות שבשנים האחרונות תופסות תאוצה בארץ כמו הגישה המונטסורית, האנתרופוסופית והדמוקרטית. מומלץ לקרוא ולהתעניין בגישות חינוך השונות לצד גישת החינוך ה”הקונבנציונאלית” – אולי זה יוביל אתכם לתובנות חדשות.  מעבר לזה, חשוב להבין מהו ה”אני מאמין” של הגן. מדובר בערכים המרכזיים שהגננת רואה לנגד עיניה ופועלת להשתית בגן. אלו משפיעים ישירות על סדר היום בגן, התוכנית החינוכית, המרקם החברתי ובעיקר על אופן הטיפול השוטף בילדים.

  1. מספר המטפלות\סייעות ביחס לילדים בפועל

 מלבד הגננת כידוע, חייבת להיות לפחות עוד אשת צוות אחת (ואף 2 או 3) שמסייעות לה בטיפול בילדים ועבודות הגן. לחץ הנובע מכמות הילדים בגן עלול לפגוע הן בצוות והן בילדים עצמם ולגרור תופעות כמו עצבנות, מרדנות או אפילו עייפות. לכן, מדובר בעניין שיש לברר אותו מראש.

  1. חשיבה פרקטית

מצאתם גן ילדים שנראה לכם ועומד בכל הדברים שחשובים לכם? נהדר! עכשיו בדקו את ארבעת הנקודות הבאות:

  • מיקום – האם נוח וזמין לכם להגיע אליו. זכרו שאתם מגיעים לגן ילדים בכל יום פעמיים ביום. בידקו – האם יש חניה נוחה באזור? האם האזור עמוס בשעות הבוקר? או בשעות הצהריים?
  • שעות הפעילות – בדקו שברמה היומית שעות הפעילות מתאימות לסדר יום טיפוסי שלכם.
  • ימי החופש – בדקו מראש, מתי הגן יוצא לחופשים. אם לא תוכלו להתפנות העבודה באותם ימים, חשוב כבר עכשיו להבין אם תוכלו למצוא סידור מתאים. אם לא? בררו, האם הגן מתכוון לספק קייטנה בתשלום.
  • האם יש תשלומי “אקסטרה” במהלך השנה – מדובר על תשלומים לחוגים, פעילויות, קייטנות בחופשים, לעיתים יציאות ועוד. בדקו מראש כמה תצטרכו לשלם ועל מה, גם אם רק כדי שלא תהיו מופתעים.
  1. חוות דעת המימנות של הורים בגן

כולנו רוצים לשמוע המלצה מהורה שהיה בגן. במקרים רבים, ההמלצות ו/או דיס-ההמלצות הינן אותנטיות ויכולות ללמד אתכם רבות על אופי גן הילדים ועל החוויה של הורים מהגן. בנוסף, זוהי אחת הדרכים המרכזיות לגלות האם היה איזשהו מקרה חריג שיאיר לכם נורה אדומה.

  1. רמת הבטיחות בגן הילדים

עיניים של אמא ואבא רואות הכל… הסתכלו וסרקו את סביבת הגן חפשו האם יש ליקויי בטיחות, מהי רמת הניקיון, הסדר ושאר הדברים שחשובים לביטחון ובריאות הילד שלכם.

עוד על בטיחות בגני ילדים

  1. חשיבה קדימה

האם אתם רוצים בעוד שנה לחפש גן נוסף עבור ילדיכם? האם זה יהיה נכון עבורו לעבור למסגרת חינוכית חדשה לאחר שהתרגל לצוות הגן, לחבריו ולסדר היום. כשבוחרים גן ילדים כדאי לחשוב לא רק על מה שמתאים לילדנו בשנה הקרובה, אלא גם על צרכיו החברתיים, הפיזיים והחינוכיים בשנה הבאה.

  1. תזונה נכונה

נושא זה שווה בדיקה יסודית מאחר הגן הוא בסופו של דבר המקום בו מרבית הילדים מקבלים את שתי הארוחות המרכזיות שאמורות לספק להם את הערכים התזונתיים החיוניים להם עבור התפתחות נכונה ובריאה. לדוגמה, תפריט מגוון עשיר בחלבון, בסידן וברזל הוא חלק מעקרונות התזונה בגני ילדים.

 

לסיום, בחיפוש אחר גן ילדים מתאים, חשוב להתעניין ולאסוף מידע על מספר גני ילדים באזור מגורינו, על מנת שיהיה לנו בסיס להשוואה, בעיקר אם אנחנו הורים לילד ראשון. בשלב השני, לאחר הבירור הטלפוני, נסייר ונבדוק גני ילדים בשטח, ואז חשוב לשים לדברים נוספים.

 זהו – עכשיו אתם מוכנים לצאת למסע החיפוש של גן ילדים לקטנטנים שלכם

אנחנו מזמינים אתכם להתחיל את חיפוש גן הילדים המתאים ביותר עבור ילדכם בעזרת אתר בדרך לגן. מיזם חברתי שהוא בית משותף להורים וגנים המרכז את כל .המידע המקצועי, לצד המלצות מהימנות של הורים אמתיים מהגן

 

לחצו כאן להתחיל בחיפוש גני ילדים באזור מגורכם

בהצלחה!

 

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים