גני ילדים

גישות החינוך השונות בגני ילדים – קצת סדר

גישות חינוך שונות בגני ילדיםגישות חינוך שונות בגני ילדים- מהם שיטות החינוך הפופולריות בגני ילדים בישראל

גן ילדים מהווה את נקודת המפגש הראשונה של ילדינו עם גישות חינוך שאינן הבית.
אנחנו רוצים להעניק לקטנטנים שלנו את החינוך הטוב ביותר ולבחור להם גן ילדים שמתאים לגישת החינוך שאנחנו מאמינים בה. ככה אנחנו מוצאים את עצמנו בשעת חיפוש גן לילדים לומדים או ניזכרים בגישת החינוך הקונבנציונאלית ולומדים גם על גישות חינוך אלטרנטיביות שבשנים האחרונות תופסות תאוצה בארץ.

אם גם אתם מחפשים גן ילדים ומוצאים עצמכם מבולבלים מכל המידע והגישות השונות – אז הגעתם למקום הנכון.
הכנו בדיוק בשבילכם טעימה מארבע גישות חינוך אלטרנטיביות מובילות כיום בישראל ובעולם:

גן ילדים בגישת חינוך מונטסורית

שיטת חינוך על שם ד”ר מריה מונטסורי. השיטה דוגלת בגילוי העצמי-הלומד של הילד, כלומר בפיתוח כישורי הלמידה, העצמאות, ההנאה והיכולות הטבעיות של הילד הקיימות בו באופן טבעי ואינדיווידואלי. בגן ילדים מונטסורי הילדים נהנים מלמידה חווייתית ופעילה שמותאמת להם ומציעה להם לימוד מתוכנן לצד חופש בחירה.
הפעילויות בגן מתמקדות בטיפוח העצמאות של הילד והסקרנות הטבעית שלו באמצעות עזרי הלימוד והמשחקים הייחודים לשיטת מונטסורי.

גן ילדים בגישת חינוך אנתרופוסופית

גישת החינוך האנתרופוסופית פותחה על ידי ד”ר רודולף שטיינר.
במרכז הגישה עומדת האמונה ביכולת הטבעית של האדם לפתח כישורים חברתיים, מוסריים ואף שכליים וכל זאת בעזרת הכוונה נכונה ויצירת סביבה מתאימה. לכן, גן ילדים אנתרופוסופי מתאפיין ביצירת סביבה נעימה הכוללת צבעים רכים, אביזרים ורהיטים העשויים מחומרים טבעיים בלבד. הפעילויות בגן מתמקדות באומנות ושירה ומתאפיינות בריתמוסים.
הצעצועים עשויים מחומרים טבעיים בעבודת יד והתזונה טבעית. בישול טרי הנעשה בשיתוף הילדים.

גן ילדים דמוקרטי

גישת החינוך הדמוקרטית גורסת כי יש לאפשר לילדים להתפתח מתוך הכרה בהיותם ישויות עצמאיות בעלי זכויות ובנוסף, ללמוד להתחשב בסביבה המורכבת גם היא מישויות בעלות זכויות. לכן, הפעילויות בגן ישלבו את הילדים כשותפים בקבלת ההחלטות והעשייה, תוך מתן מקום לדעתם ומתן אפשרות לעצמאות. בנוסף, אנשי הצוות משמשים יותר כ”מתווכים” בין הילדים לסביבה ופחות כ”מחליטים” על הילדים, כאשר שמים דגש על הייחודיות של כל ילד וילד בגן. הילדים, גם בגילם הצעיר, יזכו לקבל החלטות וללמוד על משמעות החלטותיהם.

גן ילדים מעורבות הורים

בשונה משאר הגנים שהוצגו לעיל, הגישה החינוכית בגן מעורבות הורים אינו נובע מתיאוריה פילוסופית אקדמאית או מדעית.
גני ילדים מעורבות הורים הינם מגוונים מבחינת גישות החינוך אך המכנה המשותף לכולם הוא מעורבות ההורים. במרבית המקרים, הגן מוקם וממומן על ידי משפחות הילדים מהגן, כאשר ההורים שותפים מלאים בהחלטות, החל מטיב האוכל ועד לתכני הלימוד. כמו כן, ההורים (בהתנדבות) מנהלים את הגן מבחינת כספים, חומרים, תיקונים ותחזוקה. הרמה של מעורבות ההורים ותחומי המעורבות משתנים מגן לגן.

עכשיו נשאר לכם – ההורים – לבחור איזו גישה הכי מתאימה לילד או הילדה שלכם וגם לכם.
זיכרו כי התאמת גישת חינוך של גן לילד צריכה להתחשב הן בצרכי הילד, באופיו ובהתפתחותו והן בגישת החינוך שאתם מאמינים ודוגלים בה.

אנחנו מזמינים אתכם להתחיל את חיפוש גן הילדים המתאים ביותר עבור ילדכם בעזרת אתר בדרך לגן. מיזם חברתי שהוא בית משותף להורים וגנים המרכז את כל המידע המקצועי, לצד המלצות מהימנות של הורים אמתיים מהגן

לחצו כאן להתחיל בחיפוש גני ילדים באזור מגורכם

בהצלחה!

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים