הורות לגיל הרך

שעון חורף: 5 טיפים שיעזרו לכם להרגיל את הילדים

5 טיפים שיעזרו לילדכם לעבור לשעון חורף בצורה מיטבית

עם המעבר לשעון חורף הילדים עלולים להיות עייפים מוקדם מהרגיל, ואם זה לא מספיק – הם גם עלולים להקיץ מוקדם מהרגיל.
החדשות הטובות: זה זמני.
החדשות היותר טובות: יש מה לעשות כדי לעזור להם להתרגל למעבר. ריכזנו לכם טיפים שיעזרו לכם.

בסוף החודש, ה-.31.10.21 בשעה 2:00 יכנס לחיינו שעון החורף, ואם כרווקים התענגתם על שעת שינה נוספת בלילה, כהורים לילדים קטנים סביר להניח שתאלצו להקיץ איתם שעה אחת מוקדם יותר. לברי המזל שביניכם, שילדיהם מתעוררים ב-7:00, השינוי לא יהיה דרמטי, אבל ילדים שמתעוררים מוקדם יותר, עלולים במעבר לשעון החורף להכיר לכם מקרוב את השעה 5:00 בבוקר, ואף לפני כן. החדשות הטובות הן שמדובר בכמה ימים, לרוב עד שבוע, עד שהשעון הביולוגי של הילדים מסתנכרן עם השעון החיצוני. החדשות היותר טובות הן שיש מה לעשות גם בכמה ימים האלה, כדי לעזור לילדים להתרגל לשעון החורף (ולכם לישון עוד טיפה):

1. החשיכו את חדר השינה של הילדים. המעבר לשעון חורף, בו אנחנו מחזירים את השעון שעה אחת אחורה (אוקי, הרוב דיגיטלי ומשתנה אוטומטית, לכם נותר רק להיאבק עם השעון של הרכב), גורם לא רק לחשיכה מוקדמת יותר במהלך היום, אלא גם לכניסת אור מוקדמת יותר במהלך הבוקר. הורמון השינה (מלטונין) מופרש פחות באור, ואם תצרו חשיכה בחדר, גם אם באופן מלאכותי, זה יכול לעזור להפרשה טובה יותר של ההורמון. לכן דאגו לווילונות כהים בחדר השינה של הילדים בתקופה זו, ואם הם רגילים להירדם עם מנורת לילה, דאגו לכבות אותה אחרי שיירדמו.

2. שמרו על טקס שינה קבוע. החשיכה המוקדמת יותר עשויה לגרום לילדים להתעייף מוקדם יותר. לא כדאי “למשוך” את שעת השינה של הילדים כשהם עייפים, כי התוצאה עלולה להיות בכי והתקפי טנטרום, בצירוף הרדמה קשה יותר, ובעיקר – לא בהכרח תוביל לכך שהילד יקום מאוחר יותר. אם הוא יתעורר מוקדם, תקבלו גם ילד עייף שלא ישן מספיק בלילה. אז מה כן לעשות? זרמו עם הילד, מדובר כאמור בכמה ימים עד שגופו יתרגל לשעון החדש, ואם הוא מתעייף מוקדם יותר, התחילו בטקס השינה הרגיל שלכם.

3. הילד התעורר מוקדם במיוחד? החזירו אותו לישון. אם ילדיכם היה רגיל להתעורר בשעה 6:00, ועם המעבר לשעון חורף הוא מקיץ עם משאיות הזבל ב-5:00, אל תתחילו איתו את היום אם השעה לא נוחה לכם. הבהירו לו שהבית עדיין ישן, אל תדליקו אורות, אל תפתחו איתו בשיחה ובטח אל תתחילו לשחק איתו. העבירו מסר ברור שעכשיו ישנים, תהיו עקביים והחזירו אותו למיטה. השעון הביולוגי שלו יסתנכרן בהדרגה.

4. אפשר לעכב מעט בכל יום את שעת השינה. אז אמרנו שלא מומלץ למשוך את שעת השינה של הילדים אם הם עייפים, אבל אפשר לעשות את זה בהדרגה, כדי להגיע לבסוף לשעת השינה המקורית שהיתה נהוגה בבית לפני המעבר לשעון חורף. בשיטה הזו, מאחרים בכל יום החל מיום הזזת השעון את שעת השינה של הילדים בכ-10-15 דקות, עד שמגיעים לאחר מספר ימים לשעת השינה הרגילה של הילדים משעון הקיץ. 5. זכרו: זה ג’ט לג זמני. גם אם לא כל הטיפים פה יעבדו לכם, וגם אם הילדים יתעקשו לקום מהמיטה לפנות בוקר ויפגשו את העיניים הטרוטות שלכם, הזכירו לעצמכם שמדובר באמת במצב זמני, שיימשך לכל היותר שבוע, עד שהשעון הביולוגי בגופם הקטן יתרגל למצב החדש. בהצלחה!

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים