הורים רבים מתלבטים בשאלה כיצד לייצר שיחה משמעותית עם ילדים צעירים. הם רוצים לדעת כיצד עבר היום על ילדיהם, להיות חלק מעולמם הרגשי והחברתי ולהרגיש קרובים אליהם. כיצד ניתן להרחיב ולהעמיק את השיח עם ילדים צעירים? בתור התחלה שתפו אתם אותם באירועים וחוויות שעברו עליכם במהלך היום, ספרו להם משהו שהיה לכם נעים ודבר מה שהיה פחות נעים, קצת על מה הרגשתם וחשבתם ותנו להם הזדמנות לשתף בעצמם. עודדו אותם דרך שאלות ממוקדות ומכווינות בהתאם לרמת ההתפתחות כמו, למשל, “עם מי שיחקת היום?”, “מה היה לארוחת צהריים?”, “האם היית בחצר?”, “איך היה לך בחוג תנועה?” ועוד. אפשר לנצל את ארוחת הערב המשפחתית כהזדמנות לשיתוף חוויות של כל אחד מבני המשפחה. דרך השיתוף אנחנו מלמדים את הילדים לתת שם לחוויות שעוברות עליהן, לעבד אותן וגם להיעזר בקשר ולא להישאר לבד.

מאת:

נטלי מסר גרא, פסיכולוגית. בעלת M.A בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת חיפה.
עובדת עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים בקליניקה פרטית ובהתמחות בפנימייה עם בני נוער השייכת לעליית הנוער. מייסדת ומנהלת קבוצת הפייסבוק ‘נפש הילד- פסיכולוגים עונים להורים’.

 עידית בן נתן, פסיכולוגית קלינית מומחית  

עידית עובדת בשירות פסיכולוגי חינוכי בפרדס חנה בבתי ספר וגנים. מטפלת בקליניקה פרטית בפעוטות, ילדים ומתבגרים. מבצעת טיפולים פרטניים, טיפולים דיאדיים (הורה-ילד), הדרכות הורים ועורכת אבחונים פסיכודיאגנוסטיים.

עידית בן נתן, פסיכולוגית קלינית מומחית

נפש הילד- פסיכולוגים עונים להורים
שלום, נעים להכיר, אנחנו קבוצה של אנשי מקצוע בתחום הטיפול. בקבוצה חברים פסיכולוגים מתחומים שונים: קליניים, קליניים של הילד, התפתחותיים וחינוכיים. אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו, קבוצה זאת נועדה לתת ייעוץ ומענה פסיכולוגי ראשוני סביב סוגיות הנוגעות לילדים מכל הגילאים וחווית ההורות, מתוך הבנה כי יש צורך במענה מקצועי מסוג זה. לפסיכולוגים יש ידע התפתחותי והבנה מעמיקה של נפש הילד כך שניתן להתייעץ בנושאים כמו שאלות התפתחותיות, פחדים, חרדות, נושאים הקשורים לגן, יחסי אחים, שאלות של גמילה ושינה, גיל ההתבגרות חווית ההורות וכל מה שמעסיק אתכם וקשור לתחום.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים