ספרים מעשירים את השפה והדמיון ומסייעים לתקשורת תקינה, משפרים כישורי קשב וריכוז ומעודדים אהבה למילה הכתובה. ספרים חשובים להתפתחות של ילדינו כבר מגיל צעיר.
ריכזנו עבורכם 4 המלצות קריאה לספרים המתאימים לפעוטות.

חרוז תנין/ תמר דביר

ילד יוצא עם סבתו לנסיעה ברכבת, בחיפוש אחר חרוז שהלך לה לאיבוד. כל עמוד בסיפור נגמר במילה שצריך להשלים, כשהציפייה של כולנו היא שבעמוד הבא תופיע מילה מתחרזת שתשלים אותה – אבל המילה שמופיעה היא דווקא כזו שלא מתחרזת כלל וכלל, מה שיוצר אפקט הפתעה אצל הילדים שגורר אחריו פרץ של צחוק. תמר דביר כתבה ואיירה ספר מקורי ומיוחד לפעוטות, כזה שמפתח את הדמיון, גורם להם לנסות לנחש בעצמם מה המילה החסרה – ולהתגלגל מצחוק כשהמילה היא לחלוטין לא מה שהם ציפו שתהיה.

חרוז תנין, 36 עמודים, הוצאת ידיעות ספרים.

יותר מדי גזרים/ קייטי הדסון

ארנב אהב גזרים. הוא אסף אותם בכל מקום, וטמן אותם במאורה החמימה שלו. אבל הייתה לו בעיה – מרוב גזרים לא היה לו מקום לעצמו במאורה. אז הוא יוצא למסע חיפושים אחר בית אחר, בעזרתם של חבריו החיות, אבל האם אפשר לעזור לארנב שאינו מוכן לוותר אפילו במעט על אוסף הגזרים שלו?

קייטי הדסון (תרגום מאנגלית: גליה אלוני-דגן) כתבה ספר מקסים שילמד את הקטנטנים על כוחם של חברות, יצירתיות ושיתוף פעולה, עם איורים מרהיבים שישמחו את ליבם.

יותר מדי גזרים, 34 עמודים, הוצאת תכלת.

אוטו גלידה/ מיקי מבורך

שלושה חתולים בשלושה צבעים שונים ישבו על שלושה חלונות, כשפתאום… אוטו גלידה הגיע! למוכר הגלידות יש ארטיקים בכל מיני צבעים, בכל הצבעים! אך בעוד שהחתול הצהוב והחתול האדום מקבלים את הארטיק בצבע שביקשו, מוכר הגלידה החביב מתקשה למצוא ארטיק כחול עבור החתול הכחול. האם בסוף גם החתול הכחול ישיג את מבוקשו?

מיקי מבורך כתבה סיפור מלא שמחה וצבע לקטנטנים, מלווה באיורים מקסימים של כריסטינה קדמון. זהו ספר נפלא ללימוד צבעים, אבל לא רק – יש כאן הזדמנות לבחון איך שלושה חתולים מתייחסים באופן שונה לאותה סיטואציה, וללמד את הפעוטות על סבלנות, דרכי התמודדות עם תוצאה לא רצויה וגם על הצלחה.

אוטו גלידה, 38 עמודים, אריה-ניר הוצאה לאור.

חלום על שולחן כחול/אמי רובינגר

אין כמעט בית עם ילדים קטנים בישראל שאין בו ספר אחד או יותר של סופר הילדים, המאייר והקריקטוריסט אמי רובינגר ז”ל. הספרים שלו זכו להצלחה אדירה בין היתר בזכות ההומור שהכניס לתוכם, והאיורים המיוחדים המזוהים עמו כל כך. “חלום על שולחן כחול”, ספר הפעוטות האחרון שכתב, שראה אור ב-2017 (כשנתיים לפני מותו), הוא מסע קסום שמתרחש על גבי שולחן כחול, שהופך לכל דבר כמעט ומוביל לכל מקום בזכות הדמיון. 

כך הקוראים הקטנים יכולים לצאת למדבריות החמים או לערבות השלג הקפואים, לעוף אל השמיים או לצלול למעמקי הים. כדרכו של רובינגר, בדרך הם צריכים להשלים את כל החרוזים החסרים, וכל זאת לצד איוריו המקסימים.

חלום על שולחן כחול, 32 עמודים, הוצאת כתר.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים