גם אם לא ניחנתם בידיים טובות ובדמיון רחב, תוכלו להכין לילדיכם השנה תחפושת מקורית בקלות ובכלום כסף. הנה מספר רעיונות לתחפושות מעניינות, שלב אחרי שלב, לבנים ולבנות, שמכינים לבד:

פורים הוא החג הכי שמח בשנה, אבל את פורים הקרוב נראה שנחגוג באופן צנוע יותר. זה לא אומר שלא נחליף משלוחי מנות מפנקים ולא נדאג לתחפושות לילדים, אבל שילוב של המלחמה והמורל הירוד, יחד עם המצב הכלכלי במדינה מייצר לנו הזדמנות לחשב מסלול מחדש. מהאתרים בחו”ל קצת קשה להזמין תחפושות לחג הזה – הזמנות רבות תקועות באליאקספרס כבר חודשים. אז מה עושים? במקום לקנות תחפושות ב-150 שקלים שהילדים ילבשו במקרה הטוב כמה שעות, אפשר להכין תחפושות בעצמנו, ואפילו לערב את הילדים בהכנה, מה שיעלה את מפלס ההתרגשות מהחג. אל תדאגו, לא צריך בשביל זה לקחת קורס מזורז בתפירה או להיוולד לבתיה עוזיאל (אם לא גדלתם בשנות השמונים, תעשו גוגל). הנה כמה רעיונות לתחפושות מקוריות שתוכלו בקלות להכין לבד, ובלי לקרוע את הכיס:

תחפושת תות. מדובר בתחפושת מתוקה במיוחד (תרתי משמע).
מה צריך? שמלה אדומה חלקה ופשוטה שמסכימים להקריב לטובת התחפושת, רצועת בד לבד שחור, רצועת בד לבד ירוק, מספריים טובים, דבק להדבקת הבד (דבק חם יעשה את העבודה, וגם דבק גוטרמן, להשיג בחנויות יצירה יחד עם הבד).

ההכנה: גוזרים מבד הלבד השחור צורות של טיפות קטנות, ומדביקים על השמלה מכל עבר, כדי לדמות את התות עצמו. בשלב הבא גוזרים מבד הלבד הירוק צורות של טיפות גדולות, ומדביקים בצמידות זו לזו בראש השמלה, כמעין צווארון, כדי לדמות את העלים של התות.

התחפושת מוכנה! אפשר להשלים עם כובע צמר אדום, וגם עליו להדביק את טיפות הלבד השחורות, או עם סרט ירוק/ אדום לשיער/ קשת ירוקה/ אדומה, ונעליים אדומות/ירוקות.

תחפושת מכונת מסטיקים. מכונת מסטיקים היא תחפושת צבעונית, מקורית ומעניינת, בכלום עבודה!

מה צריך? חולצת טריקו לבנה, חצאית אדומה (אפשר גם חצאית טול/ טוטו), חבילת פונפונים צבעוניים קטנים (להשיג בכל חנות יצירה, אפילו במקס סטוק), רצועת בד לבד לבן, רצועת בד לבד שחור, מספריים טובים, דבק להדבקת הבד (דבק חם או גוטרמן), טוש שחור.

ההכנה: מציירים עיגול גדול עם הטוש השחור על גב החולצה הלבנה (מומלץ להיעזר בצלחת עגולה ולשרטט מעליה לעיגול מדויק). בתוך העיגול מדביקים את הפונפונים הצבעוניים כך שימלאו את כל העיגול.
גוזרים מלבן גדול מבד הלבד הלבן ומדביקים על החצאית האדומה. גוזרים מבד הלבד השחור כיתוב של מחיר (למשל: 1 שקל), ומדביקים על גבי הלבד הלבן. גוזרים מהבד השחור סימון של ידית לסיבוב ומדביקים על הבד הלבן, מעל המחיר. והרי לכם תחפושת מעוררת עניין וצבעונית!

תחפושת מיקי מאוס. נכון, אפשר לקנות את התחפושת הזו מוכנה, אבל לא חבל על הכסף כשכל כך קל להכין אותה לבד?

מה צריך? חולצה שחורה ארוכה, מכנסיים שחורים ארוכים, מכנסיים אדומים חלקים קצרים, רצועת בד לבד לבן, רצועת בד לבד צהוב, כפפות לבנות, טוש שחור, מספריים טובים, דבק חם או גוטרמן, קשת אוזני מיקי מאוס.

ההכנה: גוזרים שני עיגולים סימטריים בינוניים מבד הלבד הלבן ומדביקים אותם על גבי המכנסיים הקצרים האדומים, כך שיהיה עיגול אחד בצד שמאל ועיגול אחד בצד ימין, מקדימה.

על גבי כל כפפה לבנה מציירים 3 פסים שחורים קטנים עם הטוש השחור.

גוזרים מבד הלבד הצהוב שתי צורות אליפסה, בגודל כזה שיכסה את הנעליים של הילד. מדביקים עם דבק את האליפסות בצד אחד לקצה המכנסיים השחורים, כך שבסופה של כל רגל תהיה אליפסה צהובה שתכסה את הנעל של הילד.

הרכבת התחפושת: הילד לובש את החולצה ואת המכנסיים הארוכים השחורים, שבקצה שלהם האליפסות של הלבד הצהוב כך שיכסו את נעליו. מעל המכנסיים הוא לובש את המכנסיים האדומים הקצרים שעליהם העיגולים הלבנים. קשת אוזני המיקי על הראש, הכפפות על כפות הידיים, והנה מיקי מאוס מתוק להפליא במינימום השקעה!

תחפושת אסטרונאוט. גם את התחפושת הזו אפשר להכין לבד עם ההדרכה הנכונה.

מה צריך? חולצה לבנה ומכנסיים לבנים (אין לכם? גם געטקס יעשו את העבודה), דבק מסקינטייפ כסוף וזוהר (אפשר להשיג בחנויות ורשתות של כלי בית, טמבוריות וכיו”ב), 2 בקבוקי שתייה קלה ריקים 1.5 ליטר, ספריי כסוף, ניירות קרפ בצבעי כתום וצהוב, דבק חזק, מספריים, חבילת גומי.

ההכנה: חותכים מדבק המסקינטייפ הכסוף רצועות עבות ומדביקים לאורך המכנסיים מהצד החיצוני שלהם וגם הפנימי (כך שלכל רגל תהיה רצועה כסופה מבחוץ ומבפנים), וכן מסביב לשרוולי החולצה.
מכינים את מיכלי החמצן: מדביקים זה לזה את שני בקבוקי השתייה הריקים (ללא הפקק) לאורכם, ומרססים אותם בספריי הכסוף כך שיצבעו לגמרי בצבע. גוזרים מניירות הקרפ צורות של להבות כתומות וצהובות, ומדביקים על פיית הבקבוקים.

כעת לוקחים את הגומי הלבן ומלפפים סביב הבקבוקים, ולאחר מכן יוצרים מעין רצועות להכנסת הידיים, כך שהמיכלים יוכלו לשבת על גב הילד כמעין תיק.

תחפושת חוקר/ת טבע. הילדים אוהבים טבע ובעלי חיים? הציעו להם להיות חוקרי טבע, בתחפושת שממש קל להכין – ורובה מורכבת מאביזרים.

מה צריך? כובע טמבל (פטריה) בצבע חאקי או בז’, או כובע רחב שוליים של מטיילים, וסט בצבע בז’, חולצה טריקו לבנה או בצבע חאקי, מכנסי דגמ”ח בצבע בז’ או חאקי, משקפת, זכוכית מגדלת, בובת חיה אהובה.

ההכנה: פשוט מתלבשים, מתאבזרים, אוחזים בבובת החיה האהובה והופכים לחוקרי חיות ליום אחד.

תחפושת בלש/ית. גם כאן, מדובר בתחפושת שממש קל להכין, ורובה מורכבת מאביזרים.

מה צריך? חולצה מכופתרת של אבא בצבע בז’/ שתשמש את הילד/ה כמעיל טרנץ’, מכנסי ג’ינס, זכוכית מגדלת, כובע מגבעת או כובע קסקט משובץ. זה הבסיס, ומכאן אפשר להתפרע כיד הדמיון: אפשר לצייר שפם (או להדביק מדבקת שפם), להוסיף משקפי ראייה (כמובן ללא עדשות) או מקטרת. או גם וגם וגם.

ההכנה: לובשים את חולצת הכפתורים של אבא פתוחה על הבגדים כמעין מעיל טרנץ’ (אפשר להוסיף חגורת סרט ולקשור), חובשים את הכובע, אוחזים באביזרים, והרי לכם תחפושת בלש/ית מהסרטים.

חג שמח!

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.
חיפוש גני ילדים