ככל שיש יותר אנשי צוות בגן, יותר טוב? הצעצועים חייבים להיות חדשים ועדכניים? עם פתיחת עונת ההרשמה לגנים הפרטיים, אנחנו כאן כדי לעשות סדר ולנפץ כמה מיתוסים בתחום.

יש דברים שהם קונצנזוס לפני בחירת גן חדש לילדים שלנו, שסביר להניח שאף אחד לא יתפשר עליהם. צוות מקצועי למשל, גננת מנוסה וכיו”ב. אבל ישנם דברים שאנחנו מאוד מתרשמים מהם ולאו דווקא מעידים על טיב הגן, או לחילופין – דברים שאנחנו פוסלים בגינם את הגן, למרות שאין להם דבר וחצי דבר עם איכות הגן. עם פתיחת עונת ההרשמה לגני הילדים הפרטיים, אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בדברים ולנפץ כמה מיתוסים בתחום.

1. המיתוס: חשוב שיהיו הרבה צעצועים בגן.

כמות לאו דווקא מעידה על איכות. כן חשוב שיהיו צעצועים מגוונים בגן, שיהיו מסודרים בגובה העיניים של הילדים ויהיו מאורגנים בצורה יפה שתעודד אותם לרצות לשחק בהם, אבל יותר מדי צעצועים יכולים גם לבלבל את הילדים ולעשות את הפעולה ההפוכה, בבחינת “תפסת מרובה לא תפסת”.

2. המיתוס: הצעצועים בגן חייבים להיות חדשים ועדכניים.

הילדים שלנו שוהים רוב שעות היום בגן וכן חשוב שהם יקבלו בו אפשרויות לפתח את הדמיון, היצירתיות, הסקרנות והחשיבה, אבל את זה אפשר לעשות גם באמצעים פשוטים. עבודה עם בצק, למשל, מחזקת את חגורת הכתפיים ושרירי הידיים ומפתחת את המוטוריקה העדינה, וזה לא חייב להיות הבצק הכי יקר שקונים בחנות, זה לגמרי יכול להיות גם בצק טבעי עשוי קמח ומים. חצר חול עם צדפים, דלי וכף חשובה לעיתים יותר מצעצוע שופע אורות וצלילים. למה כן מומלץ לשים לב? כדאי לוודא שצוות הגן מחדש מדי פעם את המבחר, וחשוב להקפיד על הבטיחות כמובן, ולוודא שאין חפצים חדים ומסוכנים.

3. המיתוס: גן חייב להיות נקי ומצוחצח.

היגיינה זה דבר חשוב והכרחי, במיוחד בתקופת הקורונה, אבל גן ילדים פעיל הוא גם גן שמתלכלכים בו, שהילדים חוזרים עם צבעים על הבגדים וארגז חול קטן ופרטי בנעליים. על מה כן חשוב להקפיד? שיש בגן פינת החתלה מסודרת כך שהחלפת החיתולים לקטנטנים נעשית במקום מוגדר, שהצוות מקפיד על שטיפת ידיים לילדים הגדולים יותר אחרי ביקור בשירותים ולפני הארוחות, ושמנקים את הגן בסוף יום הפעילות.

4. המיתוס: גן שבוכים בו הוא לא גן טוב.

אין ילד שלא בוכה ואין גן שלא בוכים בו. יש תקופות בהן יישמע בכי רב יותר בגן, למשל בתקופת הסתגלות של תחילת השנה או לאחר חזרה מחופשת חגים ארוכה, אבל גם בימי שגרה ילדים בגן בוכים, בדיוק כמו שהם בוכים בבית. מה כן אמור להדליק נורת אזהרה? בכי חריג של כמה ילדים בבת אחת, שנמשך זמן ממושך ואינו זוכה למענה של איש צוות. לחילופין, גם גן שלא נשמע בו בכי כלל ושורר בו שקט מופתי צריך להדליק נורה אדומה, ועלול להעיד על טרור שהצוות משליט על הילדים, שמפחדים להשמיע קול.

5. המיתוס: כמה שיותר אנשי צוות, יותר טוב.

זה נכון ככל שיהיו יותר אנשי צוות על פחות ילדים, כל ילד יקבל יותר יחס אישי ואת הטיפול הראוי לו. גם כאן חשוב להסתכל כמובן לא רק על הכמות לאלא גם על האיכות של אנשי החינוך. הכשרות של אנשי צוות, ליווי פדגוגי של הגן, שימו לב האם אנשי הצוות שעובדים יחד על אותה קבוצה פועלים בסינרגיה, תוך שיתוף פעולה ותוכנית עבודה מסודרת, והאם יש מי שמנהיג את הקבוצה ומתווה דרך חינוכית. גם הותק של הצוות והתחלופה בו חשובה ולכן כדאי לברר זאת לפני ההרשמה. 

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים