הורות לגיל הרך

נכון או לא נכון? מיתוסים על ילדים וחורף

שאלות שכל הורה שואל בחורף מה נכון ולא נכון בהתנהלות עם הילדים

כולנו שמענו על תרופת הסבתא בדמות מרק עוף כמסייעת לצינון, או על כך שאסור לצאת מהבית עם שיער רטוב כדי לא להתקרר. השילוב של חורף וילדים הוליד לא מעט מיתוסים, אבל לא כולם נכונים. יצאנו לבדוק וחזרנו עם תשובות.

יציאה החוצה מהבית בחורף עם שיער רטוב עלולה לגרום למחלות.

לא מדויק. השיער הרטוב כשלעצמו לא גורם לווירוסים או למחלות להגיע, אבל כן חשוב לשמור על חום גוף תקין של כ-37 מעלות – טמפרטורת גוף נמוכה מדי מחלישה את מערכת החיסון, וכשמערכת החיסון נחלשת, הגוף חשוף יותר להידבקות במחלות. כל עוד השיער הרטוב לא מוריד את חום הגוף, אין חשש לצאת לאחר חפיפת השיער החוצה.


אם הולכים יחפים בבית בחורף, עלולים לחלות.

לא מדויק. בדומה לסעיף הקודם, עצם ההליכה היחפה בבית לא גורם לכניסה של וירוסים וחיידקים, שהם הגורמים למחלות החורף הידועות כמו שפעת, הצטננות או דלקת ריאות, אבל הליכה יחפה על רצפה קרה, שכתוצאה ממנה צונחת טמפרטורת הגוף משמעותית, תחליש את מערכת החיסון שלנו, ותהווה בעקיפין מצע נוח יותר לווירוסים וחיידקים. אם הבית מחומם היטב והילד לבוש טוב, הליכה יחפה לא אמורה לגרום לצניחה משמעותית של חום הגוף.

עלייה של חום הגוף היא מסוכנת ויש להוריד אותו.

לא נכון. רבים מתבלבלים וחושבים שהחום הוא המחלה עצמה, אבל יש לזכור שמדובר רק בתסמין שלה. חום של מעל 38 מעלות נחשב גבוה, אך מדובר באמצעי של הגוף להילחם במחלה. הורדת החום לא מסייעת להחלמה אבל היא כן מקלה על הכאבים, ולכן אם החום מוביל לתחושה לא נעימה ולחולשה, הורדת החום יכולה לסייע לגוף לנוח ולהתחזק. מתי החום כן מצריך בדיקת רופא? כשהוא מעל 39 מעלות או אם הוא נמשך שלושה ימים ברצף והתחושה הכללית אינה טובה.

ויטמין C מרחיק מחלות.

לא מדויק. ויטמינים באופן כללי חשובים לגוף ולתפקודו, בעיקר אצל ילדים, ואם הילדים שלכם סרבני פירות וירקות הם עלולים לסבול ממחסור בוויטמינים, דבר שגורם להיחלשות מערכת החיסון ובעקבות כך, לחשיפת יתר למחלות. ילדים כאלה רק ירוויחו מכוס מיץ תפוזים סחוט טרי, שמכיל כמובן ויטמין סי. אבל ילדים שבתפריט שלהם משולבים פירות וירקות צורכים מספיק ויטמינים דרך המזון, כדי שמערכות הגוף שלהם יתפקדו כראוי. ועדיין, הם כנראה לא יתנגדו לכוס מיץ תפוזים טעים.

מרק עוף מזרז החלמה מצינון חורף.

נכון! חוקרים מצאו שאכילת מרק עוף משפיעה לחיוב על המערכת החיסונית שלנו – ראשית מדובר בתבשיל חם שתורם להעלאת טמפרטורת הגוף ובכך משפר את חסינות מערכת החיסון, ושנית – מרק עוף מכיל מלחים רבים מונעי התייבשות, שמדללים גם ליחה והפרשות כמו נזלת. במרק עוף יש גם בצל, שנחשב (לצד שום) לאנטיביוטיקה של הטבע, וירקות שתורמים ויטמינים לגוף.

בחורף כל החלונות צריכים להישאר סגורים.

לא נכון. אמנם קר בחוץ, וכניסת קור יכולה להוריד את חום הגוף ובכך להפוך אותו לפגיע וחשוף יותר למחלות, אבל כשכל החלונות סגורים ואין בכלל פתח אוורור, ובמיוחד אם מוסיפים לזה גם חימום של מזגן, כל הווירוסים נשארים במקום אחד. זה נכון במיוחד לגני ילדים (או למקומות העבודה של ההורים), ולכן חשוב תמיד לפתוח חריץ קטן לפחות לאוורור. חשוב לדעת שווירוס דוגר בגוף מספר ימים לפני שהוא מתפרץ והמחלה מורגשת, והימים הללו הם בעיקר הימים שבהם אנחנו מדביקים זה את זה.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים