אם אתם רוצים קצת טבע וירוק מבלי לנסוע רחוק מדי, אזור השרון הוא בדיוק בשבילכם, ולא משנה מאיזה כיוון אתם מגיעים. נחל אלכסנדר וגשר הצבים, ולמיטיבי לכת – קינוח בפארק השרון בחדרה, הוא מסלול נעים וכיפי המתאים לכל המשפחה.

בשנה האחרונה חיינו מסגר לסגר ומבידוד לבידוד, ולמרות שיש חיסונים בקצה המנהרה, לא ברור מתי נוכל לחזור לשגרה מלאה. אבל בין לבין, בהפוגות הקצרות ובהיעדר אירועי תרבות ובידור, הצלחנו לטייל. למעשה אפשר לומר שב-2020 גילינו מחדש את הטבע ואת ההנאה בטיולים רגליים, מגמה שללא ספק תמשיך איתנו גם בשנה הקרובה. אז איפה מטיילים? לפניכם הצעה למסלול נעים ויפהפה באזור השרון, שמתאים לכל המשפחה: 

נחל אלכסנדר וגשר הצבים

אם אתם גרים באזור המרכז והשרון ולא רוצים להתרחק יותר מדי בשביל קצת טבע וירוק בעיניים, המסלול הזה בול בשבילכם. 

איך מגיעים? אם אתם נוסעים מכביש 4, פנו מערבה בצומת חפר לכיוון כפר ויתקין, וממש לפני מסילת הרכבת (אחרי כ-2 ק”מ נסיעה) פנו ימינה. סעו על הכביש המשובש לפי השילוט אל עבר פארק צבי הנחל, עד שתגיעו לחניון גשר הצבים. למגיעים מכביש 2, פנו מזרחה במחלף חבצלת לכביש 5710 לכיוון כפר ויתקין, ובכניסה לכפר פנו ימינה. סעו בכביש עוקף ויתקין ובכיכר פנו ימינה. ממש אחרי מסילת הרכבת קחו את הפנייה שמאלה אל עבר הכביש המשובש, וסעו בו לפי השילוט אל עבר פארק צבי הנחל, עד שתגיעו לחניון גשר הצבים.

על המסלול: המסלול מתחיל ב”גשר הצבים”, שכשמו כן הוא: ניתן לתצפת ממנו על הצבים הרכים הגדולים שבנחל (הצבים מגיעים לאורך של מטר ולמשקל של עד 50 ק”ג). במקום מדשאה גדולה ומתקני שעשועים, ורק פה אפשר להעביר שעה בהנאה גדולה עם הילדים. מכאן תוכלו לעבור את הגשר צפונה, ולפנות שמאלה עם השביל לכיוון הגדה הימנית של הנחל. מיד לאחר הגשר פנו ימינה לכיוון דרך עפר, ולאחר כמה מאות מטרים תגיעו לפנייה שמאלה עם סימון של שביל ישראל. דרך זו עוברת ליד תעלת מים. מכאן הדרך עוברת בין נחל אלכסנדר לבין הגבול הדרומי של יער חדרה – יער האקליפטוסים הגדול בארץ, שבו ניתן למצוא גם מעט עצי חרוב, תבור ואלון.

אפשר לסיים כאן את המסלול ולחזור בחזרה, אבל אם אין לכם זאטוטים קטנים שמתלוננים בשלב זה על עייפות, תוכלו להמשיך עוד כקילומטר וחצי, לחרבת סמארה, עליה ניתן לטפס ולחזות בתצפית יפהפייה על האזור, שגם הקטנים יאהבו. על הגבעה עצמה תוכלו למצוא בכל עונות השנה פריחות שונות, כמו אלת המסטיק, נוריות, כנפון זהוב ואחרים. בירידה מהגבעה לכיוון הנחל תוכלו לראות מערות בסלע הכורכר.

רוצים עוד? אם לא הספיק לכם, תוכלו להמשיך עם הרכב לפיקניק בפארק השרון הסמוך – הגן הלאומי הממוקם לצד כביש 4 (הכניסה דרך תחנת רכבת חדרה מערב), המציע מסלולי טיול רגליים בין מדשאות ירוקות רחבות ידיים, על רקע ציוצי ציפורים, עצים עבותים ופריחה יפהפייה של כלניות, רקפות, אירוסים ועוד סוגי פרחים שונים, חלקם נדירים. בקטע הדרום מזרחי של הפארק תמצאו כל מה שילדים אוהבים בטבע, או במילים אחרות – דיונות חול רכות בהן אפשר להשתעשע בכיף. גם בריכת היער נמצאת באזור – מדובר בשמורת טבע, בריכת חורף הפעילה רוב השנה, ובה תוכלו לצפות בעופות מים ובעלי חיים ייחודיים.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים