רציתם לנצל את העובדה שהילדים בחופש מהמסגרות, לקחתם חופש מהעבודה, תכננתם את החופשה המושלמת וארזתם מזוודה. ואז גיליתם שהחופשה הזו ממש לא מה שתכננתם, ואתם כבר מתחילים להתחרט על כל העסק. רגע לפני אוגוסט, התקופה האידיאלית לחופשה משפחתית, קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור אותה בשלום, ומי יודע, אולי אפילו ליהנות

אוגוסט בפתח, ואיתו החופש הגדול לילדים, וההוצאות הכבדות להורים. גם אם סגרתם קייטנות, כולל קייטנת סבא-סבתא, עדיין יישארו לכם לפחות שבועיים של “אמא משעמם לי”. ואיזה פתרון יכול לסגור את הפינה יותר מחופשה משפחתית, שרק אתם, השכנים שלכם ושאר עם ישראל חשב עליה? בתיאוריה זה נשמע מושלם: קצת חו”ל, קצת זמן איכות עם הילדים, אבל אמיתי, כזה שלא נעשה תוך כדי מרדף לסיים את מטלות הבית, בלי רעשי עבודה ברקע, בלי הלחץ של להספיק הכל בזמן. קצת שקט. בפועל, איך לומר, ילדים בחו”ל ושקט זה אוקסימורון, ולא מן הנמנע ש”אמא משעמם לי” (או אבא, אנחנו לא מפלים), ירדוף אחריכם גם לשם. לא מעט הורים חוזרים מחופשה עם הילדים ומקטרים שהם צריכים עוד חופשה, והפעם לבד. זה לא מפליא: חופשה עם הילדים מרגישה הרבה פעמים כמו עבודה לכל דבר, אבל היי, זו עדיין עבודה שעושים אותה בחו”ל. אז כדי שלא תרגישו שסתם זרקתם הרבה כסף על חופשה, שבה הייתם עסוקים בעיקר בפתרון הריבים של הילדים. הנה כמה עצות איך לעבור את החופשה המשפחתית בשלום, ואפילו ליהנות ממנה:

תכננו חופשה ריאלית

נכון, שופינג בברצלונה זה חלום, והסיילים של סוף עונה בחו”ל תמיד מריחים טוב יותר, אבל לצפות מהילדים לדלג בחינניות בין סניף של H&M אחד לשני בלי אף התקף טנטרום, זה לא ריאלי. שמרו את השופינג לחופשה עם חברה טובה, לחופשה המשפחתית תכננו אחת כזו שמשתלבות בה אטרקציות לילדים. זה לא אומר שלא תוכלו לנסוע לבירה אירופאית, אבל בין בית קפה למסעדה תצטרכו לדאוג לביקור בלונה פארק, בגן החיות המקומי או בכל מקום אחר שיכול לדבר לילדים שלכם. אם אתם חייבים לראות סניף של זארה מבפנים, תוכלו להתפצל, ובזמן שאתם מקדישים לעצמכם שעתיים של שופינג נטול ילדים, בן או בת הזוג יבלו איתם בזמן איכות (למען שלום בית, מומלץ להתחלף ביניכם ביום שאחרי).

שתפו את הילדים והכינו אותם מראש

הכנה מראש, במיוחד עם ילדים, עוזרת למנוע מצבים של אי ודאות והתמודדות שלהם עם הלא נודע, ובכך מפחיתה התנגדויות. אם למשל מצפה לכם נסיעה ארוכה, הכינו את הילדים לכך מראש (אבל אל תצפו שלא ישאלו כל 5 דקות “מתי מגיעים”), ודאגו להקל עליהם עם עצירות מדי פעם, ומשחקים שמתאימים לנסיעה (אפשר גם להמציא כאלה בעצמכם ולנצל את הנסיעה למשחק משפחתי).

הביאו לחופשה עוגנים לילדים ועיזרו להם

אתם יודעים שלילדים שלכם קשה להירדם מחוץ לבית? הכניסו למזוודה את הבובה האהובה עליהם. קשה להם ללכת מרחקים ארוכים? תכננו מסלולים קצרים, או לחילופין – הביאו להם עגלה (כן, גם אם הם בני 5). הם בררניים מאוד באוכל? אין טעם לנסות דווקא עכשיו מסעדה הודית שהמליצו לכם עליה. חפשו מסעדה שיש לה גם תפריט ילדים (שניצל וצ’יפס תמיד תופס), או את סניף מקדונלד’ס הקרוב.

שחררו קצת את החבל ומתחו את הגבולות

ביום-יום אתם לא מרשים לילדים יותר מממתק אחד ביום, מקפידים על שעת שינה קבועה ונמנעים מג’אנק פוד? נהדר. אבל עכשיו אתם בחופשה, וכמו שאתם מרשים לעצמכם להתפנק קצת יותר עם התפריט או לקנות קצת יותר ממה שתכננתם, גם לילדים מגיע. זכרו שזה שחרור זמני, ומומלץ גם להסביר לילדים שאנחנו בחופשה ולכן מותר מה שאנחנו לא מאפשרים בדרך כלל. הרווח יהיו כולו שלכם, והילדים גם ילמדו על הדרך שאפשר לפעמים לצאת מהקווים.

זכרו: זאת גם החופשה שלהם!

בסוף, המטרה של כולנו היא ליהנות. אם הילדים לא נהנים גם אנחנו לא נהנה, ולהפך. התחשבו גם ברצונות של הילדים, אל תכריחו אותם לעשות כלום (כן, גם אם שילמתם על כרטיס כניסה ללונה פארק עבורם ובסוף הם לא מסכימים לעלות על אף מתקן), וקחו בחשבון שיכול להיות שהם יתעייפו מוקדם יותר מהרגיל (בכל זאת, גם אם בחרתם בחופשת “הכל כלול” ובסגנון בטן-גב, זה מעייף יותר מעוד יום שגרתי שיש להם ביום-יום). כדי ליהנות מהחופשה המשפחתית כמה שיותר, כדאי להיות ערוכים לשינוי בתוכניות ולא להיצמד ללו”ז מקובע מראש, ומומלץ להשאיר את הציפיות בבית. אל תצפו להספיק את כל האטרקציות שתכננתם, אל תצפו שהם יאהבו את כל מה שיוגש להם בחדר האוכל של המלון או במסעדה, אל תצפו לנוח באמת. תקוו ליהנות מהזמן שלכם יחד כמשפחה, ותשמחו שאתם עושים את זה מחוץ לבית ולשגרה הרגילה שלכם. חופשה נעימה!

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.
חיפוש גני ילדים