מחכים שהתינוקות והפעוטות יגדלו כדי לטייל קצת בארץ? חבל, יש לא מעט מקומות ומסלולי טיול נוחים וקלים, ואפילו מותאמים לעגלות, שאפשר לקחת אליהם גם את הקטנטנים. קבלו 6 הצעות לאתרים כאלה שכדאי לבקר בהם. וכן, רובם מערבים מים ומתאימים גם לאוגוסט

משפחות רבות שאוהבות לטייל נמנעות הרבה פעמים מלעשות את זה ביולי-אוגוסט. מעבר למזג האוויר המהביל, אם יש במשפחה תינוקות ופעוטות זה לרוב ירגיש כמו משימה בלתי אפשרית – הקטנטנים יתעייפו, ובאשר לתינוקות, כל הורה יגיד לכם שמנשא באוגוסט זה כיף בערך כמו חוקן. אבל זו לא סיבה להפסיק לטייל, כן, גם בקיץ החם – מה שצריך זה מסלולים קצרים ומוצלים שמותאמים לעגלות, וכמה אטרקציות עבורם. זה לא סותר שלא כדאי לטייל בשעות הצהריים מהסיבות המובנות, החום והלחות מוגזמים, אבל טיול בוקר או טיול אחר הצהריים קליל יכול לעשות טוב לכל המשפחה, ואם מעורבת בו טבילה במים, הרווחנו. הנה כמה הצעות לטיולים שכאלה, באזור המרכז והשרון:

הגן הלאומי תל אפק

ליד ראש העין נמצאת הריאה הירוקה של גוש דן – גן תל אפק היפהפה, בו תפגשו את החלק הנקי של נחל הירקון. הגן ברובו מוצל, ובחלקו העיקרי תוכלו ליהנות מחורשת אקליפטוסים גדולה עם מתקני משחק לילדים, ספסלים לישיבה, וגם בריכות שכשוך לטבילה קרירה ומצננת שמתאימה גם לקטנטנים. גם להתבונן בנחל על דגיו ונופריו זו פעולה שתקסום לקטנטנים, ואפשר בקלות להעביר כאן חצי יום. דרומית לחורשה תמצאו שביל הליכה שמתאים לעגלות ומאפשר הליכה נוחה ונעימה ברחבי הפארק, ואם יש ילדים גדולים יותר במשפחה, תוכלו לערוך גם סיור במבצר אנטיפטרוס, אטרקציה נוספת בפארק.

יער ראש ציפור

יער ראש ציפור הוא החלק האחורי והפראי של גני יהושע בתל אביב. נטיעת היער החלה בשנות ה-50′ על ידי קק”ל וממשיכה עד היום, והמקום אכן שופע עצים, מוצל ונעים להליכה. במקום שולחנות וספסלי פיקניק מסודרים ומתקני משחקים, וגם שני מסלולים מעגליים באורך של 2 ק”מ – אחד שמיועד לרוכבי אופניים ואחד להליכה, מותאם כמובן גם לעגלות. המפגש של נחל איילון ונחל הירקון עובר בסמוך, וכך אפשר לצפות בברווזים, ואפילו לשוט בסירה עם הקטנטנים. במרבית ימות השבוע עוברת כאן רכבת ילדים, שמסיירת ברחבי הפארק ומספקת לקטנים אושר גדול. גם נקודת מצפור קיימת בראש ציפור, וניתן דרכה לצפות בעופות האזור. אם תגיעו לקראת שקיעה, סביר שגם תתקלו בתן אחד או שניים. טבע פראי כבר אמרנו?

נחל אלכסנדר

במרכז עמק חפר זורם נחל אלכסנדר, ולצידו מסלול הליכה מקסים שמתאים לכל המשפחה. תחילת המסלול בגשר הצבים, בו הילדים ישמחו לצפות בצבים רכים שוחים להנאתם במים. במתחם תמצאו גם מדשאות, שולחנות וספסלים מוצלים, מתקני משחק לילדים, ומגדל תצפית שכיף לילדים לטפס עליו ולהשקיף מלמעלה על נופי עמק חפר: שדות, פרדסים, ובאופק הרי השומרון. אפשר לגמרי להסתפק בזה. האמיצים יכולים ללכת לאורכו של המסלול (כשעה וחצי), שמתאים גם לעגלות.

הגן הלאומי אפולוניה

בצפון-מערב הרצליה, על מצוק כורכר שפונה לחוף הים, שוכן תל אפולוניה, אתר ארכיאולוגי מרשים, ובו ניתן לראות שרידים מתקופת ההתיישבות. באתר אפשר לצפות בשחזור יפה של העיר ולבקר במבצר צלבני, שילדים קטנים אוהבים להסתער עליו עם הדמיון הפורה שלהם. את הביקור במקום אפשר לסיים, כיאה לקיץ, ברחצה באחד מחופי הרצליה הסמוכים כמו חוף סידני עלי (שימו לב, חוף הים שנמצא למרגלות התל הוא חוף לא מוכרז, ולכן לא מומלץ להגיע דווקא אליו).

שמורת חוף השרון

חוף השרון הוכרז כשמורת טבע, שמתחילה באזור רשפון בדרום ונמשכת עד וינגייט בצפון. השטח המגודר מיועד לביקורים ומתאים לכל המשפחה לטיול נעים וקצר, גם בקיץ: בסיום המסלול אפשר לרדת לחוף געש, אחד החופים היפים והשלווים בארץ. בשמורה עצמה יש צמחיה רבה, ומסלול הטיול המעגלי בו עובר בשבילים מסומנים. אורכו של המסלול הוא כ-2 ק”מ (כשעה וחצי בהליכה רגועה), אך ניתן לקצר אותו דרך השבילים המסומנים בירוק ובכחול (שבילי הרוחב), שנועדו למסלול מעגלי קצר יותר. בדרך תפגשו גם חורשת קטנה של אקליפטוסים עם שולחנות פיקניק, להנאתכם.

ומה מביאים? ילדים קטנים ופעוטות אוהבים לחקור את הטבע סביבם, לכן מומלץ להצטייד עבורם בזכוכית מגדלת, משקפת ילדים, וקופסא קטנה שבה יוכלו לאסוף את האוצרות שימצאו (אבנים קטנות מיוחדות, בלוטים, צדפים מהים ועוד). כמובן, כובע וקרם הגנה זה בגדר חובה בקיץ הישראלי, ואם אתם מתכננים טבילה במים, אז תוסיפו לרשימה בגד ים.
טיול נעים!

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.
חיפוש גני ילדים