מכירים את העובד החדש שמגיע למשרד?
יש כאלו שישר מתחילים לדבר, לעומת כאלו שלוקח להם זמן ובהתחלה הם מאוד מבוישים ונבוכים. כמו בעולם המבוגרים, גם חברות ויצירת קשרים בין ילדים היא דבר מורכב. 
מוזמנים לקרוא טיפים שיעזרו לילדים שלכם ליצר קשרים חברתיים משמעותיים:

ילדים הם יצורים חברתיים. בעוד שבתחילת דרכם יעדיפו ילדים לשחק לצד ילדים אחרים, החל מגיל שלוש – ארבע אנחנו מצפים מהם כבר ליצור אינטראקציות חברתיות ולשחק ביחד עם ילד או חבורת ילדים נוספת. 
חברות בין ילדים לעיתים יכולה להיות דבר מורכב. 

אנחנו מצפים מהם להיכנס לחברה וישר ליצור שיחה, להצטרף למשחק ולמצוא לעצמם חברים אך יש ילדים שצריכים את התיווך שלנו לשם כך.

ראשית חשוב להבין שהגן לבד לא יצליח במשימה. הילדים אמנם נמצאים שם לא מעט זמן אבל אבל לא תמיד בסדר היום והקצב של הגן יש זמן לתיווך חברתי ולכן האחריות על הנושא צריכה להיות בראש ובראשונה שלנו ההורים.
ריכזתי עבורכם מספר רעיונות שיכולים לעזור לילד/ה שלנו וללמד אותם לייצר קשרים חברתיים משמעותיים:

  1. כל שבוע להזמין חבר אחד לפחות  להסתכל מהצד אם הילדים מסתדרים ומוצאים את עצמם ובמידה ולא להצטרף אליהם למשחק ולשחק ביחד איתם. אחרי שהם משתלבים במשחק לצאת ממנו להפסקת קפה ולחזור כדי להמשיך את התיווך.
  2. לשחק ביחד בבית משחקי קופסאלאפשר לילד לחוות נצחונות והפסדים, לראות כיצד הוא מגיב ולשקף לו איך ההתנהגות שלו גורמת לכם להרגיש. לפעמים ילדים לא אוהבים לשחק עם ילדים שקשה להם להתמודד עם הפסד או שמתנהגים בשחצנות כתוצאה מניצחון. פה התפקיד שלנו לעשות שיקוף ותיווך איך להתנהג.
  3. לקבוע טיולים, פיקניקים ומפגשים בפארק עם משפחות מהגן- המפגש עם ילדי הגן (גם אם זה עם 2-3 ילדים) יכול לעזור לילדים להכיר טוב יותר, ליצור חוויות משותפות ולתת מקום לכישורים שפחות באים לידי ביטוי בגן.
  4. חוגים –לברר לאיזה חוגים הולכים הילדים בגן ולרשום לחוגים משותפים במטרה ליצור תחומי עניין משותפים.
  5. הגננת וצוות הגן- לערב את הגננת ולבקש ממנה להושיב את הילד באותה קבוצה עם ילדים איתם יכולה להיות לו שיחה משותפת.

אם כל זה לא עזר אז להבין שלפעמים אנשים שונים בנויים שונה ויש להם צרכים שונים שלא תמיד אנחנו כהורים יכולים לתת להם מענה. ואפשר גם לפנות להדרכת הורים או לקבוצת העצמה לילד שיכולה לתת מענה נכון ומדויק ולתת פתרון לנושא.

וחשוב לא פחות, יש ילדים שהצורך החברתי שלהם שונה ממה שהיינו רוצים עבורם. יש ילדים שיסתפקו בחבר אחד טוב או שפשוט לא מוצאים עניין בבני גילם מסיבה כזו או אחרת. לפני שאנחנו יוצרים יוזמות כאלה של חברות שווה לברר עם הילד איך הוא רוצה שיראה העולם החברתי שלו. מה מעניין אותו, עם מי מהילדים בגן היה רוצה להיות חבר וליצור את היוזמות החברתיות ע”פ רצון הילד ולא רק ע”פ מה שאנחנו רוצים עבורו.

שירי סמסון, מחנכת כתות א-ב
שירי סמסון, מחנכת כתות א-ב זו השנה ה-17, אמא של איתי ועפרי ומורה להוראה מותאמת.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים