גני ילדיםחוק הפיקוחמגזין לגננותפוסטים מומלצים

הוצאת רישיון משרד החינוך עם “בדרך לגן”: המדריך המלא

כל מה שרציתם לדעת על הוצאת רישיון משרד החינוךעזרה וליווי בהוצאת רישיון משרד החינוך למעון יום. כל מה שרציתם לשאול

במה כרוך התהליך? למה בכלל צריך את הרישיון? ומתי תקבלו אותו? ריכזנו את השאלות הנפוצות של בעלי ובעלות גנים לגבי השירות החדש שלנו, להדרכה וליווי אישי עד לקבלת הרישיון המיוחל, כדי לעשות סדר בדברים


להוצאת רישיון משרד החינוך, לחצו כאן


כל בעל ובעלת גן שניסו לגשת בעצמם להליך הוצאת רישיון משרד החינוך, יודעים לספר שהדבר כרוך בלא מעט כאב ראש – בירוקרטיה, טפסים, עבודה מול משרד החינוך ולא מעט שעות מחשב. שירות חדש של אתר “בדרך לגן” פוטר בעלי ובעלות גנים מההתעסקות הרבה, ומלווה אותם יד ביד לכל אורך התהליך, עד לקבלת הרישיון המיוחל. מה זה אומר? במה זה כרוך? למה בכלל צריך את הרישיון? כדי לעשות סדר בדברים, ריכזנו את השאלות השכיחות של בעלי ובעלות גנים:

האם אני יכולה להפעיל את הגן שלי גם בלי הרישיון?

במילה אחת: לא. בכמה מילים: על פי תקנות הפיקוח בישראל משנת 2021, הנוגעות לתנאים של פעילות מעונות היום (ונולדו בהמשך ישיר לחוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות מ-2018), כל מעון וגן שבו רשומים 7 פעוטות ומעלה, מחויב ברישיון משרד החינוך להפעלתו. החוק נועד להגן על תינוקות ופעוטות בגנים הפרטיים ובמעונות. בעלי מעונות/גנים שבהם 7 ילדים ומעלה, שאינם בעלי רישיון משרד החינוך, צפויים לקנסות כבדים ועד 6 חודשי מאסר.

ואם אני רוצה להוציא לבד את הרישיון?

אפשר להגיש בקשה לרישיון בצורה עצמאית, אך הדבר כרוך בבירוקרטיה סבוכה. לשם כך צריך להוציא שם משתמש וססמא באתר משרד החינוך, בקשה הכרוכה במספר טפסים שעליכם למלא. לאחר מכן מתחיל ההליך עצמו, הכולל שלבים רבים, מפרטי המעון ועד פרטי אנשי הצוות – פרטים אישיים, הכשרות, תעודות, אישור על היעדר עבר פלילי ועוד ועוד. כל שלב כזה בתהליך כולל מילוי טפסים רבים, ודורש גם חתימות של אנשי מקצוע. ההליך מורכב וכרוך בבירוקרטיה רבה, התעסקות עם ניירת, ובהשקעת משאבים, ידע טכנולוגי וזמן רב, ואם עושים זאת באופן עצמאי, לא מן הנמנע שיהיו גם טעויות ותקלות בדרך, שבעצמן גובות עוד זמן יקר.

מה השירות שלכם כולל?

השירות של “בדרך לגן” כולל הדרכה וליווי צמודים, כבר מהשלב הראשוני של יצירת שם משתמש וססמא באתר משרד החינוך. לאחר מכן, אנחנו נדאג להשיג את האישורים המתאימים ואת החתימות של אנשי המקצוע, נסביר לכם בצורה מעמיקה ומפורטת על אופן מילוי הטפסים, נבצע בדיקה מקיפה של הטפסים שמולאו, ונדאג למלא את הפרטים הנחוצים על הגן והצוות, על כלל הדרישות. אנחנו נגיש עבורכם את הבקשה, ונסיים את התהליך רק כשהרישיון יהיה בידכם.

מה לגבי אנשי המקצוע הרלוונטיים לתהליך?

אנחנו נפנה ונכוון אתכם לאנשי המקצוע הרלוונטיים הנדרשים לתהליך, כגון עו”ד וסוקר בטיחות, במחירים מוזלים, ונדאג לאישורים המתאימים ולחתימות שלהם.

מה קורה אם אחד הטפסים לא התקבל במערכת?

אם טופס מסוים לא התקבל, תשלח אליכם בקשה לתיקון, אבל אתם לא צריכים להתעסק איתה – אנחנו נעשה את כל התיקונים הנדרשים ונשלח את הטופס לבדיקה חוזרת, ונהיה שם איתכם עד שאתם תקבלו את הרישיון.

אין לי ידע טכנולוגי, השירות שלכם פוטר אותי מההתעסקות?

בתהליך הוצאת הרישיון אנחנו עושים כמעט את הכל. אתם לא צריכים להתעסק עם אתר משרד החינוך, רק למלא מספר טפסים שאנחנו נשלח אליכם – ונעשה את זה עם הסבר מפורט וליווי צמוד – ולהזמין את אנשי המקצוע הנדרשים (וכמו שאמרנו, אנחנו עוזרים לכם גם איתם) כדי שיספקו את האישורים הנחוצים (כגון בדיקת בטיחות ובדיקת כיבוי אש). את ההליך המורכב מול משרד החינוך ומול אנשי המקצוע בהשגת האישורים אנחנו עושים עבורכם, כדי שאתם תוכלו להתפנות למה שאתם באמת אוהבים.

אין לי זמן בכלל להשקיע בתהליך הזה, הוא עדיין מתאים לי?

בוודאי! השירות שלנו נועד להקל עליכם, ולחסוך לכם זמן יקר, התעסקות בניירת ובירוקרטיה ולא מעט כאב ראש, בצורה משמעותית. אנחנו נשלח אליך את הטפסים המקוונים, שאותם תוכלי למלא מתי שנוח לך, וכל השאר – עלינו. נתאים את עצמנו ללוח הזמנים שלך, ולדרך התקשורת שאת מעדיפה (וואטסאפ/מייל, אנחנו זורמים עם מה שנוח לך).

מתי אקבל את הרישיון?

לתהליך הוצאת רישיון משרד החינוך מספר שלבים, ונצטרך את שיתוף הפעולה שלכם. אם יש בידכם את האישורים המתאימים, נוכל להגיש עבורכם את הבקשה לרישיון תוך מספר ימים בודדים.

כמה בעלי גנים ליוויתם בתהליך?

בזכות ההבנה והידע שלנו, של כל דרישות ותקנות משרד החינוך, זכינו ללוות בהצלחה בתהליך הוצאת הרישיון מעל 200 בעלי ובעלות גנים, שהודות לשירות שלנו קיבלו את הרישיון בקלות ובמהירות.

כמה עולה ההליך?

למנויים וחברים באתר “בדרך לגן”, עלות הוצאת הרישיון שונה עבור מי שמנוי ומי שאינו מנוי לכן כדאי כבר עכשיו להצטרף למאות המנויים שלנו:) ולקבל הנחה בשירות הוצאת רישיון משרד החינוך ועוד הטבות רבות נוספות.

לחצו כאן לפרטים נוספים
מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.
חיפוש גני ילדים