החוק מחייב כל מעון וגן ובו 7 פעוטות ומעלה ברישיון משרד החינוך, אלא שהוצאת הרישיון כרוכה בלא מעט בירוקרטיה, מילוי טפסים, הצהרות ופרטים, שגורמים לבעלי גנים רבים להסתבך, לטעות בדרך ולבזבז זמן יקר. שירות חדש של “בדרך לגן” המעניק הדרכה וליווי אישי בתהליך, חוסך לכם זמן, התעסקות בירוקרטית וכאב ראש, ומבטיח את קבלת הרישיון במהירות ויעילות. איך זה עובד? כל הפרטים

להוצאת רישיון משרד החינוך, לחצו כאן

מי שאוהב בירוקרטיה, שיקום. כולם עדיין יושבים? עוד לא פגשנו אדם שאוהב את ההתעסקות עם טפסים, אישורים וניירת באופן כללי, שלא לדבר על התמודדות מול גופים מוסדיים שונים. גם בפן האישי, ובטח שבפן העסקי – קשה לחשוב על דבר פחות אהוב לבעלי עסקים, מאשר ההתעסקות הבירוקרטית. וכשמדברים על פעוטון או גן ילדים, אין ספק שכאב הראש הבירוקרטי הגדול מכולם הוא זה הכרוך בהוצאת רישיון משרד החינוך. ומה אם נספר לכם שמעכשיו יש מי שעושה את זה בשבילכם? נשמע חלום? זו המציאות של מעל 200 בעלי ובעלות גנים שהשתמשו בשירות החדש של “בדרך לגן” עד כה, והיד עוד נטויה. וזו לגמרי יכולה להיות גם המציאות שלכם.

אבל לפני כן, קצת רקע: ב-2021 נולדו בישראל תקנות הפיקוח בנוגע לתנאים לפעילות מעונות היום (בהמשך ישיר לחוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות מ-2018), במטרה להגן על תינוקות ופעוטות הנמצאים במעונות ובגני ילדים פרטיים, בתחום שנחשב די פרוץ. על פי התקנות, מעונות וגנים בהם רשומים 7 פעוטות ומעלה, מחויבים ברישיון משרד החינוך להפעלת מעון או גן.

טפסים, טפסים ועוד קצת טפסים

כדי לקבל את הרישיון, אם עושים זאת בצורה עצמאית, יש צורך להגיש בקשה באתר משרד החינוך, וכמו כל הליך של הגשת בקשה לגוף ממסדי, גם כאן מדובר בסבך בירוקרטי לא קטן. הוא מתחיל בבקשה לשם משתמש וססמא באתר משרד החינוך, בקשה שלעצמה כרוכה במספר טפסים למלא (כגון צילום ת.ז, תעודת עוסק, חתימת עו”ד ועוד). לאחר קבלת שם משתמש וססמא, מתחיל ההליך המרכזי של הגשת הבקשה לרישיון, הכולל שלבים רבים, כגון פרטי המעון עצמו, פרטים אישיים של צוות המעון, צירוף תעודות, הכשרות והדרכות של כל אשת צוות, לרבות אישור על היעדר עבר פלילי לכל אחת. גם פרטי בעלות נדרשים – הפרטים האישיים של בעלי הגן, תעודות עסק ואישור על היעדר עבר פלילי. בהמשך, על כל כיתה בגן (למשל תינוקייה, כיתת צעירים, כיתת בוגרים) יש צורך למלא את פרטיה, כגון גודל הכיתה במ”ר, זהות אנשי הצוות ומספר הילדים, ובשלב הבא לספק הצהרות של סוקר בטיחות, עו”ד ואנשי מקצוע נוספים, שיעידו על בטיחות הגן ממספר היבטים, כולל אישור על ביטוחים ועל קיומן של מצלמות (או מנגד, חתימת 75% מהורי הילדים בגן על התנגדותם למצלמות).

עם השירות החדש של בדרך לגן, הרישיון יהיה אצלכם בקלות ובמהירות

אם אתם בעלי גן והתעייפם רק מלקרוא את כל מה שנדרש (וקחו בחשבון שזו לא הרשימה המלאה), אתם לא לבד. כבר אמרנו, בירוקרטיה היא דבר מעייף. כדי להקל על בעלי ובעלות גנים, על גננות ועל שאר הצוות, ולשחרר אותם מההתעסקות הזו בניירת, אישורים וטופסולוגיה, אתר “בדרך לגן” השיק לאחרונה שירות חדש: עזרה וליווי אישי בהוצאת רישיון משרד החינוך. במקום שתעשו את זה לבד ואולי תלכו לאיבוד בדרך, צוות “בדרך לגן” ילווה אתכם יד ביד לכל אורך התהליך, עד לקבלת הרישיון הנכסף – כדי שאתם תוכלו להתעסק במה שאתם באמת אוהבים ועושים הכי טוב: לגדל ולחנך ילדים.

עם הליווי האישי וההדרכה של “בדרך לגן”, החיסכון בזמן ובכאב ראש עבורכם הוא משמעותי, ובעיקר – תמנעו מעצמכם את שלבי הניסוי והטעיה שבמילוי הבקשה, את הבלבול ואת הטעויות שעלולות לקרות בדרך. הבנה לעומק של כל דרישות ותקנות משרד החינוך, וניסיון של מעל 200 רישיונות שהתקבלו, הופכים את הליווי של “בדרך לגן” ליעיל ביותר, מקצרים לכם את תהליך קבלת הרישיון, ומורידים מכם התעסקות ביורקרטית מיותרת.

מה כולל הליווי האישי של בדרך לגן?

הדרכה וליווי כבר מהשלב הראשוני של יצירת שם משתמש וססמא לאתר משרד החינוך

“בדרך לגן” מגישים עבורכם את בבקשה לשם משתמש וסיסמא, ותוך מספר ימים תפתח ההרשאה, שאחריה יחל הליך הגשת הרישיון.

מי אמר שחרור מטופסולוגיה ולא קיבל?

“בדרך לגן” ידאג להשגת האישורים המתאימים וחתימות על טפסים יעודיים, הכוונה לאנשי המקצוע הנדרשים במחירים מוזלים (דוגמת עו”ד וסוקר בטיחות), ליווי והסבר מדויק על מילוי הטפסים הנחוצים, בדיקה מקצועית ומעמיקה של הטפסים שמולאו, והזנתם באתר משרד החינוך.

מילוי פרטי המעון, הכיתות והצוות

“בדרך לגן” ידאג למלא את פרטי צוות המעון עם כלל הדרישות (כגון הכשרות מקצועיות, העדר רישום פלילי, עזרה ראשונה והתנהלות בטוחה), לשבץ את עובדי הצוות לכיתות הספציפיות ולמלא את גודל הכיתות וייעודן.

הרישיון בידכם – מזל טוב!

לאחר שצוות “בדרך לגן” יגיש עבורכם את הבקשה, הרישיון שלכם יישלח אליכם למייל! אם טופס מסוים לא התקבל, תשלח אליכם בקשה לתיקון – אל דאגה, “בדרך לגן” יעשו את התיקונים הנדרשים וישלחו שוב לבדיקה, עד שהרישיון יהיה בידכם.

הצטרפו למעל 200 בעלי ובעלות גנים, שכבר חסכו זמן יקר, התעסקות בירוקרטית וכאב ראש, וקיבלו את הרישיון המיוחל עם הליווי האישי של בדרך לגן.

לפרטים נוספים לחצו כאן
מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.
חיפוש גני ילדים