הורות לגיל הרך

אל המעיין: 5 מעיינות שכיף לטבול בהם בקיץ עם הילדים

5 רעיונות לטיולי מים משפחתיים וצוננים

בקיץ הישראלי יש שתי פעילויות שתמיד כייף לעשות עם הילדים: פעילות במים או במזגן (:
רכזנו לכם רשימה של 5 מעיינות שכייף לטבול בהם יחד עם הילדים מים צוננים ומקומות מוצלים שתוכלו לערוך גם פיקניק ולהעביר יום שלם של בילוי נעים וקריר.

1. גן לאומי מקורות ירקון (ליד ראש העין)

בגן לאומי מקורות ירקון, הריאה הירוקה של גוש דן, תפגשו את החלק הנקי, המזמין והנעים של נחל הירקון, עם לא פחות מ-5 בריכות שכשוך מצוינות שכמו נועדו לתקופה זו של החופש הגדול, שכולנו רק רוצים לקרר את הגוף ואת הנפש. הבריכות טבעיות לחלוטין למרות שהן מוסדרות, וחוץ משכשוך מרענן תוכלו ליהנות ממרחבים אינסופיים של ירוק (וצל, לא פחות חשוב), מתצפית מרהיבה למישור החוף, מביקור במבצר עתיק (מבצר אנטיפטרוס) ומקפיצה לבריכת הנופרים ואגם מלאכותי יפהפה, שאמנם לא ניתן להיכנס אליהם, אבל מומלץ לשבת לצידם לפיקניק מוצל או סתם למנוחה מול צמחי המים הקסומים.

חשוב לדעת: הכניסה למתחם כרוכה בתשלום אגרת הכניסה הקבועה לאתר. יש לתאם מועד ביקור דרך אתר רשות הטבע והגנים (תיאום מועד הביקור עצמו הינו ללא עלות).

2. עין חניה – גן לאומי הרי יהודה

עין חניה הוא אחד המעיינות השופעים והמקסימים בהרי ירושלים, אזור שבאופן כללי שופע מעיינות. האתר עצמו משלב מעיין ובריכה עתיקה שופעת מים, אתר ארכיאולוגי ונוף קסום. בחפירות ארכיאולוגיות שביצעה רשות העתיקות התגלתה מערכת מים מפוארת, המזינה את הבריכות שבמתחם. רשות הטבע והגנים (מי שמנהלת את האתר) השקיעה בשיקום הטרסות הישנות שהיו במקום ובנטיעת עצי בוסתן באזור, וכיום ביקור באתר ירגיש לכם כמו קפיצה קטנה לאירופה. שכשוך בבריכת המעיין הגדולה כשמסביב הנוף הקסום ישלים את התמונה, ויעביר לכם יום שלם בבילוי משפחתי לא שגרתי.

חשוב לדעת: הכניסה למתחם כרוכה בתשלום אגרת הכניסה הקבועה לאתר. יש לתאם מועד ביקור דרך אתר רשות הטבע והגנים (תיאום מועד הביקור עצמו הינו ללא עלות).

3. עין חנדק בהרי ירושלים

מעין נוסף בהרי ירושלים הוא עין חנדק, מזרחית למושב אבן ספיר. במעיין שתי ניקבות חצובות כשהשמאלית קצרה ורדודה יותר, ולכן היא זו שמתאימה לילדים (עם זאת עומק המים משתנה בפנים הבריכה ולכן אל תיכנסו איתם לעומק ואל תוותרו על מצופים לילדים בכל מקרה). בגלל שמדובר במעיין תת קרקעי, הנובע בשתי מנהרות חצובות בסלע גיר, הילדים יתלהבו ללכת במערה מסתורית שהמעבר בתוכה כרוך בהליכה במים.

4. עין מסילה (סמוך למושב מסילת ציון בשפלה)

עין מסילה בסמוך למושב מסילת ציון שבשפלה הוא מעיין קטן ואינטימי, שמתאים במיוחד לקטנטנים, הנמצא בתוך יער אשתאול (כשלעצמו אחד היערות המרשימים והיפים בארץ). מעבר לשכשוך נעים וצונן בבריכה הקטנה והמלאכותית, המתמלאת ממי שאיבה של חברת מקורות, תוכלו לערוך פיקניק מסודר על אחד משולחנות הפיקניק באזור (כאן נמצא פארק רבין שהכשירה קרן קיימת לישראל), וגם לתת לילדים לחשק במתקני השעשועים בפארק, כשאתם יושבים לכם בנחת סמוך להם, בצל.

5. המפל הנסתר בהוד השרון

כבר הרבה זמן שהשמועות מספרות על מפל קסום ונסתר במקורות הירקון שעדיין לא כולם גילו, הנמצא מול קניון שרונים בהוד השרון. ובכן, אנחנו כאן כדי לספר לכם שהשמועות נכונות, וכי מדובר באחת הפינות הנעימות והיפות, כשכל הפלא הזה נמצא פחות מחצי שעה נסיעה מתל אביב. יש כאן בריכה גדולה יחסית המוצלת תחת עצי האקליפטוס, ובחודשי הקיץ המים זורמים ברוגע, ונשפכים לבריכה דרך מפלים קטנים יפהפיים וטבעיים.

איך מגיעים? בגלל שלא תמצאו אותו בוויז, הנה ההסבר: נוסעים למחלף ירקון ופונים צפונה לכיוון כביש 40. כשמגיעים לרמזור הראשון מבצעים פניית פרסה, ולאחר כמאה מטרים פונים ימינה לדרך עפר, עליה נוסעים עוד כמה מאות מטרים עד שהמפל הקסום נגלה לעיניכם.

*** הרחצה במעיינות היא על אחריות הרוחצים בלבד. אין מציל במעיינות ויש לשים לב לשילוט באשר לטיב המים.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים