שנת הלימודים עוד מעט נגמרת וזה הזמן להתחיל לתכנן את מסיבת סוף השנה בגן הילדים.
אז מה האפשרויות?ממסיבת בריכה, מעגל מתופפים ועוד המון אפשרויות שישמחו את הילדים ההורים וצוות הגן.
אספנו עבורכם כמה רעיונות לחגיגה מוצלחת.

מסיבת סוף השנה בגן היא מאורע מרגש מאוד עבור הילדים (וגם עבור ההורים, גם אם לא כולם יודו בזה). לראות את הילדים שלנו שרים או מדקלמים יחד ורוקדים את אותן תנועות זה מחזה שיכול להוריד דמעה גם מהעין הכי צינית, וכמובן – מסיבת סוף שנה מסמלת את העובדה שהילדים שלנו גדלו בשנה. לעיתים זו פרידה מהגן, לעיתים רק פרידה מהכיתה ומעבר לקבוצה בוגרת יותר. כך או כך, המעמד הזה הוא מאורע של ממש, וכדאי לחגוג אותו בהתאם. בין אם השנה נאלץ שוב לצפות בחגיגות דרך מסכי הווידאו של הטלפון הנייד כבשנה שעברה, ובין אם יתמזל מזלנו ונוכל להיות נוכחים באירוע – הנה כמה רעיונות למסיבת סיום חגיגית, נעימה וכיפית, כזו שהילדים ירגישו בה במרכז העניינים:

מסיבת בריכה

ילדים ומים (אוקי, לא כולל מקלחת) זה לרוב אהבה ממבט ראשון. רק תנו להם אופציה ללבוש בגד ים ולהתיז מים לכל עבר, והם מאושרים. תוכלו להתארגן על כמה בריכות מתנפחות, רובי מים, כדורי מים ושאר אביזרים מתאימים, לסדר את חצר הגן כך שבימבות למיניהן לא יהוו הפרעה, ופשוט לתת לילדים לעשות את מה שהם יודעים הכי טוב – ליהנות. אם תרצו לשדרג את המסיבה, תוכלו לשכור מתנפחים למים, כאלה שיש בהם מגלשה מתנפחת מובנית (אתם מצדכם, כמובן, לא מסירים מהילדים את העיניים כל עוד הם במים). את המסיבה קנחו בגלידות, ארטיקים, פירות קיץ או כל כיבוד אחר שמתאים לאווירה.

סדנת יצירה

נכון שבשנת הקורונה כולנו הפכנו לגרסת המיני של בתיה עוזיאל? אז מסיבת הסיום יכולה להיות הזמן המדויק לשלוף את כל מה שלמדתם בסגרים ובבידודים, ולהכין יחד עם הילדים והצוות יצירה קבוצתית. זה יכול להיות סביב נושא מסוים או פעילות מסוימת, למשל: יצירה לכבוד הקיץ, או יצירות של בעלי חיים, וזה יכול להיות יצירה חופשית ממגוון חומרים שתכינו מבעוד מועד, כאלה שהילדים אוהבים, כמו פאייטים, צבעים זוהרים, וושי טייפ, מדבקות וכו’. 

מסיבת ריקודים

לרקוד זה כיף ומשחרר, ואם משדכים לפעולה מוזיקה טובה, זו כבר חגיגה של ממש. תוכלו ללמד את הילדים תנועות (אפשר גם ללכת על תנועות מוכרות כמו “ריקוד הציפורים”), ופשוט לרקוד ולהשתולל יחד. מומלץ לקיים את המסיבה בחצר הגן, ולקשט אותה בהתאם (בלונים, דגלונים, סרטים ושלטים שתכינו יחדיו מבעוד מועד), ואפשר גם לקבוע נושא למסיבה, למשל: מסיבת תחפושות (כולם מגיעים מחופשים או עם אביזרים שנשארו מפורים האחרון), מסיבת קיץ וכיו”ב. אפשר להוסיף עמדות הפעלה לילדים כמו ציורי פנים, מדבקות קעקועים ועמדות בועות סבון, וכמובן לדאוג לכיבוד מתאים.

מעגל מתופפים

למעגל מתופפים יש כוח – הקצב, האנרגיה והשמחה מחברים בין האנשים ויוצרים אווירה קלילה וכיפית. ממש לא חייבים לדעת לתופף כדי ליהנות מהעניין – עצם הקצב ואווירת הביחד היא שעושה נעים בלב. אפשר להזמין סדנאות של מעגלי מתופפים לחצר הגן, ולתת לקסם להתרחש.

להפוך לשפים ליום אחד

טוב, לא בדיוק שפים, אבל הילדים ישמחו להכין מאפים, חלות, כדורי שוקולד או כל דבר טעים אחר עליו תחליטו יחד. דאגו למצרכים מראש, בדקו שהתנור בגן עובד (והרחיקו ממנו את הילדים), סדרו את הגן עם שורות של שולחנות נקיים שעליהם הילדים יוכלו לעבוד, והכינו יחד איתם את המתכון עליו סיכמתם בגן. כדאי לקשט את הגן באופן מתאים, לצייד את הילדים בסינרים ובכובעי טבחים, וללוות את הפעילות במוזיקה קצבית. דאגו לאריזות יפות (גם עטיפת צלופן עם סרט קשור תעבוד כאן), כדי בסוף המסיבה הילדים יוכלו לקחת הביתה אריזה חגיגית עם מה שהכינו.

כמובן, תמיד יש את האופציה – עכשיו שהחגיגות, החוגים ומסיבות ימי ההולדת חזרו לחיינו – לשכור את שירותיהם של מפעילים מקצועיים למסיבה שלכם, למופע שלם שבו גם הילדים לוקחים חלק בחוויה, למשל: להטוטנים, קוסמים, הפעלת בלונים, הפעלת ספורט, הפעלה מוזיקלית, הכנת פיתות בטאבון ועוד ועוד. העיקר שיהיה שמח, ואל תשכחו לדאוג לכיבוד מתאים.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים