הורות לגיל הרך

לעבור את הקיץ בשלום: טיפים שיעזרו לכם לשרוד את החופש הגדול עם הילדים

מה עושים בחופש הגדול עם הילדים? טיפים לפעילויות קיץ למשפחה

מדהים איך החופש הגדול יכול להיות כל כך מושלם כשאתה ילד, וכל כך מאתגר כשאתה הורה לאחד כזה (או לכמה כמובן).
כדי לעזור לכם לשרוד את התקופה ואפילו ליהנות ממנה, ריכזנו עבורכם כמה עצות שיכולות לשנות לכם את כל התמונה.

קיץ, וחם, וכאילו זה לא מספיק, מגיע החופש הגדול ואיתו השאלה הגדולה: מה עושים עם הילדים. כי גם אחרי שיגמרו הקייטנות (והבייביסיטר של סבא וסבתא לברי המזל שבינכם), עדיין יישאר לכם מספיק זמן איתם, זמן שממנו כנראה תצטרכו להפריש גם לעבודה, הכנת אוכל ושאר מטלות הבית. וכמו לידה, נראה שהמוח האנושי מתוכנת לשכוח את החוויה שנייה אחר כך, אחרת לא ברור איך אנחנו עוברים אותה שוב ושוב. אז כן, זמן איכות עם הילדים שלנו זה דבר חשוב שאנחנו מוקירים מאוד. פחות מוקירים את העובדה שהוא מתנקז לתקופה הכי חמה ולחה בשנה, ושאין גמדים קטנים שמבצעים את כל שאר המטלות במקומנו. אז כדי שתגיעו לתקופה הזו עם קצת יותר אופטימיות, ריכזנו עבורכם כמה טיפים איך לעבור את החופש הגדול בשלום.

1. קטן עליכם. כן, אנחנו יודעים שזה נשמע כמו סיסמא ריקה מתוכן, אבל באמת, קטן עליכם. מכירים את המשל עם העז? על החסיד שהתלונן בפני הרבי שביתו קטן וצפוף למשפחתו מרובת הילדים, והרבי ייעץ לו להכניס גם עז לבית? למחרת החסיד זעק בפני הרב שעכשיו בכלל אין מקום לנשום מרוב צפיפות, והרבי הורה לו להוציא את העז, מה שגרם לחסיד להרגיש שביתו מרווח וגדול. אז אותו דבר עם החופש הגדול – אתם בוגרי שלושה סבבים של סגרי קורונה פלוס לחימה אחת, שהשאירה את כולנו בבית ברדיוס המאה מטר. מה זה כבר חופש גדול, כזה שאפשר לצאת החוצה (זאת אומרת לים, או למקום ממוזג), לנפוש (אוקיי, בארץ כי בכל זאת קורונה) ולהיפגש עם חברים? פרופורציה, זה שם המשחק.

2. תכננו לכם לו”ז. נכון, את הסגרים של הקורונה עברנו בלי יותר מדי סדר יום, אבל למען השפיות שלכם, וגם ההנאה (וכמובן של הילדים), כדאי לקבוע לו”ז עם פעילויות לימי החופש. ממש לכתוב בטבלה, כמו מערכת שעות, מה מתוכנן לכל יום. אפשר להתחיל עם לו”ז לשבוע אחד, וזה לא חייב להיות לו”ז מדוקדק ובטח לא כזה שלא מאפשר לסטות ממנו, אבל כן כדאי שיהיה משהו, אפילו עם פעילות-שתיים ביום. קודם כל זה מייצר שקט נפשי, לדעת שלא השארנו את הדברים באוויר ושיש לנו כמה עוגנים לימי החופש, ושנית, זה באמת יכול להעביר לכם את התקופה בפעילויות מהנות ומעשירות. זה לא חייב להיות אקסטרימי במיוחד, אפשר להישאר עם הפעילויות המוכרות, כאלה שאתם יודעים שילדיכם אוהבים, כמו למשל הצגת ילדים, בריכה, שעת סיפור וכיו”ב. אפשר להחליט על ימים שיהיו “ימי בית”, ולתכנן מראש בטבלה מה תעשו בהם (לדוגמה: אוהל ופיקניק בסלון, בריכה מתנפחת במרפסת, פעילויות יצירה וכו’).

3. אל תקבעו פעילויות משותפות שאתם יודעים שתסבלו בהן. מה לא נעשה בשביל הילדים שלנו, אה? אז זהו, שבאוגוסט יש הנחות, ודברים שאתם מוכנים לעשות למענם בסתם יום של חול, לגמרי מקבלים אישור של ועדת חריגים באוגוסט לצאת לחופשה. אתם מכירים את עצמכם הכי טוב, ורק אתם יודעים מה הקו האדום שלכם. כשאתם לא נהנים אתם עצבניים, וכשאתם עצבניים גם הילדים שלכם לא ייהנו. ובכלל, אנחנו בעד שהחופש הגדול יהיה באמת זמן איכות לכולכם והנאה לא רק לילדים אלא גם לכם. אז תקבעו עם עצמכם מה אתם בשום אופן לא מוכנים לעשות באוגוסט, אם מטעמי חום ולחות ואם מטעמי עייפות ושחיקה, ופשוט אל תעשו אותם. אצלנו למשל מדובר בגינות שעשועים, שאולי הילדים משתעשעים בהן אבל באוגוסט אנחנו נוזלים לידם כמו קרטיב ששכחו אותו בשמש, תוך כדי העפת זבובים מציקים.

4. תקבעו עם חברים. אנחנו לא מדברים כאן על החברים של הילדים – איתם תקבעו כמובן במהלך החופש (רצוי מראש לקבוע עם ההורים ולהכניס לטבלה של הלו”ז) – אנחנו מדברים כאן דווקא על חברים שלכם, כאלה שיש להם ילדים בסביבות הגילים של הילדים שלכם. גם אם הילדים פחות מתחברים ביניהם, ללכת לים למשל יחד עם חברים זה תמיד יותר כיף, וילדים כמו ילדים, תמיד ימצאו שפה משותפת. אתם, ההורים, תוכלו לפטפט או לקטר יחד על החום, בזמן שהילדים יבנו ארמון בחול (זה גם ישחרר אתכם מלשבת לבנות איתם, תודו שזה כבר בונוס).

5. הצטיידו בחומרי יצירה. אם הילדים שלכם אוהבים לצייר וכל מה שקשור בעולם היצירה, כבר הרווחתם. גשו מבעוד מועד לחנות היצירה הקרובה לביתכם, ורכשו חצי חנות. יצירה אצל הילדים, מעבר לכך שהיא מהנה, מפתחת את הדמיון ומעודדת מוטוריקה עדינה, יכולה גם להעביר את הזמן בבילוי נעים ורגוע בבית, במזגן. למתקדמים: מתחו חבל בסלון מקיר אחד לשני, ותלו עליו עם אטבים את היצירות של הילדים. אפשר לקרוא לזה תערוכה, להסתובב בין היצירות ולבקש מהילדים הסבר על כל אחת.

6. עשו לעצמכם טובה: אל תשוו לאחרים. קבעתם לו”ז לשבוע החופש הראשון, שכולל גם הצגה וגם תערוכה במוזיאון, עשיתם עם הילדים בריכה בחצר הבניין ואפילו אפיתם עוגיות ביחד, והכל תוך כדי ג’ינגול עם עבודה ושאר משימות החיים. בסוף היום, אחרי שהילדים נרדמו, אתם יושבים על הספה, מותשים אך מרוצים, ונכנסים לפייסבוק כדי לראות מה קרה בעולם החיצוני הסובב אתכם. או אז אתם רואים ששמרית, זו שלמדה איתכם ביסודי וצירפתם לרשימת החברים שלכם ביום שפתחתם פרופיל פייסבוק לפני 15 שנה, בילתה עם שלושת הילדים שלה בנחל עיון, ואחר כך ישבה איתם לאכול במסעדה במטולה, ועוד צירפה תמונה שבה כולם מחייכים עם הכיתוב “רק שלוש שעות נסיעה! איזה קסם”. ועכשיו אתם רוצים שיקרה קסם והספה תבלע אתכם, כי המקסימום שאתם נסעתם עם הילדים זה רבע שעה לתיאטרון העירוני, ובאופן כללי אתם מרגישים עכשיו רע עם עצמכם. אז אנחנו מבקשים מכם, למעשה ממש מפצירים בכם: אל. פשוט אל תעשו את זה. שום דבר טוב לא צומח מההשוואות האלה, ובכלל, אתם לא יודעים מה קרה לפני שהתמונה צולמה ואילו רגעים לא פוטוגניים לא נכנסו לפריים. תנשמו עמוק, תסתכלו במראה ותגידו לעצמכם בקול רם: אני הורה מהמם ואני עושה הכי טוב שאני יכול. וזהו, שחררו את ההשוואות. ולכו תמזגו לעצמכם כוס יין, אחרי הכל הילדים נרדמו לא?.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים