הורות לגיל הרך

ועדת קישוט: 6 רעיונות לקישוטים מקסימים ומקוריים לסוכה

6 קישוטים לסוכה שאפשר להכין יחד עם הילדים

סוכות אוטוטו כאן, ואחד הדברים הכי כיפיים בחג הזה הוא להכין קישוטים לסוכה. הנה כמה רעיונות לקישוטים מקוריים, צבעוניים ופשוטים שכיף להכין יחד עם הילדים.

פרח צבעוני ותלת ממדי מגזרי נייר

המצרכים:

שלל פתקיות נייר צבעוניות

שדכן סיכות

דבק נוזלי

חוט לתלייה

ההכנה:

1. לוקחים את פתקית הנייר (אם אין בבית, אפשר פשוט לגזור ריבועים קטנים ושווים בגודלם מניירות בצבעים שונים), ומגלגלים לצורת קונוס. משדכים עם שדכן סיכות (או מדביקים עם דבק נוזלי). חוזרים על הפעולה עם עוד הרבה פתקיות, עדיף בצבעים שונים שיהיה צבעוני ושמח. יוצרים כך בין 45-50 קונוסים בצבעים שונים.

2. לוקחים פתקית נוספת, מקפלים אותה למשולש ואז למשולש נוסף ופותחים – כך שניתן יהיה לראות איפה המרכז של הפתקית.

3. מניחים דבק נוזלי על צד אחד של הפתקית (על כל הצד), ואז מדביקים את הקונוסים שיצרנו מהמרכז של הפתקית כלפי חוץ, כך שיכסו את כל הפתקית. הם יהווה את עלי הכותרת של הפרח.

4. כעת שמים במרכז של ה”פרח” עוד דבק, ומדביקים מהמרכז שלו כלפי חוץ עוד קונוסים (בצבע אחר), בדומה לדרך הפעולה הקודמת, כך שיכסו את כל השטח. חוזרים על הפעולה עם שכבה נוספת של קונוסים שוב ושוב, עד שנגמרים כל הקונוסים (והמקום להדביק אותם). התוצאה שמתקבלת היא מעין פרח תלת ממדי, צבעוני ושמח, שניתן לקשור אליו חוט ולתלות בסוכה.

לסרטון הסבר והדגמה:

קישוט צבעוני משתלשל

המצרכים:

מגוון צבעי טוליפ

בריסטול

מחורר

אופציה: מדבקות

ההכנה:

1. מקפלים את הבריסטול למניפה

2. מקשטים את המניפה עם צבעי טוליפ – מומלץ לקשט כל עמודת מניפה בנפרד בדוגמה אחרת וצבעונית (למשל: נקודות, גלים, לבבות), אפשר גם להדביק מדבקות, כיד הדמיון הטובה.

3. מדביקים נייר סלוטייפ על קצה אחד של המניפה שיצרתם, ומחברים לקצה השני שלה, כך שנוצר מעין גליל עם זוויות.

4. מחוררים בעזרת מחורר שני חורים בחלק העליון של ה”גליל” (אחד מול השני), משחילים ביניהם חוט וקושרים. התוצאה: קישוט צבעוני שניתן לתלות בסוכה.

לסרטון הסבר והדגמה:

קישוט מובייל עגול 

המצרכים:

בריסטולים צבעוניים

שדכן סיכות

חוט צמר

ההכנה:

1. לוקחים את הבריסטול הצבעוני ויוצרים ממנו מניפה. מקפלים אותה בדיוק באמצע, ומשדכים בעזרת שדכן הסיכות את שתי הקצוות של המניפה זו לזו.

2. יוצרים עוד 4 מניפות כאלה (אפשר באותו הצבע ואפשר בצבעים שונים), ומשדכים אותן זו לזו, עד ליצירת עיגול של מניפות.

3. מחוררים חור קטן (אפשר עם עיפרון) בקצה העיגול, משחילים חוט ותולים את המובייל העגול והמתנפנף.

לסרטון הסבר והדגמה:

קישוטים מהטבע

המצרכים:

איצטרובלים, ענפים, חרובים, עלים וכל מה שאתם מוצאים בטבע הקרוב לביתכם.

אפשרויות הכנה:

1. איצטרובלים אפשר לצבוע עם צבעי מים או גואש, לתת להם להתייבש ואז ללפף סביבם חוט ולתלות כקישוט בסוכה (ואפשר גם בלי לצבוע, להשאיר אותם טבעיים לגמרי).

2. עלים וענפים קטנים אפשר להדביק על נייר וליצור מהם תמונה יפה שתוכלו לתלות בסוכה. אפשר גם להדביק על הנייר מעט דבק נוזלי ולפזר קצת חול באזור ההדבקה, ואפשר לצבוע את העלים או חלקם כדי להוסיף לתמונה קצת צבע.

3. אפשר ליצור חיה מאיצטרובל וחרובים: למשל, לתקוע בין שלבי האיצטרובל העליונים שני חרובים קטנים שישמשו כאוזניים, ליצירת אייל. כעת מלפפים חוט סביב האיצטרובל ויוצרים אייל מעופף. אפשר גם כאן להחליט אם צובעים את החיה או משאירים אותה כמו שהיא.

לסרטון הסבר והדגמה ואפשרויות נוספות:

קישוט מתנפנף של רימון תלת ממדי

המצרכים:

בריסטול מלבני צבעוני (בגודל של דף 4A)

2 דפים צבעוניים (באותו צבע) בצורת ריבוע (אפשר לחתוך דפי 4A רגילים לצורת ריבוע)

ההכנה:

1. מקפלים את הבריסטול המלבני לחצי וגוזרים (כך שייווצרו שני מלבני בריסטול קטנים).

2. מקפלים כל חצי בריסטול שוב לחצי (הפעם לא גוזרים).

3. מקפלים גם את שני הדפים הצבעוניים הריבועיים לשניים (כל ריבוע מקפלים לחצי), כך שנוצרים שני מלבנים במקום כל ריבוע.

4. מכניסים את המלבן הקטן (שגזרנו וקיפלנו מהבריסטול המלבני) לתוך המלבן הגדול יותר (שנוצר מקיפול כל ריבוע), כך שייווצר כמו “ספר” של שני דפים.

5. מציירים חצי רימון על כל מלבן כפול כזה, צמוד לקו הקיפול, וגוזרים. לאחר מכן פותחים את הקיפולים – אמורים לצאת 4 רימונים, שניים מכל צבע.

6. מורחים דבק סטיק על אחד הרימונים שיצרנו (בצד אחד), ומניחים חוט לתלייה לכל אורכו, בדיוק באמצע. כעת מניחים עוד שני רימונים מקופלים (אחד מכל צד), שוב מורחים דבק באמצע. מדביקים עליו את הרימון הרביעי שנותר ומדגישים את הקיפולים, להדגשת הרימון התלת ממדי.

לסרטון הסבר והדגמה:

שרשרת נייר צבעונית ויפה

המצרכים:

ניירות בריסטול צבעוניים

סרט מתנה צבעוני

שדכן סיכות

ההכנה:

1. גוזרים את ניירות הבריסטול לרצועות שוות, ברוחב של כ-3 ס”מ ובאורך של כ-10 ס”מ.

2. לוקחים כל רצועה של בריסטול שגזרנו ומשדכים אותה במרכזה לסרט המתנה, במרווחים שווים אחת מהשנייה. התוצאה היא קישוט צבעוני, שמח ומהיר להכנה, של שרשרת “מרבה רגליים” שתעשה אווירה שמחה בסוכה.

לסרטון הסבר והדגמה:

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים