הדרך חזרה מהגן הביתה יכולה להיות נעימה, מעשירה ומהנה, אם רק נדע לנצל את הזמן הזה בצורה טובה. משחקי דרך, מעקב אחרי חלזונות וקיפוץ בשלוליות הם רק חלק מההצעות. ריכזנו לכם 5 רעיונות לזמן איכות עם הילדים בדרך חזרה מהגן.

עד לא מזמן, כשהגענו לאסוף את הילדים שלנו בחזרה מהגן, לרוב רצנו איתם לשלל פעילויות – לחוגים, למפגש עם חברים, להצגה, לגינה הקרובה. מאז הקורונה נשארנו בעיקר עם חברים וגינה, אבל גם קיבלנו הזדמנות לזמן איכות אמיתי עם ילדינו לפני החזרה הביתה, בלי יותר מדי הסחות דעת ולחץ להגיע בזמן לאן שזה לא יהיה. איך אפשר להפוך את הזמן הזה למהנה ונעים לשני הצדדים? ריכזנו כאן מספר הצעות שמתאימות לרוח התקופה:

1. בדרך הביתה מתבוננים בטבע. גם אם אתם עירוניים מושבעים, עכשיו זה הזמן שבו החלזונות יוצאים לטייל ופרחי חורף מבצבצים. בבוקר רובנו ממהרים לשלוח את הילדים לגן כדי לצלוח כמה שיותר את הפקקים ולהגיע לעבודה בזמן, אבל אחר הצהריים הוא זמן רגוע יותר, שמאפשר לנו ולילדינו מעבר נעים מהשהות בחוץ אל ההתכנסות בבית. אם אתם חוזרים מהגן ברגל, זו הזדמנות נהדרת להסב את תשומת ליבם של הילדים לטבע שנקרה בדרככם – זה יכול להיות פרח יפה שנתקלתם בו, עלי שלכת על המדרכה, חילזון שזוחל לו לאיטו. הקדישו זמן לכל אחד מאלה, הריחו עם הילדים את הפרחים, התבוננו בתנועת החילזון, נצלו את הזמן לשיח על מה שאתם רואים. אם רק הולכים בנחת ומסתכלים סביב, מגלים דברים נפלאים.

2. טיול שלוליות. החורף מגיע אט אט טכבר אפשר להיתקל בשלוליות קטנות שנקוות על המדרכות בימים בהם הגשם ירד. חוזרים הביתה ויורד גשם? עצרו בבית, נעלו לילדים מגפיים, הצטיידו במטריה וצאו לסיבוב בחוץ. אין הרבה דברים שמשמחים ילדים קטנים יותר מלקפץ בשלוליות ולאחוז במטריה מעל הראש. בינינו, אלה הם בדיוק המרכיבים מהם עשויים זיכרונות הילדות של כולנו.

3. אז איך היה בגן? שיקום ההורה שמקבל תשובה מפורטת יותר מ”כיף” על השאלה הזו. רובנו צריכים לחלוב מהילדים את המידע על מה עשו בשעות שבהן לא היינו יחד, וגם אז השיח מתמצה בפירוט לקוני של מה אכלו ועם מי שיחקו. זמן החזרה הביתה מהגן הוא זמן שיכול להיות מושלם לשיח אמיתי, אם רק נעשה את זה נכון. התחילו דווקא בשיתוף שלכם של מה עשיתם היום, איך היה לכם בעבודה. שתפו גם אם מישהו עצבן אתכם ואיך פתרתם קונפליקט, מה שיכול להוות דוגמה לילדיכם. עודדו את הילד לשאול אתכם שאלות. לאחר השיתוף תוכלו לשאול את ילדכם “ומה אתה עשית היום בגן?”. בדרך כלל בשלב הזה תקבלו תשובות כנות ומפורטות יותר. הקפידו לא לחקור את ילדיכם ולא לירות שאלות בזו אחר זו. התעכבו על הדברים שהוא מספר, תנו פידבק ועודדו אותו להמשיך. אל תשכחו להודות לו בסוף השיחה על השיתוף, ולומר כמה נעים וחשוב לכם לשמוע איך עבר עליו היום. אגב, שיח אפשר לפתח סביב דברים נוספים ולא רק בשאלות – אם הילד חזר עם יצירות מהגן, למשל, אל תמהרו לדחוף אותן לתיק. התבוננו בהן, החמיאו לו על הרעיון/ היצירתיות/ הצבעים בהם השתמש, שאלו אותו מה יצר ופתחו שיחה סביב זה.

4. משחק ה”תשומת לב לפרטים” בדרך הביתה. בין אם אתם חוזרים מהגן הביתה ברגל ובין אם ברכב, המשחק הזה מצוין כדי להעביר את הדרך בכיף. זה הולך ככה: אנחנו שואלים את הילד “מי מוצא לי…” ואומרים כל דבר שיכול להיות שיקרה בדרכנו. למשל: מי מוצא לי רכב אדום/ פרח לבן/ עלי שלכת/ רמזור וכיו”ב. הראשון שמוצא אומר “אני”, מראה לנו את מה שמצא ומקבל נקודה. המשחק קלאסי לילדים בני 3 ומעלה, תורם לריכוז שלהם ומהנה במיוחד כשיש מספר ילדים.

5. משחק החרוזים בדרך הביתה. גם כאן הרעיון הוא לשים לב לפרטים בדרך חזרה מגן, אבל הפעם נמצא להם גם חרוזים. למשל: אתם נתקלים בעץ ברוש בדרך הביתה, מראים אותו לילדים והם צריכים למצוא לו חרוז. גם הם כמובן יכולים להצביע על דבר מה שהם רואים בדרך, ולהגיד לכם למצוא לו חרוז. דרך מהנה ומעשירה להעביר את הזמן הביתה בכיף.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים