פורים השנה יהיה נטול קרנבלים, מסיבות ועדלאידע, אבל זה לא אומר שנוותר על תחפושות לילדים, גם אם הם ילבשו אותן רק לחגיגה בגן. קבלו 4 הצעות לתחפושות מתוקות, לשני המינים, בשיטת עשה זאת בעצמך.

קשה להאמין שהקורונה איתנו כבר כמעט שנה, אבל אם בפורים האחרון היא בדיוק נכנסה בסערה גם לארצנו הקטנטונת, וגרמה לביטולן של חגיגות רבות ותהלוכות העדלאידע המפורסמות, השנה אנחנו כבר מראש מוכנים לכך. לא יהיו חגיגות המוניות, לא מסיבות ולא תהלוכות מחופשות, אבל לפחות בגני הילדים עדיין שומרים על המסורת, כי פורים הוא עדיין החג הכי שמח בשנה. אז לטובת מי שלא רוצה להשקיע השנה יותר מדי כסף בתחפושת שהילדים ילבשו לכמה שעות ודי, וגם תוך התחשבות במצב הכלכלי בעקבות הקורונה, לפניכם 4 רעיונות לתחפושות מתוקות, לבנים ולבנות, בשיטת DIY – עשה זאת בעצמך. רובן כוללות כמה אביזרים פשוטים ובסיסיים והדבקה בלבד, ללא תפירה. בהצלחה ופורים שמח!

ספיידרמן:

המצרכים: קפוצ’ון אדום במידה של הילד, בדי לבד בצבעים שחור, לבן וכחול, טוש שחור שניתן לצייר איתו על בד, מספריים, צבע-עיפרון לבן, דבק חם או כל דבק מספיק חזק שמתאים להדביק בדים, ולוגו העכביש של ספיידרמן באורך של כ-10 ס”מ (שניתן למצוא באינטרנט ולהדפיס על דף). 

ההכנה: גוזרים מבד הלבד הכחול מעין צורת קשת, שמדביקים בחלק התחתון של הקפוצ’ון – מהמקום של בית השחי ועד תחתית הקפוצ’ון, במרחק של כ-5 ס”מ מהרוכסן, משני צידי הקפוצ’ון (ימין ושמאל), גם מקדימה וגם מאחור.

כעת מסמנים עם הטוש השחור את קורי העכביש: מתחילים לצייר קשתות עדינות (מאונכות) במרחק שווה זו מזו, מראש הקפוצ’ון (אבל לא מהכובע עצמו אלא מאזור הצוואר) ועד לחלק בו הדבקנו את הלבד הכחול, ממש עד הרוכסן (ימין ושמאל, לא כולל השרוולים). רצוי לסמן לפני כן בעזרת העיפרון הלבן לפני שמתחילים ישר עם הטוש הלא מחיק. כעת מסמנים את הקשתות המאוזנות על גבי הסימונים המאונכים, כך שייווצרו קורי העכביש המפורסמים של ספיידרמן.

על גבי השרוולים מסמנים את קורי העכביש עם הטוש השחור בצורה הבאה: מסמנים תחילה קווים מאונכים וישרים, מקבילים זה לזה, ועליהם מעין קשתות קטנות במאוזן ליצירת הקורים.

כעת לוקחים את השבלונה של העכביש שהדפסנו, מניחים על גבי בד הלבד השחור וגוזרים לפי השבלונה, כך שמתקבל עכביש שחור. חותכים אותו בדיוק באמצע לאורך, מצמידים בראש הקפוצ’ון, כ-5-7 ס”מ מתחת לכובע, בצמוד לרוכסן משני צדדיו, ומדביקים. ניתן גם להדביק שבלונות עכביש דומות, מבדי הלבד הכחולים והלבנים, גם בצד האחורי של הקפוצ’ון (בחלק של הגב).

נעבור לפרצוף – גוזרים את העיניים: גוזרים מבד הלבד הלבן מעין 2 צורות של טיפה גדולה (עדיף לשרטט קודם עם העיפרון על גבי נייר, להניח על בד הלבד פעמיים ולגזור). כעת גוזרים שוב שתי צורות של מעין טיפות, הפעם קצת יותר גדולות מהטיפות הקודמות, מבד הלבד השחור. מניחים את ה”עין” הלבנה על גבי השחורה ומדביקים. כעת מדביקים את שתי העיניים משני צידי הכובע בגובה שווה זו לזו. על גבי כובע הקפוצ’ון, מסביב לעיניים, נצייר שוב את קורי העכביש, וגם מאחור. כעת כל שנותר הוא להלביש לילד גם מכנסיים כחולים, אפשר גם מגפיים אדומים למתקדמים, ואתם מסודרים.

תות:

המצרכים: בד לבד אדום גדול (שהאורך שלו יהיה פחות או יותר בגובה של הילד/ה), מספריים, טוש שחור, דבק המתאים להדבקת בדים, רצועת בד לבד ירוקה, רצועת בד לבד לבנה.

ההכנה: מקפלים את בד הלבד האדום לחצי ע”י תפיסת קצה אחד והבאתו לקצה השני (כך שנוצרת צורת משולש). גוזרים במרכז המשולש המקופל פתח עגול לכניסת הראש של הילד/ה (אפשר להיעזר בחולצה של הילד/ה ולגזור בהתאם למפתח הצוואר של החולצה). כעת נוצרה לנו מעין שכמייה אדומה, זה יהיה בסיס התות.

נעבור לעלי התות: מציירים על נייר צורה של טיפה באורך של כ-6-7 ס”מ, מניחים על גבי בד הלבד הירוק וגוזרים בהתאם לצורת הטיפה מספר “טיפות” כאלה. אלה יהיו העלים של התות, שאותם נדביק מסביב לכל פתח הצוואר שגזרנו, אחד ליד השני. 

כעת גוזרים צורות של טיפות קטנות יותר מבד הלבד הלבן, ומדביקים אותן בתפזורת על גבי הלבד האדום, מתחת ומסביב לעלים, במרחקים זה מזה. והרי לכם תות מושלם!

כריש:

המצרכים: קפוצ’ון אפור במידה של הילד, בדי לבד בצבעים אפור ולבן (גדולים יחסית), מספריים, דבק שמתאים להדבקת בדי לבד, טוש שחור, זוג עיניים גדולות זזות להדבקה (לחילופין אפשר ליצור זוג עיניים מעיגול לבד לבן שעליו מודבק עיגול לבד קטן יותר בצבע שחור), חוט תפירה אפור ומחט.

ההכנה: גוזרים מבד הלבד הלבן רצועה ישרה ברוחב של כ-5-6 ס”מ, ובאורך פתח הכובע של הקפוצ’ון. כעת גוזרים צורת זיגזג בצד אחד של הרצועה כדי ליצור את השיניים של הכריש. מדביקים את הרצועה לאורך הכובע של הקפוצ’ון מצדו הפנימי.

ליצירת הסנפיר גוזרים משולש גדול מבד הלבד האפור ותופרים אותו בצד האחורי של הקפוצ’ון, במרכזו. כעת יוצרים את בטן הכריש: גוזרים מבד הלבד הלבן צורה של מעין חצי טרפז, שתכסה את החלק הקדמי של הקפוצ’ון, מאזור החזה ועד לתחתית הקפוצ’ון. עושים זאת משני הצדדים (בצמוד לרוכסן). כעת נותר להכין את העיניים: על גבי כובע הקפוצ’ון (אחד בכל צד) מדביקים זוג עיניים גדולות זזות, או לחילופין – גוזרים עיגול מבד הלבד הלבן, ועליו מדביקים עיגול קטן יותר מבד לבן שחור. משדכים לקפוצ’ון מכנסיים אפורים בגוון תואם והרי לכם תחפושת כריש מקסימה!

ואפשר גם עם קפוצ’ון שחור:

טווס:

המצרכים: זוג כנפיים שחורות שאפשר לקנות בכל חנות יצירה (גם חנויות כגון מקס סטוק), נוצות כחולות, ירוקות ונוצות טווס (נמכרות אף הן בחנויות יצירה), קשת פשוטה ודקה לשיער, בגד גוף כחול/ירוק, בדי טול בצבעים כחול וירוק, סרט גומי, דבק מגע.

ההכנה: נפרוש את זוג הכנפיים ונדביק עליהן את הנוצות הרגילות ואת נוצות הטווס, כך שיכסו את כל שטח הכנפיים בצד החיצוני שלהן.
כעת נדביק גם על גבי קשת השיער נוצות, בצפיפות זו לזו (בדומה להכנת זר פרחים), כך שיכסו את כל הקשת ויעמדו מהקצה כלפי מעלה.
אפשר גם על גבי בגד הגוף להדביק מספר נוצות, קרוב לאזור החזה ובמעין צורת זר קטן.

כעת ניצור את חצאית הטוטו: נגזור מסרט הגומי רצועה בהיקף המותן של הילדה, ונתפור את הקצוות זה לזה למעין חגורה. נגזור מבדי הטול רצועות עבות ונקשור אותן בליפוף על סרט הגומי, כך שישתלשלו מ”חגורת הגומי” כלפי מטה, אחד ליד השנייה, עד ליצירת חצאית. התחפושת מוכנה!

סרטון הסברה להכנת הכנפיים: 

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים