שיווק מפה לאוזן הוא השיווק הזול ביותר אך היעיל ביותר, ומחקרים מעידים שהוא גם נתפס כאמין ביותר בקרב הלקוחות. איך אפשר לעודד שיווק מסוג כזה לגן פרטי? ריכזנו 6 טיפים

שיווק מפה לאוזן (פל”א) הוא אמצעי השיווק שנתפס כאמין ביותר על ידי לקוחות וכמשתלם ביותר לעסק, ומחקרים מעידים על כך שלקוחות מעריכים אותו יותר מכל דרך שיווקית אחרת. כשמדובר בגן ילדים פרטי הדבר נכון עוד יותר, שכן המלצות וחוות דעת מהורים שלהם ילדים בגן הן הדבר הראשון שההורים מחפשים, בבואם לרשום את ילדיהם לגן. שיווק מפה לאוזן מתבסס על שתי הנחות אנושיות: ראשית, האדם הוא יצור חברתי, ובבואו לקבל החלטה חשובה הוא יעדיף לעשות זאת לאחר שמספיק אנשים עשו זאת לפניו. שנית, אדם מעוניין שלקרובים אליו יהיה טוב, ולכן אם הוא מרגיש שיש לו מידע שיכול לעזור להם, הוא ישמח לשתף אותם בו. האתגר בשיווק מפה לאוזן הוא בקושי היחסי לייצר אותו – בשונה מפרסום ממומן, על שיווק מפה לאוזן אין לנו שליטה אמיתית. ועדיין, יש ביכולתנו לעודד שיווק מסוג כזה, ולגרום להורים להמליץ על הגן להורים אחרים. הנה כמה הצעות שתוכלו ליישם:

1. תגרמו להורים להיות מרוצים.

זה נשמע מובן מאליו אבל צריך להגיד את זה: כדי לעודד הורים להמליץ על הגן שלכם להורים אחרים, עליכם דבר ראשון לגרום להם להיות מרוצים. נכון שתמיד יהיה ההורה הזה שאוהב להתלונן על כל דבר, אי אפשר לרצות את כולם כל הזמן, אבל הורה שירגיש בראש ובראשונה שהילד שלו בידיים טובות, ובנוסף שצוות הגן מתנהל מולו בשקיפות וביחסי אמון, בלי הפתעות לא רצויות שלא נאמרו בתחילת השנה ולא נכתבו בחוזה, ירגיש שביעות רצון מהגן. והסיכוי שהורה כזה ישתף הורים אחרים בחוויות שלו מהגן גבוה יותר.

2. תערבו את ההורים בנעשה בגן.

הורה מעורב הוא הורה שאכפת לו מהעסק, במקרה שלנו – מהגן. שתפו את ההורים וערבו אותם בהחלטות השונות ובנעשה בגן. זה חשוב מאוד במיוחד בימי קורונה, בהם ההורים לא מורשים להיכנס לתוך הגן ולחוות אותו מקרוב, וזה יגרום להם לחוש קרבה גדולה יותר לגן ולצוות. וקרבה מייצרת אכפתיות וחיבור רגשי, שבכוחם לעודד את ההורים להמליץ על הגן שלכם לאחרים.

3. השקיעו תשומת לב גם בהורים שילדיהם מסיימים השנה את הגן.

אנחנו לא מדברים על הילדים עצמם – עליהם כמובן יש להרעיף חום ואהבה עד יומם האחרון בגן. אנחנו מדברים על ההורים שלהם, שגם אם נותרו לילדיהם שבועות ספורים בלבד בגן, השקיעו בהם תשומת לב כאילו זה הרגע הכניסו את הגוזל שלהם לראשונה בשערי הגן שלכם. תנו מענה לשאלות שלהם, לבקשות וגם לטענות שלהם, לא רק כי הם עדיין הלקוחות שלכם, אלא כי הם יכולים להמליץ עליכם ולהשפיע על לקוחות פוטנציאליים שלכם. זכרו ששיווק מפה לאוזן מתבסס בעיקר על שביעות הרצון של ההורים מהמוצר שלכם (הגן במקרה זה ועד כמה הוא מיטיב עם ילדיהם), לצד שירות טוב ויחס אוהד (וכאן הכוונה גם ליחס שההורים מקבלים מכם, למענה בשעת הצורך וכיו”ב). 

4. דאגו שהצוות בגן יהיה מקצועי, נעים ומרוצה.

את יכולה להיות הגננת הכי מקסימה ומקצועית שיש, אבל ברגע שתהיה סייעת אחת שלא תהיה נחמדה להורים בבוקר, או לחילופין שנשות צוות אחרות לא יסתדרו ביניהן, הדבר יחלחל גם לילדי הגן, שזו ההשלכה החמורה ביותר, וגם להורי הגן. גם אנשי צוות שחשים מתוסכלים מעבודתם, בין אם מהתפקיד עצמו ובין אם מהשכר שהם מקבלים, יקרינו זאת ויכולים לעשות לכם שירות רע מאוד, פעמיים: פעם אחת בכך שההורה ירגיש שאין אינטראקציה טובה בין אנשי הצוות ושהאווירה בגן לא נעימה ונינוחה ולכן פחות סביר שימליץ על הגן, ופעם שנייה כשאיש הצוות עצמו עלול לדבר רעה על הגן בקרב הורים אחרים.

5. דאגו לסיים כל התקשרות בגן בצורה יפה ונעימה.

לא רק עם ההורים מומלץ לסיים את ההתקשרות בגן בצורה נעימה ויפה בתום השנה, גם אם זו השנה האחרונה של ילדיהם בגן, אלא גם עם אנשי צוות שמתחלפים ואף עם ספקים ונותני שירות אחרים. ראשית כי להיות חביב ונעים זה תמיד עדיף בחיים, אבל אם מדברים על הפן השיווקי – אתם אף פעם לא יכולים לדעת למי מקושר הטכנאי, למשל, שהגיע לתקן לכם את המזגנים בגן, האם הוא הורה לילדים קטנים ביישוב שלכם וכיו”ב. אולי חוויה נעימה בגן שלכם, יחס נעים וחיוך יגרמו לו להמליץ על הגן כנותן שירות?

6. אל תשכחו להוקיר תודה.

ראיתם בפייסבוק או בעמוד של הגן באתר “בדרך לגן” שהורה מהגן המליץ עליכם להורים אחרים? זה לא משנה אם ההורה האחר בסוף רשם את ילדו לגן שלכם או לא, עצם ההמלצה מעוררת הערכה ומגיעה עבורה תודה. 

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים