שוב סגר, ובשילוב מזג האוויר המתקרר והחשיכה המוקדמת לא נותרות לנו הרבה ברירות אלא להעביר את רוב היום בבית. ובין זום עם הגננת ושאר זמן מסך למשחקים, סיפורים ויצירות, אנחנו מחפשים בכל יום דרכים יצירתיות להעניק לילדינו חוויות טובות, כאלה שגם הם וגם אנחנו נצא מהן מרוצים. הנה 5 רעיונות:

1. ג’ימבורי “עשה זאת בעצמך”. הילדים לא ראו ג’ימבורי כבר כמעט שנה? בין אם בסתר ליבכם אתם מברכים על כך (שיקום ההורה שנהנה להידחס בתוך מתחם קטן נוטף זאטוטים) ובין אם לא, לילדים שלכם זה כנראה חסר. הנה רעיון: הקימו בבית ג’ימבורי קטן. הקצו לכך חלל בבית, רצוי על גבי שטיח, זרקו בפנים כריות, פופים, כדורים רכים ואפילו בימבה, ותנו לילדים להשתולל בכיף. אל תשכחו להזיז חפצים מועדים לפורענות מהסביבה (למשל שולחן עם פינות חדות), ואם אתם רוצים למקסם את הכיף, השמיעו גם מוזיקה קופצנית. להשלמת החוויה אפשר להשתמש בחותמות של הילדים, כדי להחתים את גב כף ידם הקטנה בכניסה לג’יבורי שיצרתם. ההנאה מובטחת.

2. ארוחת ערב באוהל. אין כמעט ילד שלא אוהב להקים אוהל בסלון, ואין כמו זמן חורפי בשילוב מגבלת 1000 מטר כדי להקים אחד כזה בבית. מקמו שלושה כיסאות עם משענת גבוהה בשלוש פינות (לצורת משולש), ומתחו עליהם שמיכות/סדינים. אם מדובר בשמיכות פוך הן יחזיקו מעמד יפה כאוהל, ואם מדובר בשמיכות דקות או בסדינים, תוכלו להצמידם לכיסאות על ידי שימוש באטבי כביסה. פזרו כריות בתוך ה”אוהל”, ואם תרצו להעניק לילדים חוויה אותנטית במיוחד, תוכלו לכבות את האור ולצייד אותם בפנס. אפשרו להם להתפנק עם תחושה של מאהל אמיתי בחיק הטבע, והגישו להם גם את ארוחת הערב בתוך האוהל. הילדים יהיו אסירי תודה על החוויה.

3. אמבטיית קצף באמצע היום. ביום-יום, אחרי שהילדים חוזרים מהמסגרות ואנחנו חוזרים מעוד יום עבודה, אנחנו רק רוצים לתקתק את החלק המתיש של סוף היום, הכולל את המשולש הקדוש ארוחת ערב-מקלחת-הרדמה. החלק של המקלחת לרוב נתקל בסירובים עיקשים מצד הילדים ובתחנונים או איומים מצדנו, ההורים, והתוצאה לרוב היא מקלחת זריזה שרק מחכים שתסתיים כבר. אלא שהסגר הנוכחי שבו הילדים נמצאים בבית לא באמת מאלץ אותנו לדחוק בהם, ובעצם, אין שום סיבה לא לערוך להם אמבטיה מפנקת, במידה שיש לכם אמבטיה בבית כמובן, ככה סתם באמצע היום. אם אין לכם אמבטיה, גם כמה גיגיות גדולות יכולות לעבוד. מה עושים? אומרים לילדים שהם מוזמנים לבריכה בבית (כי בסוף הכל שאלה של מיתוג), ממלאים את האמבטיה במים וסבון (ומשגיחים עליהם לכל משך האמבטיה כמובן), ומכניסים לתוכה כל מה שישמח אותם – מצעצועי אמבטיה דרך ספרי אמבטיה ועד צבעים מיוחדים המיועדים לאמבטיה. נותנים להם לשחק, להשפריץ אחד על השני ולצחוק בצחוק גדול. חוץ מחוויה נעימה וריחנית, הרווחתם גם פחות לחץ בסוף היום, בידיעה שעם המקלחות כבר סיימתם.

4. פיקניק צוהריים בסלון. על אותו משקל של ארוחת ערב באוהל, אפשר ליצור עם הילדים פיקניק צוהריים בסלון, ואם תעשו את זה נכון אין לכם מה לחשוש מפני הלכלוך. מחליטים על פינה בבית, פורשים עליה שמיכה נעימה, ומעליה מפת ניילון או מפת נייר חד פעמית. החליטו לפני כן עם הילדים מה יהיה התפריט, שתפו אותם והתייעצו עמם, בחרו יחד את הכלים והביאו את הכל אל הפיקניק. דאגו לבקבוקי שתייה ולכוסות צבעוניות, למפיות ולכל מה שיעניק את התחושה של פיקניק אמיתי. תוכלו כמובן להוסיף מוזיקה לאווירה, ואל תשכחו בסיום הארוחה לבקש מהילדים שיעזרו לכם לפנות את השאריות לפח, ממש כמו בפיקניק אמיתי.

5. מסיבת ריקודים. יכול להיות שאתם נוהגים מדי פעם לשיר ולרקוד בבית, אבל אנחנו מתכוונים למסיבה של ממש, כזו שמתכוננים אליה. החליטו על “יום מסיבה”, הכינו יחד עם הילדים קישוטים ותלו אותם בבית (גם בלונים הולך), הכינו שילוט עם הילדים המכריז על המסיבה, אפשר גם להחליט על קונספט (למשל: מסיבת חיות, ובה כל בני הבית המשתתפים צריכים להתחפש לחיות או לאבזר את עצמם בהתאם, לדוגמה עם קשת של אוזני חתול שנשארה מפורים האחרון, או על ידי איפור מתאים). החליטו מראש על השירים (רצוי לשלב מוזיקה שהילדים אוהבים לצד כזו שאתם, ההורים, תשמחו לרקוד לצליליה), ואם יש לכם מערכת סטריאו בבית – זה הזמן לתת לה לעבוד (אם לא, גם להפעיל את יוטיוב מהסלולרי או מהמחשב יעשה את העבודה). תרקדו, תשתוללו, תקפצו ובעיקר – תשמחו יחד עם הילדים. שחרור אנרגיה ואנדרופינים מובטח. 

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים