דף קשר עם תמונות ופרטי הילדים, וכמובן פרטי יצירת הקשר עם ההורים, יכול לסייע ביצירת חברויות בין הילדים, וללוות אתכם לכל אורך השנה. על תרומתו של דף קשר לגן ולילדיכם, וגם הדרכים ליצור אותו:

שנה חדשה בגן מזמנת לפתחה גם התחלות חדשות, קשרים חדשים וחברויות חדשות בין הילדים. המשמעות של תחילת שנה היא מפגש עם ילדים נוספים שהצטרפו לגן, במקרה של מעבר כיתה בגן קיים, ובמקרה של מעבר לגן חדש – מפגש עם המון ילדים חדשים שילדיכם לא מכיר עדיין. אחת הדרכים לעודד קשרים חברתיים בגן ולשמור על קשר גם מחוץ לשעות פעילות הגן היא דף קשר – אותו עמוד מודפס (או דיגיטלי) שבו מופיעים כל ילדי וילדות הגן בתמונותיהם ושמותיהם, עם כתובת מגורים ודרכי יצירת הקשר עם ההורים.

את דף הקשר כדאי ליצור בתחילת השנה, בשבועות הראשונים של ספטמבר, כדי שילווה את הילדים ואת ההורים לאורך כל השנה, וכדי להקל על יצירת קשר וחיבור בין הילדים כבר בתחילת השנה. כך, אם ילדיכם יביע עניין להיפגש עם ילד מסוים מהגן, לא תצטרכו לשבור את הראש כדי להיזכר מי ההורים של אותו ילד ואיך אפשר לפנות אליהם, וגם לא לשאול בקבוצת הוואטסאפ שאלות כמו “ההורים של אורי פה?”, שיבלעו בין שלל ההודעות שמציפות כמעט על בסיס יומי את קבוצות הוואטסאפ של הגן, ולא בטוח כלל שיגיעו ליעד. במקום זה, תוכלו להציץ בדף הקשר, ולמצוא את הילד ואת פרטי הקשר של הוריו בעצמכם. אם יש יותר מילד אחד בגן עם אותו שם, תמיד תוכלו להראות לילדיכם את התמונות, כדי שיגיד לכם בעצמו לאיזה ילד התכוון.

דף קשר יעזור לילדכם לשתף מה קרה בגן

דף קשר תורם לגיבוש וליצירת חברויות בין הילדים, אבל יש לו חשיבות נוספת: רוב הילדים פשוט נהנים להביט בו בשעות הפנאי, למצוא את התמונה של עצמם, לומר בקול את שמות החברים לפי סדר הופעתם בתמונות, ובאופן כללי להסתכל עליו כאל תמונת מחזור. בתום השנה, דף הקשר לגמרי יוכל לשמש ככזו, ולהישמר כמזכרת מהגן.

באמצעות דף קשר תוכלו גם לעודד את הילדים לשתף אתכם במה שקרה בגן.

במקום לשאול איך היה היום ולשמוע את התשובה הלקונית “כיף”, תוכלו לשלוף את דף הקשר ולשאול שאלות ספציפיות, שמתקשרות לחברים שלהם. למשל: “עם מי שיחקת היום? אני אנחש: עם יובל? עם ליאם? עם רון?”, ומכאן לפתח שיחה עם שאלות המשך, לדוגמה: “במה שיחקתם? מי אתה היית במשחק? ומי ליאם? ורון?”. דף קשר יכול לעזור לכם לחבר את הסיפורים של הילדים לפרצופים ולשמות.

איך יוצרים דף קשר?

יש כמה דרכים להכין היום דף קשר. לרוב זו משימה ש”נופלת” על ועד הגן, שצריך לאסוף את פרטי הילדים וההורים, תמונות טובות של הילדים, ורצוי גם הורה מתנדב שהוא מעצב/ת גרפי/ת, שישמחו לעזור בעיצוב. דרך נוספת היא למצוא תבנית קיימת (קיימות לא מעט דוגמאות לכך בגוגל) ולעבוד לפיהן. גם אתרי עיצוב דוגמת קנבה מציעים תבניות מעוצבות, ומובן שתמיד אפשר גם לפנות לסטודיו לעיצוב, או להזמין צלם מקצועי שיצלם את הילדים, אם רוצים לשלם על כך בהתאם.

בהצלחה 🙂

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.
חיפוש גני ילדים