הורות לגיל הרך

מריבות אחים

גם אצלכם בבית קורה שהילדים רבים בלי סוף? אתם מרגישים מיואשים? משתגעים? מרגישים לפעמים חסרי אונים? נכון שברגעים האלה, כל מה שאתם רוצים לעשות זה להחזיר את הרוגע והשלווה הביתה?

אז שניה, תנשמו עמוק. קודם כל תזכרו שאתם לא לבד. זה קיים בכל המשפחות. אני הולכת להעניק לכם עכשיו חמישה טיפים שיעזרו לכם לעבור את המריבה הבאה של הילדים שלכם, קצת יותר טוב מהפעם הקודמת.

בשלב הראשון, תשאלו אותם: אתם רבים או משחקים?

רוב הסיכויים שהם יגידו לכם שהם משחקים. התפקיד שלכם הוא לאפשר להם את זה ולזכור שהמשחק הזה הוא חלק מהקשר בינהם, גם אם לכם הוא פחות נראה לפעמים.

בשלב השני, אם הם עונים לכם שהם רבים, תזכרו את הכלל הבא: אל תשפטו. אל תאשימו. לא לנקוט צד, לא להגיד מי צודק, מי טועה, מי חלש ומסכן ומי חזק ואשם. זה לא עושה טוב לקשר בינכם לילדים שלכם, זה גם לא עושה טוב לקשר בינם לבין עצמם.

השלב השלישי הוא השלב הכי חשוב.

בשלב הזה אתם נושמים עמוק ומתארים לילדים בדיוק מה שאתם רואים. למשל: “אני רואה שאתם כועסים אחד על השני, או “אני רואה שאתם מכאיבים אחד לשני”. תשארו רגועים ככל הניתן. צעקות ועצבים לא יעזרו פה. הם רק יוסיפו אש למדורה.

בשלב הרביעי תגייסו כמה שיותר רוגע, ענייניות והפרידו ביניהם. לא צריך עכשיו לנאום להם, לחנך אותם. המסר כבר עבר בפעם הראשונה, בשלב הקודם.

השלב החמישי ומאוד מאוד חשוב, תזכרו: כל האחים רבים.

אני יודעת שיש לכם חלומות, כשהילדים שלכם יגדלו הם יסתדרו נהדר יחד ויהיו החברים הכי טובים, אבל תזכרו שהמריבות שלכם עכשיו, לא מעיד בכלל על הקשר שיהיה להם בהמשך החיים. מה שקורה עכשיו הוא צורך התפתחותי נורמלי לחלוטין והתפקיד שלכם הוא להבין את זה ולאפשר לזה לקרות מבלי לצאת מהכלים.

לסיום, תמצאו את הרגעים הקטנים והקסומים האלה, בהם הם מסתדרים מעולה יחד ותספרו להם מה אתם רואים. תשקפו להם.

“אני כל כך שמחה שאתם מסתדרים יפה יחד”

או “איזה נעים לי בבית כשאתם צוחקים כל כך”

אם יש לכם עוד שאלות, אני פה בשבילכם, תרגישו חופשי
עדי לזר, מנחת הורים מוסמכת מכון אדלר

ושיהיה המון המון בהצלחה!

וידאו (איורים, עריכה והפקה): ג׳ני צופן
עדי לזר, מנחת הורים, מוסמכת מכון אדלר
שלום, אני עדי לזר, מדריכת הורים, מוסמכת מכון אדלר ומשרד החינוך. בעלת ניסיון רב בהרצאות, הדרכות אישיות וסדנאות. מומחית בכל הקשור לגיל הרך (שנתיים עד 10) כמו כן בעלת הכשרה מיוחדת להדריך משפחות שביקר בהם הADHD ומעוניינים ליווי ותמיכה. מוזמנים להתקשר ולהתייעץ 052.4545730

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים