אזור השרון מציע, בין האורבניות של הערים, גם אפשרות לברוח לטבע ירוק, לאתרים מרשימים ולמסלולי הליכה נוחים ונגישים, באזור שנחשב יחסית בטוח גם בימים אלה. ליקטנו עבורכם 4 המלצות לטיולים נעימים, שיאפשרו לכם לאוורר את הנפש

אגמון חפר

אגמון חפר, הנמצא בלב עמק חפר (בסמוך לנחל אלכסנדר), מציע טיול טבע מרשים ונעים בפארק גדול, עם מסלול הליכה מעגלי ונוח באורך של כ-1.8 ק”מ, שאמנם אינו סלול אך מותאם גם לעגלות.
המסלול, סביב אגם מלאכותי ענק, עובר לאורך בריכות דגים (הבריכה הצפונית והבריכה המרכזית), כשביניהן מומלץ לעצור במסתורי הצפרות שמוצבים במקום, וצופים לבריכות (פארק צפרות הוקם כאן על ידי קק”ל, ונפתח לציבור ב-2017). בעונה הקרה, האגמון אטרקטיבי במיוחד עם נקודות התצפית על מיני העופות השונים המגיעים לאזור.

בונוס: מאגמון חפר כדאי להמשיך למצפור ויקר הקרוב, לעצירה קצרה שבה, בעונה הקרירה, תוכלו להשקיף על העופות הנודדים (ובמיוחד על שקנאים), ממרפסת תצפית גדולה ומוצלת. כדאי להגיע לקראת שקיעה, אז יש סיכוי גדול יותר לחזות בתנועת העופות. ליד המצפור תמצאו גם גינת שעשועים לילדים ושולחנות פיקניק.

יער אילנות

יער אילנות, שנמצא גם הוא באזור השרון השקט, מציע למבקרים פארק ענק עם כרי דשא נרחבים ומושלמים לריצות ולהתרוצצות של הילדים, שולחנות פיקניק, ומסלול הליכה נוח ויפה, שלאורכו היצע רחב ומעניין של עצים ממינים שונים. אורכו של השביל הנגיש הוא כ-2.5 ק”מ ומתאים למשפחות, ובמהלכו תמצאו גם מבוך – מסלול קצר שופע צמחיה עבותה שבו הילדים מוזמנים לחפש את היציאה. בעונת החורף, ואם יהיה לכם מזל, תוכלו לצפות ביער האילנות גם בפטריות (אבל רק לצפות – בפטריות לא מזוהות אסור לגעת), ובפריחה היפהפייה של אירוס הארגמן, שפורח לרוב בין ינואר למרס.

בונוס: ביער האילנות נמצא גם מרכז מבקרים (בתיאום מראש, לשעות פתיחה מומלץ להציץ באתר של קק”ל), שעוסק בטבע וביער, עם מיצגים שונים ועמדות פעילות לילדים המשלבות טכנולוגיה, טבע וסביבה.

הפארק האקולוגי בהוד השרון

בין האורבניות של הוד השרון מסתתר פארק אקולוגי יפהפה, לאורך נחל הדר, ובו אגם מלאכותי מכוסה צמחייה מכל עבר, שבילי הליכה נוחים סביב האגם המתאימים לכל המשפחה (וגם שבילי אופניים), מתקני ספורט, ופינות ישיבה מוצלות. אפשר להסתפק בהקפה של האגם ברגל, במסלול הסלול והנגיש, במעבר על גשרי העץ, ובישיבה נעימה על הדשא. למתקדמים, מומלץ לטפס על “הר הזבל” – עלייה מפותלת אבל לא תלולה (אינה מתאימה לעגלות), שבסופה מתגלה נוף יפהפה לכל אזור השרון.

בונוס: בפארק האקולוגי תמצאו עגלת קפה מפנקת, שמציעה גם פיצה, ג’חנון, שייקים ומיני מאפים.

גן לאומי אפולוניה

גן לאומי אפולוניה (הנקרא גם תל ארשף) הוא אתר ארכיאולוגי מעניין – מדובר בעיר נמל קדומה על רכס כורכר, הפונה לחוף הים של הרצליה. ביקור בגן הלאומי משלב ארכיאולוגיה ועתיקות – באתר מבצר צלבני מרשים – עם נופים ותצפיות מרהיבות. המקום מציע מסלולים שונים, חלקם נוחים ונגישים לעגלות, וכדאי להתחיל את הביקור במבצר הצלבני, אליו ניתן להגיע ישירות מהכניסה לאתר.

בונוס: מהמבצר תוכלו להמשיך למדרגות המובילות אל מגדל העוז, לתצפית משגעת על כל האזור – חוף הים במערב, תחנת הכוח של אשדוד בדרום, וארובת התחנה של חדרה בצפון.

אז מי אמר שאי אפשר לטייל בחורף? ביגוד חם (אבל כזה שאפשר לקלף, בכל זאת, אנחנו בישראל והשמש יוצאת גם בינואר-פברואר), נעליים נוחות, קצת נשנושים ושתייה (אפשר גם כדור או משחקים שמותאמים לדשא, אם יש לכם כוח לסחוב), והנה לכם דרך מצוינת להעביר שבת קרירה, שמותאמת גם לקטנים במשפחה.

בילוי נעים!

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.
חיפוש גני ילדים