הורות לגיל הרך

בים או בבריכה: אביזרי הבטיחות לילדים

רכזנו לכם את כל מה האביזרים שחובה שיהיו איתכם ועם הילדים בבריכה הקיץ

הקיץ כבר כאן, ואיתו הים והבריכה – הבילוי האולטימטיבי לילדים, בעיקר כשהחופש הגדול מאיים עלינו מעבר לפינה. כולנו רוצים שהילדים שלנו ייהנו בבילוי הקיצי, אבל מה לגבי הבטיחות? בשוק קיימים שפע של מוצרים ואביזרים לילדים המיועדים לים ולבריכה, שאמורים להקנות להם ביטחון בתוך המים ולנו ראש שקט.
אבל מה מהם באמת מומלץ? רכזנו לכם סקירה של אביזרים

בגדי ים וכובעים עם מסנני קרינה 

אנחנו כבר לא בשנות השמונים והיום כולנו מודעים לנזקי השמש, ולדרכים להיזהר ממנה מבלי לפגוע בהנאה שברביצה בחוף הים או בבריכה – שמשייה, כובע וקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה הם מצרכי חובה כשנחשפים לשמש (לא לשכוח לחדש את המריחה כל כמה שעות), ובחודשי הקיץ הלוהטים כדאי להגיע לים/לבריכה בשעות אחר הצהריים הפחות חמות. אבל מה עם בגד הים? יש מספר חברות בשוק שמציעות בגדי ים וכובעים (לתינוקות, לבנים ולבנות) מבדי 50+UPF, המבטיחים לחסום 98% מקרני UVA ו-UVB, חלקם מומלצים על ידי רופאי העור והאגודה למלחמה בסרטן.

אנחנו מצאנו כאלה באתר חברת NEXT, בחברת SunWay המייצרת בגדי ים ובגדים מסנני קרינה, ויש גם בגדי ים כאלה ברשתות האופנה המוכרות דוגמת קסטרו, צ’ילדרן פלייס, קרטרס ודלתא.

יתרונות מול חסרונות: היתרונות ברורים, עם זאת חשוב לציין שהתקן הישראלי, שנקרא “לבוש להגנה מהשמש הערכה מיון”, אשר אומץ בארץ בשנת 2002 ונועד למיין את הבגדים לפי מידת ההגנה מפני קרינת השמש שהם מספקים, לא מחייב את היצרנים והיבואנים הישראלים לפעול על פיו. כדי להיות בטוחים טרם הרכישה שבגד הים הוא אכן חוסם קרינה, מומלץ לחפש את התווית עם מקדם ההגנה על הבגד, ולבדוק שהסיווג שלו רשום בהתאם לדרישות התקן. חיסרון נוסף עלול להיות המחיר – בגדי ים עם מסנן קרינה יהיו יקרים יותר בהשוואה לבגדי ים רגילים.

וסט ציפה

קיימים מספר סוגים של וסטים לילדים המיועדים לבריכה או לים – חלקם מתנפחים ומאובזרים בתאי אוויר, חלקם עשויים חומר ציפה מיוחד שאינו מתנפח. הווסטים המתנפחים לרוב מתאימים לילדים קטנים מגיל 3, כשאלה העשויים חומר ציפה מיוחד יכולים להגיע גם במידות גדולות יותר (יש לשים לב לטווח המשקל המתאים, המצוין על גבי הוסט). הווסטים מצוידים באבזמי סגירה, ונועדו להעניק לילדים הגנה נוספת במים. 

יתרונות מול חסרונות: הווסטים יכולים להוות אמצעי בטיחות נוסף למצופים או לגלגל ההצלה של הילדים, אך אצל ילדים קטנים לא מומלץ להשתמש בווסט מתנפח כאמצעי בטיחות יחיד. חשוב להקפיד על המידה ולהתאים את הווסט למשקל הילד – אם הווסט גדול מדי, הוא ישתחרר בקלות מגופו של הילד בתוך המים. דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון: הווסטים, בעיקר מהסוג המתנפח, עלולים להרגיש מעט מסורבלים על גופם הקטן של הילדים, שפעמים רבות יעדיפו מצופים או גלגל הצלה, שמאפשר להם תנועה חופשית יותר בתוך המים. היתרון הוא במחיר: וסטים לרוב יעלו בסביבות 20 שקלים, ואם משתמשים בהם כאביזר נוסף ולא עיקרי, בהנחה שהילדים יזרמו עליו, מדובר במוצר חביב.

אפוד ציפה

במשפחת הווסטים ניתן למצוא גם אפוד ציפה, שנועד לסייע לילדים לרכוש ביטחון במים לפני לימוד שחייה. ישנם אפודים שיכולים להוות תחליף למצופים רגילים, וישנם כאלה שמכילים מספר אביזרי ציפה נשלפים, המאפשרים להורים להתאים את רמת הציפה להתקדמות הילד בשחייה.

יתרונות מול חסרונות: על פניו אפוד ציפה הוא פחות מסורבל מווסט, וישנם כאלה שכן יכולים להוות תחליף לאמצעי בטיחות אחרים כמצופים – הם צמודים יותר לגוף (במיוחד בהשוואה לווסטים מתנפחים), ולכן קל יותר להתאים אותם למידת הילד.

בגד ים צף

להבדיל מאפוד או ווסט ציפה, כאן מדובר באפוד שהוא גם בגד ים, כזה המתלבש על הגוף ואינו מצריך גם לבישת בגד ים. אביזרי הציפה המובנים בתוך בגד הים רכים וגמישים, ואמורים להתאים עצמם לתנועות הגוף של הילד ולאפשר לו פעילות חופשית במים. חלק מבגדי הים הצפים מגיעים גם עם מסנן קרינה מובנה.

יתרונות מול חסרונות: על פניו נראה שמדובר בפתרון הקלאסי – גם בגד ים, גם מצופים בטיחותיים, וגם מסנן קרינה. קלות הלבישה, לצד החיסכון באביזרים ובסחיבה (לא עוד בגד ים בנפרד, מצופים בנפרד או וסט בנפרד), הופכים את המוצר הזה למועדף עלינו מבין האופציות האחרות שנסקרו בכתבה.

ביקשנו מעינת שגיא אלפסה, דוברת ארגון בטרם, לכתוב לנו כמה מילים על הסכנות והדרכים להתגבר עליהן כאשר מדובר על ילדים במים:

חשוב לציין שגלגל ים מסוכן לשימוש ואינו מומלץ. אצל תינוקות ופעוטות עד גיל 5 מרכז הכובד נמצא בחלק העליון של הגוף (הראש גדול וכבד יחסית לגוף). לכן בשימוש בגלגל ים, הילד עלול ליפול עם הראש קדימה ולהילכד מתחת לגלגל. ההמלצה שלנו היא להשתמש רק באביזרי ציפה הממוקמים מעל המותן (מצופים, וסט וכו’).

צריך לזכור שאף אביזר ציפה אינו מהווה תחליף להשגחה. בסביבת המים חייבים לקבוע בכל רגע נתון מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחות דעת. ילדים טובעים במהירות ובדממה. ברגע שהפה והאף שלהם מכוסים במים הם במצב טביעה, אינם יכולים לבכות או להתריע שהם בסכנה. 

גם כשיוצאים מהמים, מומלץ לא להסיר את אביזר הציפה למקרה שיחמקו לרגע מהשגחת המבוגר וירוצו למים.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים