החזרה לשגרה אחרי החג היא קשה, זה אומר להתחיל ולהניע את עצמנו מחדש, ליזום, לפעול ולתפקד. וזו מחשבה מאוד חשובה, כי אם לנו כהורים החזרה לשגרה קשה – אז שווה לעצור ולחשוב – כמה היא יכולה להיות קשה בשביל הילדים שלנו.

חזל”ש!!!
תודו בזה, גם לכם היה קשה לחזור לשגרה אחרי חופשת פסח?
רובכם מהנהנים עכשיו, אני יודעת. אז אני איתכם.
החזרה לשגרה אחרי החג היא קשה, זה אומר להתחיל ולהניע את עצמנו מחדש, ליזום, לפעול ולתפקד. וזו מחשבה מאוד חשובה, כי אם לנו כהורים החזרה לשגרה קשה – אז שווה לעצור ולחשוב – כמה היא יכולה להיות קשה בשביל הילדים שלנו. 
מעברים ושינויים הם דבר לא קל בחיים. נכון, יש כאלה שזה קל להם יותר אבל בגדול, אנחנו יצורים שאוהבים שגרה, וודאות וסדר.
כישראלים, בימים הקרובים נרגיש עוד יותר איך המעברים הופכים להיות מאתגרים וקיצוניים (יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום והעצמאות).
אני רוצה למקד אתכם ביכולת שלכם להיות דווקא בימים האלה באמפתיה, וזו הולכת להיות הליכה בקווים מקבילים. אמפתיה לעצמכם ואמפתיה לילדים שלכם.
אם אנחנו כהורים נדע לנהוג כלפי עצמנו באמפתיה יהיה לנו גם יותר קל לעשות את זה עם הילדים שלנו. בסוף אמפתיה זה כלי, זו הרחבת מודעות וכדי שנשתמש בכלי זה.
אז איך תאפשרו לעצמכם רגע אחד פשוט להיות? האם זה “פשוט”?
לא בטוחה. אנחנו חיים בעידן שאנחנו כל הזמן רצים הלאה ולא עוצרים להתעכב על “מה אני מרגיש עכשיו”. לכן, אני ממליצה שתנסו לעצור ולהיות במקום שאומר – “נכון, עכשיו לא פשוט לי, היה כיף להיות בחופש / קשה לי לחזור לשגרה וזה ממש בסדר שאני מרגיש/ה ככה”.
המחשבה שעולה לכם (“זה לא פשוט להתחיל ולהניע הכל מחדש”) היא זו שהולידה את הרגש (באסה, עצב וכו’), אז תכירו לרגע ברגש הזה ותיתנו לו מקום.

ואיך זה קשור להורות? בקו מקביל עשו זאת גם עם הילדים:
תנו מקום לרגש – אפשר ורצוי לעצור ולהתעכב על הרגש: “נכון קשה לחזור לגן? / נכון זה מבאס קצת שהחופש נגמר? / גם אתה מרגיש ככה? גם אני”. תיתנו להם להביע את עצמם ותאפשרו לשפת הרגש להיות מדוברת בבית שלכם.
שתפו את הילדים – זה גם בדיוק מה שאפשר להגיד לילדים שלנו שמתקשים לקום בבוקר / מאתגר אותם להיכנס בבוקר לגן/ בית הספר. נשתף אותם גם שלנו כהורים קשה לחזור לשגרה. יש בזה מסר מאוד מנרמל, הם לא לבד בתחושה הזו, יש פה הורה שיודע בדיוק מה הם מרגישים, מה עובר עליהם – הורה שמבין ומרגיש. ככה יהיה לכם ולהם יותר קל במעברים, אנחנו ביחד בחוויה הזו של חזרה לשגרה.
שמשו דוגמא: זו הזדמנות נהדרת למודלינג /לשמש להם דוגמא שגם אנחנו ההורים חווים קושי. לא הכל קל לנו והולך לנו בכיף ובקלות:
“אמא הגדולה/ המצליחנית/ היכולה או אבא הגדול/ המצליחן/ היכול, גם לה/לו קשה עכשיו.

אז גם אם אתם כבר עמוק בתוך השגרה שלכם וגם את אתם עדיין מתקשים לחזור אליה אני ממליצה בתשופה הזו לדבר עם הילדים על המעברים והשינויים, דברו איתם על חווית החופש, מה אנחנו הכי זוכרים ממנו, תעשו תהליך עיבוד וסגירה לחוויה שכל המשפחה חוותה ביחד ודברו גם על החזרה לשגרה והכייף שיש בה.

חזרה נעימה לשגרה לכולם!

דפנה יודפת, מנחת הורים וקבוצות מוסמכת מכון אדלר
היי, נעים מאוד. קוראים לי דפנה ואני אמא של איתי ונועה, נשואה לגל, גרה בתל אביב. מנחת קבוצות וסדנאות להורים מוסמכת מכון אדלר. מנחת אימהות בחופשת לידה ובמעבר להורות, מתנדבת בעמותת "אם לאם" תל אביב יפו. בעלת B.A במדעי ההתנהגות ו- M.A במשפטים.

Leave a Response

חיפוש גני ילדים