מגזין לגננות

המדריך המלא: איך לצלם תמונות טובות של הגן

איך לשווק את הגן בצורה הטובה ביותר עם התמונות הכי טובות

האתר או עמוד הגן באתר “בדרך לגן” הוא כרטיס הכניסה הראשוני אל תוך הגן, וככזה עליו לעשות רושם טוב על ההורים המתעניינים. מה כדאי לצלם ומה לא, על מה חשוב להקפיד לפני הצילום, מה חשוב להורים לראות ואיך להפיק תמונות מוצלחות? צלם מקצועי עם 7 עצות זהב בשבילכם

זה לא סוד שאחת הדרכים של הורים להתרשם מגן פרטי, לקראת ההרשמה לשנה הבאה, היא באמצעות שיטוט בעמוד הגן ב”בדרך לגן”. ובתקופה הנוכחית, שקשה מאד להבין לעומק איך נראה הגן מבפנים ואיך הוא מתנהל עקב מגבלות הקורונה, לנראות של עמוד הגן יש חשיבות רבה עוד יותר. למעשה, תמונות טובות של הגן באתר יכולות לעשות את ההבדל בין רושם טוב לרושם פחות טוב, ולגרום להורים להתעניין בגן או לעבור לגן הבא. מה כדאי לצלם ומה לא, על מה חשוב להקפיד לפני הצילום ואיך להפיק תמונות אופטימליות? 

הצלם רענן כהן, המתמחה בצילומי סטילס, וידאו וצילומי רחפן ומצלם בין היתר גם גני ילדים, מספק כמה טיפים יעילים:

1. דאגו לסדר ולנקות את הגן לפני הצילום. אם מכרתם או השכרתם אי פעם דירה ופרסמתם לשם כך מודעה באתרי המכירות, ודאי דאגתם לסדר אותה לפני כן ולא לצלם דווקא ביום בו הבית נראה הפוך. נכון, גן ילדים הוא לא מוזיאון, אבל קשה מאד להתרשם מהנראות של הגן, מגודל החללים בו וכו’ כשהבלגן חוגג. כדאי לסדר את הגן ולצלם תמונות כשכל הדברים במקום, כשהרצפה נקייה וכו’ – למשל בסוף יום הפעילות. 

2. שלבו צילום בפרספקטיבה רחבה לצד קלוז-אפים. להתמקד על צעצוע חדש ומסקרן זה נחמד, אבל כשההורים בוחנים את הגן דרך התמונות הם מחפשים לראות בעיקר את גודל החללים בו, את התמונה הכללית ולא פרטים ספציפיים. דאגו לצלם את הגן מזווית רחבה שתתן תמונה כמה שיותר מדויקת על גודל החלל, ומפתח הדלת כך שהחלל לא יראה קטן יותר מכפי שהוא. אם יש לכם אביזרים או צעצועים מיוחדים בגן שמושכים את העין כדאי לצלם גם אותם, אבל לא במקום התמונות הכלליות והרחבות אלא בנוסף. כך יתקבלו תמונות מעניינות ומגוונות.

3. השתמשו בתאורה טבעית. גן חשוך הוא לא גן מזמין (והוא גם לא מצטלם טוב). פתחו את החלונות בגן לפני הצילום ואפשרו כניסת אור טבעי שתאיר את החלל. באופן כללי כדאי לצלם בשעות היום הנעימות ולא בשעות החשיכה, ואם הגן לא מספיק מואר, הדליקו גם אור מלאכותי.

4. צרו קומפוזיציות צבעוניות. הקירות בחלל לבנים? השולחנות וכיסאות הילדים מעץ? לפני הצילום מקמו בחלל צעצועים או כורסת ילדים צבעונית, כדי לשבור את החדגוניות וליצור תמונה שעושה שמח בלב.

5. טשטשו את פניהם של הילדים בתמונות. גננים וגננות, יש לכם תמונות יפות שצילמתם במהלך השנה בפעילויות השונות בגן? מצוין, הן יכולות למשוך את תשומת לב ההורים המתעניינים בגן, רק זכרו לטשטש את פני הילדים טרם העלאת התמונה לאתר (תוכלו להדביק אימוג’י מחייך על הפנים של הילד, למשל). החוק אינו מתיר פרסום תמונה של קטין ללא הסכמת הוריו, לכן, אלא אם קיבלתם את הסכמתם המפורשת של ההורים, עליכם לטשטש את פניו. אופציה נוספת היא לצלם את הילדים מהגב, באופן שלא יציג את פניהם. 

6. צלמו מגובה הילד. אם אתם מצלמים את הילדים במהלך פעילות בגן, דאגו לצלם אותם מהגובה שלהם ולא מלמעלה – צילום מזווית גבוהה יוצר ריחוק בין המצלם למצולם ואינו משרה תחושה נעימה. 

7. צלמו תמונות המעבירות את ההווי בגן. יש לכם לוח יצירות של ילדי הגן? משפטי העצמה התלויים על הקירות? חוגים והצגות מהימים של טרום קורונה? צלמו את כל אלה, התמקדו גם בציורים ובעבודות יצירה של הילדים. הם יוכלו להעביר להורים את התחושה על המתרחש בגן.

חשוב מאוד לעדכן מדי פעם את התמונות שלכם באתר “בדרך לגן” כדי להראות את הגן כפי שהוא היום עם כל השינויים שלו.כדי לעדכן תמונות לגן פנו אלינו: office@baderechlagan.co.il

רענן כהן, צלם
Top visual צילומי אוויר וידאו סטילס בים באויר ביבשה

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים