נושא הבטיחות בגן הילדים הוא מטבע הדברים אחד הנושאים שנבדוק לעומק בחיפוש גן חדש עבור הגוזלים שלנו.

כדי לסייע לכם להתמקד, הכנו מאמר שעוסק כולו באזורים בגן אותם שווה לבדוק ואת כל השאלות שצריך לשאול לפני הכניסה ואף לאורך השנה.

סביבת הגן הפנימית

סביבת הגן הפנימית היא המקום בו ילדיכם ישהו ברוב שעות היום בגן. לכן, קיימת חשיבות עצומה לבדיקה מוקדמת של הסביבה הזו, כולל סוג הצעצועים, מקומות הדורשים שיפוץ או חידוש וכד’.
בנוסף, חשוב לוודא כי:
– שולחנות הגן הינם בעלי פינות עגולות, או שהפינות מכוסות באביזרים למניעת היפגעות.
– אין אפשרות נעילה לדלתות השירותים מבפנים.
– לא מותקנות בגן מראות זכוכית וקישוטים על נורות חשמל.
– לילדים אין אפשרות לגשת באופן עצמאי למטבח (בד”כ מומלץ לתחום את המטבח בשער לילדים).
– תרופות, חומרי ניקוי, הדברה או חומרים רעילים אחרים נמצאים מחוץ להישג ידם של ילדי הגן.

סביבת הגן החיצונית (כולל מתקנים)

אזור החצר בגן אמור להיות בטוח בדיוק כמו סביבת הגן הפנימית. המגלשה, הנדנדה ושאר המתקנים, אמורים להיות מותאמים הן לגיל הילדים והן לשהייה בחוץ בשמש. אולם, שלא באשמת הצוות, לעיתים החול בחצר יכול להתלכלך משאריות צואה של בעלי חיים, חרקים שונים ועוד. בנוסף, מתקני פלסטיק יכולים להישבר או להיסדק עם הזמן. לכן, עדיף לבדוק מראש האם אנשי הצוות נוהגים לבדוק את החצר כל בוקר, לנקות אותה אם צריך ובכלל, לשים לב לאיכות המתקנים.

סביבת הגדר והשער

בעיקר בגיל הרך, ילדים נוטים לבחון את גבולות הגזרה לכן בגן ילדים אשר תחום בצורה אופטימלית יכולים להמנע מקרים בהם “מתגנבים” מחוץ לגן. חשוב לוודא כי קיים שער כניסה אחד לחצר המצויד במנגנון סגירה ונעילה. גן הילדים צריך להיות מגודר מכל עבריו, כשהגדר היא בגובה של 2 מ’ מהקרקע וסגורה באופן הרמטי לאורכה. כמו כן, מומלץ לבדוק את דרכי הגישה לגן, ולוודא  שאין בהן סיכון או מכשול.

היערכות למצבי חירום

כשבודקים את נושא הבטיחות בגני ילדים, שאלה לא פחות חשובה שצריך לענות עליה היא כמה צוות הגן ערוך למצבי חירום רפואיים, ביטחוניים ובזמן שריפה. איגדנו בשבילכם את הנקודות הבאות שחשוב לשאול.

האם קיים לחצן מצוקה המחובר למוקד רפואי  בגנים רבים מותקן כיום המעניק להורים וגננות שקט נפשי ובטחון, ומבטיח כי בעת מצוקה צוות הגן יכול להזניק על ידי לחיצת כפתור אחת פשוטה את הסיוע הנדרש במצבי חירום רפואיים, אך גם יכול לסייע בהזעקת גורמים המטפלים במצבי חירום ביטחוניים, משטרתיים ובזמן שריפה.

משרד הכלכלה (התמ”ת) שהוא הגוף האחראי על הגיל הרך במדינת ישראל דורש לחצן מצוקה כחלק מתנאי הבטיחות והבטחון בגן הילדים וכן משרד החינוך דורש כי בכל גני הילדים הנמצאים תחת פיקוחו יותקן לחצן מצוקה.

האם צוות הגן מוסמך להגשת עזרה ראשונה – בדקו האם צוות הגן עבר הסמכה להגשת עזרה ראשונה לגיל הרך ואם כן, רצוי לשאול מתי הייתה הפעם האחרונה שהצוות עבר רענון בנושא. כמובן חשוב לבדוק המצאות של תיק עזרה ראשונה מתוחזק היטב.

האם קיימים בגן גלאי עשן, מטף וחיבור ישיר למרכזיית כיבוי אש– חשוב לוודא כי בגן הילדים יש נוהל בטיחות ברור במקרה של שריפה. שאלו את צוות הגן, מהו אותו נוהל? לאן לוקחים את הילדים במקרה של דלקה? האם בגן מותקנים גלאי עשן והאם יש מטף כיבוי בהישג יד? כמו כן, חשוב לבדוק האם אותם גלאי עשן ומטף עברו בדיקה תקופתית לפי חוק. מומלץ לבדוק האם גלאי העשן מחוברים ישירות למרכזיית כיבוי אש שיכולה לתת מענה מיידי. 

חומרי יצירה וצבע

ילדים רבים ובייחוד הצעירים במיוחד שבהם, עדיין נוהגים לטעום חומרים חדשים ובטח כשמדובר בחומר רך ובעל צבע מושך כמו צבע וחלק מן הדבקים. גני  ילדים ככלל אמורים לעבוד עם חומרים מותאמים לילדים בלבד, אך לא יזיק לבקש מהגננת מפעם לפעם לבדוק את המדבקה שעל האריזה. 

נוהל מים\שתיה

מדובר באחד הנושאים הכי משמעותיים בכל הקשור לילדים בגן, בעיקר משום שאנו לא נמצאים שם כדי להזכיר להם לשתות. נוהל שתיה מתייחס לא רק לכמות הפעמים שמוצעת לילדים כוס מים, אלא גם לשאלה האם מותר בכלל להביא לילדים בקבוק או שנהוג לשתות רק בכוסות? האם הילד יכול לקחת איתו את הבקבוק לחצר? ועוד. שימו לב שהגנים נוטים להשתנות בנושא הזה ולכן מומלץ מראש לעדכן את הגננת אם הילד שלכם שותה בקלות\לא בקלות או האם הוא רגיל רק לבקבוק שלו.

אנחנו מזמינים אתכם להתחיל את חיפוש גן הילדים המתאים ביותר עבור ילדכם בעזרת אתר בדרך לגן.
מיזם חברתי שהוא בית משותף להורים וגנים המרכז את כל המידע המקצועי, לצד המלצות מהימנות של הורים אמתיים מהגן.

לחצו כאן להתחיל בחיפוש גני ילדים באזור מגורכם

בהצלחה!

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים