תקופת הקורונה מזמנת לנו הרבה זמן איכות עם הילדים, וחלקים נרחבים מהיום אנחנו עסוקים בלהעסיק אותם. אחת הדרכים המעשירות ומפתחות (וגם מרגיעות) לעשות זאת היא באמצעות ספר. קבלו 4 המלצות קריאה לספרים המתאימים לגיל 4+, שיספקו לכם זמן איכות מהנה ומלמד. את כל הספרים ניתן כמובן לרכוש אונליין.

ילדג/ עדי זליכוב רלוי

“ולילדה יש סוד כמוס, הישר מתוך המצולות, חולמת היא להיות לדג (אסור לאיש זאת לגלות). ילדג”.

ספרה השני של העיתונאית והסופרת עדי זליכוב רלוי מתחיל בביקור משפחתי רגיל בחוף הים, החוויה הישראלית הכל כך המוכרת לכל ילד בארץ (כלומר בימים טרום קורונה). אך הביקור השגרתי ממשיך בהרפתקה קסומה בלב ים, כשהילדה, גיבורת הספר, חולמת להפוך לדג. היא פוגשת בכוכב ים שהופך חבר למסע. האם חלומה יתגשם?

הספר שזור חרוזים מתוקים של זליכוב רלוי ואיורים מלאי קסם של אביאל בסיל, ומזמין את הילדים (ואת ההורים) לצלול לחוויה מרתקת וקסומה במעמקי הים.

ילדג, 32 עמודים, הוצאת ידיעות ספרים.

הכי הכי יותם/ טום פרסיבל

יותם היה תמיד כמו כולם – הכי הכי כמו כולם. עד שיום אחד צמח לו זוג כנפיים. כשהוא ניסה אותן ועף באוויר הוא הרגיש הכי טוב שיש, אבל אז ההורים קראו לו לארוחת ערב… יותם חשב שלאף אחד אסור לדעת מהכנפיים היוצאות מן הכלל שלו, אז הוא הסתיר אותן במעיל גדול. מאז יותם לא נהנה משום דבר, חש מסורבל וכבד, והרגיש כמו כולם רק כשירד גשם. הא כבר התחיל להתחרט על הכנפיים האלה. האם יותם יבין שהוא אומלל בגלל המעיל ולא בגלל הכנפיים?

“הכי הכי יותם” הוא ספר מרגש, צבעוני ומלא חן עם מסר חשוב מאין כמוהו: הרבה יותר חשוב להיות מי שאתה מאשר להיות כמו כולם, ולחיות כמו שאתה רוצה זה תמיד עדיף מאשר לחיות עם סוד.

טום פרסיבל הוא מאייר וסופר בריטי. “הכי הכי יותם” הוא ספרו הראשון המתורגם לעברית (תרגום: גליה אלוני-דגן).

הכי הכי יותם, 32 עמודים, הוצאת תכלת.

קווין הקואלה תקוע למעלה / רייצ’ל ברייט וג’ים פילד

קווין הקואלה רגיל לחיי הנוחות שלו על העץ. אין לו שם הרבה, רק אוסף עלים, כמה ספרים ועץ אחד, עליו הוא אוהב לנמנם. כשחבריו החיות קוראים לו מלמטה ומזמינים אותו להצטרף אליהם למשחק, הוא תמיד מוצא תירוץ אחר למה לא… קווין פשוט לא אוהב שינויים. עד שיום אחד מתרחש משהו בלתי צפוי, וקווין נאלץ לשחרר את האחיזה מהעץ. הו אז הוא מגלה ששינוי יכול להיות דווקא דבר נהדר!

רייצ’ל ברייט וג’ים פילד (כותבי רב המכר “האריה שבפנים”) יצרו סיפור מקסים בחריזה ואיורים צבעוניים, עם מוסר השכל חשוב המלמד את הילדים על יציאה מאזור הנוחות ועל היכולת ליהנות משינוי – מיומנות שחשוב לפתח תמיד ובטח בתקופת הקורונה. תרגום לעברית: גליה אלוני דגן.

קווין הקואלה תקוע למעלה, 36 עמודים, הוצאת כתר, כנפיים. 

ספר הרגשות שלי / סטפני קוטוריה

סימון הקטנה חווה במהלך שבוע אחד את כל קשת הרגשות דרך סיטואציות מחיי היום-יום של כל ילד – כעס, עצב, שמחה, קנאה, פחד, בושה וגם גאווה… הילדים מוזמנים למסע בעקבות הרגשות שלה, שמומחשים בסיפור באמצעות דמויות קטנות (למשל השמחה היא גברת שמחיה, והקנאה היא גם-לי המעצבן). במהלך המסע הקוראים הצעירים מסייעים לסימון להכיר את רגשותיה ולומדים על הרגשות שלהם עצמם, על הכלתם ועל דרכי ההתמודדות עמם. לכל רגש יש בספר טיפ כדי לגרום לו להישאר (במידה שהוא רגש נעים) או להסתלק (אם מדובר ברגש לא נעים), וכל זאת בדרך אינטראקטיבית, בעזרת קיפולים, תמונות, חלונות נפתחים ועוד הפתעות (הספר נכתב ברוח השיטה הסופרולוגית, שנועדה לסייע לרוח הנפשית בעזרת פעילות מנטלית ופיזית). 

ספר מקסים ומעשיר, שיסייע לילדים להכיר את הרגשות שלהם, לווסת אותם וללמוד דרכים חדשות להתמודדות עמם. תרגום לעברית: נעמי בן-גור.

ספר הרגשות שלי, 34 עמודים, מטר הוצאה לאור.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים