הורות לגיל הרך

אחסון בחדרי ילדים ומשחקים

יערה ציקורל בפוסט על איך לסדר את החדר של הילדים שגם יהיה נעים לשחק בו וגם יהיה יפה

אני לא יכולה יותר עם הבלאגן הזה!
איך שלא נסתכל על זה, לכולנו יש כל הזמן יותר מדי דברים בבית. כשזה נוגע לצעצועים וחפצים של הילדים המצב הולך ומחמיר עוד יותר. מעבר לעובדה שריבוי גירויים ומשחקים לא מאפשר לילדים להתרכז, הוא גם מכניס אותנו ההורים לסטרס ולמעגל של סידר- בלאגן- סדר בלאגן שאף פעם לא נוכל לנצח.
יערה ציקורל בכל מה שחשוב לדעת על עיצוב וסדר.

אני מודה שאני מאוד אוהבת מינימליזם, ואת מארי קונדו, אבל אני לא מצליחה לנהל כך את חיי.  מה שאני כן עושה באופן די תכוף – סינונים וסידורים. 
מדי פעם, יחד עם הבנות אנחנו עוברות על החדר ורואות במה לא שיחקנו המון זמן, או מה לא רוצות יותר ותורמות את הדברים. למי שהילדים שלו פחות זורמים, הייתי מציעה לעשות סינון לבד, להשאיר את הארגז סגור עם צעצועים שהם לא משתמשים כבר, לשמור חודש-חודשיים ולראות אם הם שואלים עליהם או מחשפים אותם- ואם לא, אז למסור.

חוץ מסינונים, אני חושבת שמה שהכי טוב ועוזר זה – אחסון נכון וטוב! 
תמיד אנשים שבאים אלינו מתפלאים שחדר המשחקים יחסית מסודר. אני טוענת שאם לכל דבר יש מקום מאוד ברור, אז הרבה יותר קל וכיף להחזיר את המשחקים למקום.
גם לשיר תוך כדי סידור עוזר (ותודה לגננות האנתרופוספיות שלנו ולשירים שלהן).

ריכזתי עבורכם כמה רעיונות קצת אחרים מהכוורות איקאה שאנחנו מכירים כל כך טוב.  חשוב היה לי להביא רעיונות שיתנו טוויסט מגניב לחדרים של הילדים וגם שימוש חוזר ברהיטים שיש לנו או לסבתא שלנו או פתרונות אחסון של איקאה שלא חשבנו להשתמש בהם עבור חדר הילדים. 

  • ארגזים וקופסאות– תמצאו כאלו שאתם אוהבים ומיינו את המשחקים לפי נושאים- לגו, פליימוביל, פאזלים וכו’. אני הייתי מוצאת גם דרך יצירתית לסמן אותם, שתדעו מה יש בכל ארגז. למשל תגיות שחורות שאפשר לכתוב בגיר או כל רעיון אחר שיעלה על דעתכם. 
  • שידות ומדפים– מידוף יחסית נמוך ורחב עדיף, כך שהילדים יוכלו להגיע לרוב המשחקים לבד ולא ינסו לעלות על כסאות או שאר פעלולים.
This image has an empty alt attribute; its file name is 2eq-xVKOpDjENtxjZF89I9wGoVsZQ1_JdzOvtDEUPRNP5Of_Waz0fk1wmhw8u5Lyh6Pf6jQe39-FRtdR8SwzZNV8l7Rm4eQ7Yywoo6PRnwnWeMh627xP6PYAz5ZzYZKSCkqvPEE
This image has an empty alt attribute; its file name is p_-dv9UDIUS07ynBq_cm-hBFMD2Mu2zva-a79jh0EKv-tpaKaGp3ytiv5pWTdtV-R9Y2MccBH5iKnmkO1bBA-8uEd7yRKEMLn0-8V_xJY11BFSDbXc2QVlyAOKyM5XYh0BAlbQM
התמונות מכאן

לאיקאה יש כמה אופציות טובות של מדפים  וקומבינציות מדפי במבוק, שהיתרון בהם הוא שהם מחוברים לקיר.

This image has an empty alt attribute; its file name is B84tSaSV62WK8AXN0xcCbI0odm_nnSIRPHtCyIyhuMMwtkdV6VMhEeP2wOiaoi1JBqsW8STiExkv_XILrm3kLJj_jr2ZXlDmkdYkKj0sDrG0ZQMeSsEEM3BTcf89jVA6zmcdIrM
  • מה שלא רואים לא מפריע- אל תשאירו הכל חשוף, אלא ארגנו בארגזים כדי שלא יהיה עומס בעיניים. אני גם מנסה לארגן את הצעצועים על גבי הקירות כדי להשאיר את מרכז החלל ריק כדי שיהיה מקום מספיק גדול לשחק בו.
  • ראטן וקש-  פתרונות מעולים לחדרי ילדים, גם נוחים, גם יחסית זולים וגם יפים.
This image has an empty alt attribute; its file name is HkIL6eVj2kwhgJwHst-qiyqsc_-pAlp3M30-kwZQpiOiBK608q5siu-Q82A5Ihrh6pL7i7LkiMD59XM2nQJPv-1FvgQ89hTY91n9Io_rn6-CJNdbGtkhN83j4QmENpDrOLRoETI
התמונה מכאן


התמונה מכאן
  • רהיטי מיד סנטורי-  ירושה שתמיד הייתי שמחה לקבל. ברחבי תל אביב אפשר לפעמים למצוא אותם ברחוב. אם הרהיט במצב טוב,  קצת לכה תחדש אותו ואם מצבו לא משהו, אפשר לצבוע בצבע או טפט ולעשות טוויסט בעלילה.
התמונה מכאן
התמונה מכאן

לסיכום, לנסות לייצר מקומות אחסון נוחים (וגם יפים) יעזרו לכם ולילדים שלכם לשמור על חדר מסודר יותר, וגם תראו שיותר משחקים יהיו בשימוש ולא יישארו לתמיד גלמודים בקופסאות שלהם.



יערה ציקורל, מעצבת הום סטיילינג
יערה ציקורל, גרה במושב בית זית ליד ירושלים, נשואה לירון, אימא של נעמה ואביגיל. מעצבת הום סטיילינג לבית ולעסק. בעלת הבלוג חדר משלך

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים