גני ילדים

לקראת החופש הגדול: 6 המלצות למוזיאונים לגיל הרך

מוזיאונים לילדיםמוזיאונים לילדים לאן כדי ללכת עם הילדים ומתי

החופש הגדול אוטוטו כאן, אבל אחרי הסגרים של הקורונה באמת קטן עלינו, במיוחד שאפשר (ורצוי) לצאת עם הילדים מהבית. אבל בחום של יולי-אוגוסט, מי יכול (או רוצה) להסתובב בחוץ? אחרי שתמצו את הים והבריכה, אנחנו ממליצים לכם על פעילות תרבותית במוזיאון, כזו שתעשיר את הילדים (ואתכם), ותספק חוויה מרתקת וחינוכית. במזגן. הנה כמה המלצות למוזיאונים לילדים בגיל הרך, מצפון ועד דרום.

מרכז:

מוזיאון הילדים הישראלי בחולון

מוזיאון הילדים בחולון מציע מגוון פעילויות לילדים המתאימות מגיל שנתיים וחצי, שמספקות להם חוויה תרבותית, בשילוב מוזיקה, יצירה, דמיון וערכים חינוכיים המותאמים לגיל הפעילות. שימו לב שלצד כל פעילות מצוין טווח הגילים המתאים לה – המוזיאון מקפיד מאוד על גילי המשתתפים ולא תותר כניסת ילדים מתחת או מעל לגיל הנקוב. הערכים המועברים בפעילויות השונות נוגעים לסובלנות, קבלת האחר וכבוד אליו, כשהילדים לוקחים חלק אקטיבי בפעילויות השונות. בין הפעילויות המוצעות בימים אלה במוזיאון, ומתאימות לגילי שנתיים וחצי עד 4: “טיול עם ינשול” – הילדים יוצאים עם בובת ינשול (חצי ינשוף חצי חתול) למסע ביער קסום, לחיפוש אחר חברים חדשים. בדרך הם פוגשים במגוון מרקמים, תחושות וצלילים, המזמנים להם ולהורים המלווים חוויות מפתיעות ומרגשות; “בעקבות הפרפרים” – הילדים לומדים להכיר את חיות היער מזווית שונה, דרך מחזור החיים שלהן, ומתלווים עם הוריהם לצמד זחלי פרפרים, שהופכים לפרפרים בעצמם ויוצאים למסע ברחבי היער; “איפה מיש” – פעילות המתאימה לילדים בגילי שנתיים וחצי עד 5, שהיא למעשה הצגה פעילה בה הצופים הקטנים הופכים לחלק ממנה. ויש גם פעילויות לגילים גדולים יותר, למשל 4-6, כמו הפעילות המקסימה “המסע לתיקון ממלכת הזמן”, בה הזמן עוצר מלכת והילדים – יחד עם שני הגיבורים של המסע, זיג וזג – יוצאים לפתור את התעלומה ולהשיב את הסדר על כנו.

כתובת: שדרות ירושלים 210, חולון

טל’: 03-6503000  

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים:

https://www.childrensmuseum.org.il/pages/childrens_activity.aspx

מוזיאון האדם והסביבה בפתח תקווה

ממה האוויר מורכב ולמה הוא חשוב? מה הם חמשת החושים, למה אנו זקוקים להם ואיך היה נראה ומרגיש עולמנו בלעדיהם? אילו תכונות ומאפיינים חשובים יש לבעלי החיים השונים? על סוגיות אלה ואחרות הילדים יוכלו ללמוד בתערוכות המשתנות של מוזיאון האדם והסביבה, והכל דרך משחק חוויתי. כך למשל, בתערוכת “קרוב ורחוק מהבית” הם מוזמנים ל”טיול” שיחשוף בפניהם את סביבת המחייה של בעלי החיים, וכיצד היא מותאמת לחיות השונות ולאורח החיים שלהן; בתערוכת “מים לחיים” הילדים ילמדו אילו שימושים נעשים במים ואיך ניתן לחסוך בהם, ובתערוכת “מה קורה” הם יכנסו לעולם קסום ומופלא, שיגלה להם הכל על החושים שלנו: הילדים יוכלו לראות ולמשש תופעות בחדר חושך, להשמיע את קולם למרחק בלחישה, לנחש ריחות וטעמים ולהכיר מקרוב את הלשון שלהם. בתערוכה הם גם יחוו בלבול חושים, וינסו לפענח מה קורה כשהחושים מתעתעים בנו. 

התערוכות במוזיאון מתאימות במיוחד לבני 4 ומעלה.

כתובת: משה שרת 16, פתח תקווה

טל’: 03-9286900

להזמנת כרטיסים: http://www.adamsviva-pt.org.il/Pages/Registration.aspx

מוזיאון האדם והחי ברמת גן

המוזיאון, השוכן במתחם הפארק הלאומי ברמת גן, מציע תערוכות משתנות לכל המשפחה על מגוון נושאים מרתקים מעולם החי, כגון זוחלים, האדם הקדמון, דינוזאורים, החושים, התנועה ועוד. הנושאים מועברים בדרך חווייתית המתאימה לילדים מגיל 4, עם סיורים מודרכים, השתתפות אקטיבית, פעילויות הכוללות גם את גינת הקקטוסים שמחוץ למוזיאון ועוד. אם תתחילו את הביקור במוזיאון בשעות הצהריים, אחרי הבילוי התרבותי במזגן, תוכלו לנצל את הריאה הירוקה מהיפות שיש במרכז הארץ, ולבלות עם הילדים בפארק הלאומי בתוכו שוכן המרכז, לצפות בעופות המים השונים או סתם לערוך פיקניק מוצל על הדשא. 

מומלץ להתעדכן באתר המוזיאון בתערוכות המשתנות.

כתובת: אחד העם 3, הפארק הלאומי, רמת גן

טל’: 03-6315010

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים:  http://www.adamvechai.org.il/

ירושלים: מוזיאון המדע

במוזיאון המדע בירושלים הילדים יוכלו להביט באופן שונה על הדברים המוכרים להם, ולקבל הצצה גם למוצגים שלא הכירו מעולם. במוזיאון אזור מיוחד המיועד לגיל הרך (מגיל 3), ופעילויות בנושאים משתנים כמו “קולות וצלילים” – יצירת כלי נגינה באמצעות קשיות שתייה, נגינה על בקבוקים ויצירת מפוחית באמצעות חומרים פשוטים; “מים” – הכנת פתית שלג מנייר, “הנדסה” – הכנת בית בובות דרך משחק ויצירה ועוד ועוד.

כתובת: שדרות המוזיאונים 3, ירושלים

טל’: 02-6544888  

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים:  http://www.mada.org.il/

צפון: מדעטק

הידעתם שבמדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה – יש מרכז ייעודי לגיל הרך? המרכז, המיועד לפעוטות ולילדים בגילי 2-7, מציע לקטנים מרחב התנסות המשלב פעילות משחקית עם חוויה ראשונית של הבנה מדעית טכנולוגית. האגף לגיל הרך מציע ארבעה מתחמי פעילות שונים: מבוך תחושות, המספק לילדים התנסות בחומרים ומרקמים, נקודות הסתכלות מעניינות ותנועה במרחב לא שגרתי; מתחם מים, המציע מגוון מתקני מים עם התנסות ביצירת מסלולי זרימה וסיבוב גלגלי כפות, בריכות מילוי עם ברזים ומתזים (מומלץ להביא בגדים ונעליים להחלפה); אריזות בגופים הנדסיים – מתחם המאפשר לילדים לבנות סביבם גופים הנדסיים ענקיים, שמשטוחים הופכים לתלת ממדים, ומתחם בנייה – שבו קוביות ענקיות המאפשרות לילדים לבנות מבנים מגוונים, גדולים וגבוהים, ולהכיר מקרוב אתגרים ופתרונות של חוזק ושיווי משקל.

המתחם לגיל הרך נגיש, הכניסה בליווי מבוגר בלבד, קיימת חניית עגלות ילדים בכניסה למרכז.

כתובת: שמריהו לוין 25, חיפה

טל’: 04-8614444

להזמנת כרטיסים:

https://tickets.madatech.org.il/

דרום: לונדע

לונדע, מוזיאון הילדים של באר שבע, הוא מוזיאון חדשני ואינטראקטיבי לכל המשפחה המעודד חוויה רב-גילית החל מהגיל הרך, ולמידה חווייתית דרך התנסות. המוזיאון מתפרס על פני 3 קומות בהן 8 מתחמים עם למעלה מ-50 מיצגים ומתקנים מפתיעים, ושני שטחי חוץ ייחודיים, כאשר כל מתחם עוסק בנושא אחר, ומאפשר לילדים לחוות את המציאות הקרובה לעולמם האישי, ולגלות את עצמם בתוכה. כך למשל, במתחם אמנות ומוזיקה הילדים נחשפים לקיר מוזיקלי ולהיכרות ראשונית עם יסודות מוזיקליים בסיסיים, ולקיר אורות – המאפשר להם לבדוק איך האור מועבר בצורה שונה דרך חומרים שונים תוך יצירת אמנות חופשית. במתחם הרגשות הילדים יוכלו לתרגל כישורי פנטומימה, לנחש דמויות דרך שאילת שאלות, ולצפות בסרטונים ובתמונות המציגים את שמות הרגשות השונים. במתחם “זזים קטנים” יוכלו הילדים להתנסות באתגרים שונים, כמו התאמת צורות לתבניות על גבי מסוע בזמן מוגבל, עיצוב בית חלומות על גבי קיר מגנטים, תרגול יכולות קוגניטיביות במשחקיית מתנפחים ועוד.

כתובת: דוד הראובני 25, באר שבע.

טל’: 08-6226926
להזמנת כרטיסים: https://lunada.co.il/%D7%94%D7%96%D7%9E%D7%A0%D7%AA-%D7%9B%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%9D/

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים