השילוב של פתיחת המשק, תחושת ההתחדשות ומזג האוויר המשובח עושה חשק לטייל בארצנו הקטנטונת, ואם כבר לטייל בטבע באביב, אז במסלולים המשלבים מים. לפניכם שלושה כאלה, שמתאימים לטיול לכל המשפחה. צאו לדרך

נחל השופט, רמות מנשה

אזור נחל השופט ברמות מנשה מציע גבעות ירוקות, פריחה מקסימה בסגול וורוד באביב, ונחל זורם שעובר בין השדות והיערות, ומשרה תחושת שלווה מקסימלית. טיול בנחל השופט באביב הוא חוויה קרירה ונעימה מעין כמוה המתאימה מאוד למשפחות, ואפילו יש שביל נגיש לעגלות בחלק האטרקטיבי יותר של הנחל, סמוך לקיבוץ הזורע.

המסלול הקצר (האטרקטיבי והנגיש) הוא מסלול מעגלי בדרגת קושי קלה, המתאים כאמור גם למשפחות עם עגלות וילדים קטנים, שאורכו קילומטר וחצי והוא אורך כשעה וחצי. המסלול משלב בתוכו את הנחל היפהפה הזורם עד תחילת הקיץ, צמחייה מרהיבה ובריזה נעימה.

מתחילים מחניון חרובים בשביל היורד לאורך נחל סנין (אחד היובלים של נחל השופט). מגיעים לגשר עץ קטן וחוצים את נחל סנין לצדו הימני, ובהמשך לצדו השמאלי. כעת מגיעים לנחל השופט, ומטיילים בשביל המסומן והסלול. מדי פעם מומלץ לעצור לטבילה במי הנחל הקרירים, לתצפת על האזור או לשבת לפיקניק קל באחת מפינות הישיבה המוצלות הרבות באזור.

בהמשך השביל תמצאו שתי מערות ובסופן חורשה יפה, המסמנת את סוף המסלול. כשתרצו לחזור, לכו על השביל שמטפס מעלה מהנחל, ובסופו מגיע לרחבה. כעת פנו ימינה, ובשביל העץ המשיכו עד חניון חרובים שממנו הגעתם.

נחל ציפורי, עמק יזרעאל

נחל ציפורי באזור עמק יזרעאל נעים ומהנה לטיול כל השנה, אך במיוחד באביב – אז מזג האוויר הנוח לצד ההליכה הנעימה בתוואי הקליל, הופכים אותו לפופולרי ואידיאלי למשפחות. הנחל, שזרימתו מתחילה בהרי נצרת, נשפך לנחל הקישון בפיתול מעניין, ויחד עם הנופים בסביבה והאטרקציות שבדרך מדובר בטיול אביבי מושלם. המסלול הוא מעגלי ואורכו 4 ק”מ, ובדרך אפשר כמובן לעצור לפיקניק על גדות הנחל, שזה המקום לציין שמימיו אינם מתאימים לרחצה.

כבר בתחילת המסלול תמתין לכם אטרקציה ראשונה – טחנת הנזירים, טחנת קמח מרשימה (לביקור בה יש צורך בתיאום מראש). היצמדו לסימון השבילים הכחול וצאו עם השביל מטחנת הקמח לכיוון מזרח, בין המטעים החקלאיים מסביב לנחל. כאן תפגשו צמחיית נחלים עשירה, ובהמשך השביל, כ-2 ק”מ מאוחר יותר, תגיעו לרחבת המעיין. לאחר ישיבה נעימה על גדות המעיין תוכלו לחזור על עקבותיכם חזרה לרכב, בטחנת הקמח.

נחל שורק, אזור ירושלים

נחל שורק, אחד הגדולים בנחלי ארצנו, מתחיל באזור הרי ירושלים ובסופו של דבר (ואחרי לא מעט פיתולים), נשפך לים. שפך נחל שורק הוא מישורי ומתאים לטיולי משפחות, ההליכה בו מעגלית ובדרגת קושי קלה, ואורך המסלול כ-3.5 ק”מ.

תחילת המסלול (וסיומו, שהרי מדובר במסלול מעגלי) היא ליד כביש פלמחים, בחניון חורשת הצנחנים, בשטח מסומן לנוחיות המטיילים. הטיול מפגיש את המבקרים עם סכר סלעי ענק, דיונות חול רכות שהילדים ישמחו להחליק עליהן, צבי ביצה ועופות מים, צמחייה עשירה במיוחד באביב, וכמובן – הנחל עצמו. תוכלו להשקיף מכאן גם בתצפית מרהיבה על הים. 

השביל הסלול, המתאים גם לעגלות ילדים ולנכים, מוביל לאורך הגדה הדרומית. לאחר כמה מאות מטרים תגיעו לסכר הסלעים הרחב על גבי אפיק הנחל, ומשם ימשיך המסלול בשבילים חוליים. הליכה קצרה תוביל אתכם ל”אי הצבים” המלאכותי ובו צבי ביצה. המשך השביל, בנתיב שסמוך לנחל, יפגיש אתכם עם מיני זוחלים. קצת אחרי זה מגיע המסלול הקצר לסופו – כאן תוכלו לעלות לתצפית על עופות המים, הקורמורנים, ולחזור על עקבותיכם לנקודת ההתחלה.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים