הורות לגיל הרך

6 רעיונות לפעילויות ממוזגות עם הילדים בחופש

הרשימה של פעילויות לקיץ עם הילדים במקומות ממוזגים

זה לא רק נדמה לכם – הקיץ, שממילא קשה מנשוא בארצנו החמה, הופך לוהט יותר משנה לשנה, ואוגוסט, אימת ההורים, הוא לא רק הקושי לג’נגל בין עבודה לילדים בחופש, אלא גם הקושי לעשות את זה כשבחוץ 40 מעלות ו-60 אחוזי לחות בממוצע. גינות ופארקים לא באים בחשבון,
אז מה כן? ריכזנו עבורכם כמה רעיונות לפעילויות לילדים בחופש, שבכולן מככב מי שהופך את הקיץ הישראלי לקצת יותר נסבל: המזגן.

1. כל הילדים קופצים רוקדים: פארק טרמפולינות

אין כמו להעביר חצי יום בפעילות אנרגטית, שבה הילדים קופצים ומשתוללים, מוציאים מרץ, נהנים – ומתעייפים בסוף. רוב מרכזי הקפיצות בארץ ממוזגים, מחולקים למתחמים שונים לפי גיל ומתאימים מגיל 3 ומעלה. בחלקם תמצאו לא רק מתחמי טרמפולינות ומגלשות, אלא גם קירות טיפוס, אומגה ואטרקציות נוספות שישמחו את הילדים. יש מספר רשתות של מרכזי קפיצות ממוזגים עם סניפים ברחבי הארץ, כגון איי ג’אמפ ו-JUMP2, ומרכזי קפיצה נוספים כמו Jump Up בירושלים, מיי ג’אמפ בחיפה, סקיי ג’אמפ בתל אביב ורעננה ועוד.

2. קצת תרבות: הצגת ילדים

נכון, הצגה לא תעביר לכם יותר משעתיים במקסימום, אבל אם תמשיכו אחר כך לבית קפה סמוך (או אפילו לקפיטריה בתיאטרון עצמו), ותעשו סיור במתחם התיאטרון (הילדים ייהנו גם סתם להביט בכרזות המפרסמות הצגות נוספות בתיאטרון, להתבונן באיורים שבהן ולשמוע מכם במה ההצגות שבהן עוסקות) – כבר תעבירו כמה שעות טובות בבילוי נעים, תרבותי וממוזג. מומלץ לקרוא חוות דעת מהורים אחרים לפני שאתם בוחרים את ההצגה, וכמובן להתאים אותה לגיל הילדים.

3. עוד קצת תרבות: מוזיאון 

יש לא מעט מוזיאונים שמתאימים ומיועדים לילדים קטנים (רכזנו רשימה מהממת בכתבה כאן 6 המלצות למוזיאונים לגיל הרך), שבהם הילדים יכולים לחקור, ללמוד, להתנסות בעצמם בשלל חוויות לפי נושאים ולחזור הביתה מסופקים. הילדים שלכם אוהבים טבע וחיות? בדקו את מוזיאון “האדם והחי” בפארק הלאומי ברמת גן, או את מוזיאון הטבע בתל אביב. “מוזיאון הילדים הישראלי” בחולון מציע שלל פעילויות שמערבות הצגות אינטראקטיביות, ומתאים לילדים מגיל שנתיים ומעלה, בהתאם לסוג הפעילות. שימו לב שברוב המוזיאונים תצטרכו לתאם ביקור מראש ולהזמין כרטיסים. בחרו את סוג הפעילות המתאימה לילדיכם בהתאם לגילם ולתחומי העניין שלהם, כדי ליצור עבורם חוויה מהנה ומעשירה.

4. לצאת מהשגרה: בילוי במרכז מבקרים

מרכזי מבקרים הם אופציה לבילוי ממוזג ולא שגרתי עבור הילדים, ואם אתם בוחרים בבילוי שכזה, אנחנו ממליצים על מרכזי מבקרים של חברות המזון שונות. הילדים ישמחו לראות מקרוב איך מייצרים את החטיף שהם כל כך אוהבים לאכול, ולהתנסות בעצמם בייצור בחלק מהמקרים. רק קחו בחשבון שמכיוון שמדובר במרכזים של חברות מסחריות, מעורב גם לא מעט פרסום בעניין. אז אילו מרכזי מבקרים מתאימים לילדים? ל”רולדין” יש מרכז מבקרים מושקע ביישוב קדימה שבשרון, בו הילדים יוכלו לצפות בהכנת מאפים בזמן אמת, להיחשף ולשמוע על חומרי הגלם, ולהתנסות בהכנה ואפייה של מגוון מוצרים כמו סוכריית בצק סוכר או עוגת עציץ. הביקור מתאים לילדים מגיל 4 בתיאום מראש בלבד:  .054-2576885 אז אמנם חלק ניכר ממרכזי המבקרים של החברות הגדולות סגור עכשיו (מבדיקה שערכנו – המרכזים של שטראוס, אסם ותנובה לא פעילים כעת), אבל רבים אחרים פועלים, וזה לא חייב להיות רק של מזון (יש מרכזי מבקרים גם לחברות הנמלים, לאגד, לבנק ישראל ועוד). 

5. מסע לירח (במזגן)

במתחם ארנה בהרצליה נמצא “ספייס פנטזי” – מוזיאון הסלפי חלל הראשון בישראל, עם 15 חללי צילום בנושא חלל, מיצג אור קולי של מסע לירח עם הקרנה של 360 מעלות, פינות יצירה לקטנים ומתחם שכולו מחווה למשפחת רמון. מיועד לילדים מגיל 3 ומעלה (כרטיס חובה מגיל שנתיים), בתיאום הגעה מראש בלבד. לפרטים נוספים: 6627*

6. הרבה יותר ממשחקיות: לדמות את עולם המבוגרים

בתקופת הקורונה, הג’ימבורי הרגיש כמו שם נרדף להדבקה המונית, ועם יד הלב, לא מאוד התגעגענו. המוני זאטוטים מנוזלים במקום אחד אף פעם לא היו אטרקציה גדולה גם בלי מגפה המונית, אבל יש משחקיות שהן הרבה מעבר – שבהן הילדים מתנסים בעולמם של המבוגרים – וחופשת הקיץ היא תקופה נהדרת להעביר בה את הזמן בבילוי נעים, ממוזג וחוויתי עבורם. כזו היא למשל משחקיית “פיקולוניה סיטי” בהרצליה, המדמה עיר קטנה ואמיתית בה הילדים יכולים ליהנות ממשחקי תפקידים ולהיכנס לעולם של המבוגרים בביתנים השונים. כך לדוגמה, הם יוכלו לייצר כסף בבנק שבו יקנו בסופרמרקט העירוני, לשבת במסעדה כלקוחות או לשרת את הלקוחות כמלצרים. הם יוכלו להיות גם טבחים, נהגי מרוצים, רופאים ואחים, שוטרים, כבאים ועוד ועוד. המשחקייה מתאימה לילדים בגילי 3-10, לפרטים נוספים: .09-9541397 גם ב”משחקול’ה” בראש העין הילדים מוזמנים להתנסות בעולם המבוגרים, עם מתחם איפור ומתחפושות, מוסך לתיקון רכבים ועוד, לצד טרמפולינות ומשחקייה רגילה לפעוטות. לפרטים נוספים: .052-4738845 בראשון לציון יש את “גליצ’ה”, אף היא משחקייה המעודדת פיתוח כישורי חיים, עם חדר רופא, סופרמרקט ועוד, לצד מתנפחים, בריכת כדורים והמשחקייה הרגילה. לפרטים נוספים:  052-4738845.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים