חורף, וקר, קשה להסתובב בחוץ ואם זה לא מספיק, הקורונה עדיין איתנו. מה עושים? יצירות, והפעם – כאלה שקשורות לחורף, שאנחנו בטוחים שתשמחו לעשות עם הילדים.

1. מגנט (בסמלי החורף) מחזיק פתקים. יצירה פשוטה, קלה וכיפית להכנה – מדובר במחזיק פתקים עם מגנט שאפשר להשאיר על המקרר או על הדלת, בצורת סמלי החורף. גם יפה, גם פרקטי. 

מה צריך? סרט מגנט דביק, אטב כביסה קטן, בריסטולים צבעוניים, טושים, דבק, מספריים.

ההכנה: נותנים לילד לצייר על גבי הבריסטול ציור קטן שקשור לחורף – זה יכול להיות מטריה, חילזון, מגפיים או כל דבר אחר. תנו לילד לצייר ולצבוע (לילדים קטנים אפשר לעזור לצייר ולתת להם לצבוע), גזרו את היצירה, ולאחר מכן – הצמידו בעזרת דבק באמצע היצירה מצדה השני (כלומר לא על הצד הצבוע) את אטב הכביסה בחלקו העליון. כעת חתכו פס קטן מסרט המגנט הדביק והצמידו לחלק של אטב הכביסה הפנוי (כלומר לחלק שלא מוצמד ליצירה), בחלקו העליון. כעת יש לכם מגנט מחזיק פתקים באווירה חורפית שתוכלו להצמיד למקרר או לדלת הכניסה, ולהחליף בו פתקים נחוצים – מרשימת מכולת ועד דברי אהבה לבני הבית.

לינק ליצירה ביוטיוב: 

2. מובייל ענן מוריד גשם. יצירה יפהפייה ומקורית שיכולה להיות תלויה כקישוט בחדר הילדים, כמעין מובייל חורפי וחמוד. 

מה צריך? ניירות לבנים (אפשרי גם כאלה שתמחזרו, כלומר דפים שכבר קשקשו עליהם), חוט תפירה לבן, סרט הדבקה דו-צדדי, צמר גפן, בריסטול כחול, מהדק סיכות, זוג עיניים להדבקה.

ההכנה: לוקחים את הניירות הלבנים ומכווצ’צ’ים אותם עם הידיים למעין צורת ענן (אפשר לקחת נייר אחד מוארך או כמה דפים יחד). כשמתקבלת מעין צורת ענן, קושרים סביבה כמה חוטים לבנים מחוט התפירה, כך שישתלשלו מה”ענן” כלפי מטה. כעת מלפפים את ה”ענן” בסרט הדבקה דו-צדדי עד לכיסוי מלא של הנייר, כשהחוטים משתלשלים כלפי מטה. כשכל ה”ענן” מכוסה, מדביקים עליו חתיכות צמד גפן עד לכיסוי מלא, על כל הדבק. כעת גוזרים מהבריסטול הכחול צורות של טיפות קטנות, ומהדקים אותן בעזרת מהדק הסיכות אל החוטים הלבנים במרווחים זה מזה, כמעין טיפות של גשם. כעת כל שנותר הוא להדביק על הענן שתי מדבקות עיניים (אם אין לכם, תמיד תוכלו לצייר על נייר לבן ולהדביק עם דבק), והרי לכם מובייל חורפי ומקורי.

לינק ליצירה ביוטיוב:

3. כובע חורפי עם פונפון. יצירה מתוקה להפליא שבה הילדים יצרו מעין כובע צמר עם פונפון אמיתי.
מה צריך? חוט צמר, מספריים, מחורר, בריסטול לבן, טושים וצבעים.

ההכנה: מציירים על הבריסטול צורה של כובע צמר וגוזרים. מקשטים וצובעים את הכובע בצבעים מועדפים, ואת הקצה משאירים לבן. כעת לוקחים את חוט הצמר ומלפפים סביב האצבעות מספר פעמים, עד שמתקבלת שכבה יפה של צמר. גוזרים את קצה החוט, ובעזרת חוט צמר נוסף קטן קושרים קשר במרכז שכבת הצמר שהתקבלה אצלנו. כעת יש לנו שכבת צמר מלופפת שקשורה במרכז. לוקחים מספריים וגוזרים את קצות הצמר משני הקצוות, כך שיתקבל פונפון קטן. בעזרת המחורר מחוררים 2 חורים במרכז קצה הכובע שגזרנו (בחלק הלבן שהשארנו), משחילים לתוכם שני חוטים קטנים מהפונפון שיצרנו, וקושרים מאחור בקשר.

לינק ליצירה ביוטיוב:

4. יצירת זוג כפפות. יצירה שמתאימה במיוחד לפעוטות (בני 2-3 שנים), ובה זוג כפפות מבריסטול כתמונה.

מה צריך? 2 בריסטולים בצבעים שונים, טושים וצבעים, דבק, מספריים, מדבקות.

ההכנה: גוזרים עבור הילדים מבריסטול אחד צורה של זוג כפפות. מדביקים בעזרת הילדים את ה”כפפות” על גבי בריסטול בצבע אחר. כעת נותנים לילדים לצבוע ולקשט כאוות נפשם את הכפפות – עם צבעים וטושים, עם הדבקת מדבקות וכיו”ב. אפשר כמובן להחליט שבמקום כפפות (או בנוסף) מכינים גם יצירה של זוג מגפיים, כובע צמר וכיו”ב. מצוין גם לפיתוח הדמיון, גם למוטוריקה העדינה וגם לריכוז.

לינק ליצירה ביוטיוב:

5. מטריה על מקל ארטיק. עוד יצירה כיפית שמתאימה לפעוטות רכים היא יצירה של מטריה, שבה המקל הוא למעשה מקל ארטיק, וטיפות של גשם עשויות צמר גפן. 

מה צריך? 2 בריסטולים בצבעים שונים, טושים וצבעים, דבק, מספריים, מקל ארטיק ומקלונים לניקוי אוזניים.

ההכנה: מציירים על בריסטול מטרייה (ללא המקל), נותנים לילדים לצבוע ולקשט, וגוזרים. מציבים את המטריה שגזרנו במרכז הבריסטול השני, את מקל הארטיק מתחת ובצמוד (כך שמקל הארטיק ישמש כמקל של המטריה), ומדביקים זה לזה ולבריסטול. כעת מסמנים כמה נקודות על הדף עם דבק, מוציאים את צמר הגפן מצמרוני האוזניים, ויחד עם הילדים מצמידים את צמר הגפן לסימוני הדבק על הבריסטול – הם יהוו טיפות גשם.

לינק ליצירה ביוטיוב:

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים