הורות לגיל הרך

4 טיפים שיעזרו לילדים במעבר לבגדי חורף

6 טיפים לילדים למעבר קל יותר מבגדי קיץ לבגדי חורף

הסתיו כבר כאן, ולא כל הילדים מקבלים אותו בחדווה, או ליתר דיוק – את המעבר מבגדים קצרים לארוכים. רכזנו לכם 4 טיפים שיעזרו לכם להקל על הילדים את המעבר מבגדי קיץ לבגדי חורף.

הימים מתקצרים, מזג האוויר החם לאט לאט מפנה את מקומו לרוחות נעימות, ופה ושם אפילו מרגישים טפטוף. אם היה למישהו ספק אז הסתיו כבר כאן, ובהדרגה כולנו נאחסן את בגדי הקיץ עמוק בארון ונעבור לבגדים ארוכים. לא לכל הילדים המעברים האלה באים טוב: יש מי שיתרגשו מהחלפת הארון, ויש מי שיתעקשו להמשיך ללבוש בגדים קצרים גם כשבחוץ הרוח נושבת קרירה. מה עושים ואיך אפשר להתמודד עם זה? הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:

1. ראשית: בדקו האם יש לילדיכם רגישות יתר למגע. אם אתם יודעים שילדיכם מגיב ברתיעה ממגע עם משטחים שונים כמו חול או דשא, או מעבודה עם חומרים שונים כמו דבק ובצק, אם הוא מגיב במה שנראה לכם כמו חוסר פרופורציה לסיטואציות כמו סירוק השיער או גזיזת ציפורניים – יתכן שהסיבה לכך היא הפרעה בוויסות החושי, שמתבטאת במקרה זה ברגישות יתר למגע. ילדים שלהם רגישות יתר למגע, יחוו מרקמים, טקסטורות ובדים מסוימים בצורה לא נעימה ומציקה – למשל: טייץ ירגיש לוחץ וצמוד מדי לגוף, בגדים עשויים צמר יגרדו ויציקו להם, המעיל יהיה להם כבד ולא נעים על הגוף וכיו”ב. במקרה זה כדאי להתייעץ עם איש מקצוע כמרפא בעיסוק, ולדעת שקיימות מספר שיטות טיפול שנועדו להפחית את הרגישות.

2. בררו עם הילדים מה מפריע להם. הכי קל להתעצבן כשהילדה לא מוכנה ללבוש מכנסיים ארוכים כשכקר, ומתעקשת לצאת לגן עם שמלה קיצית קצרה. כולנו יודעים שהתעקשות של שני הצדדים רק תוביל לבוקר שאחריו תרגישו בעיקר רגשות אשם. אז מה אפשר לעשות אחרת? דבר ראשון – לדבר על זה. בררו עם הילד מה בדיוק מפריע לו בבגד, באמצעות שאילות שאלות בגובה העיניים. למשל: מה אתה מרגיש בגוף כשאתה לובש את החולצה הזו? בקשו מהילד שיראה לכם איפה בגוף זה מרגיש לא נוח, ונסו להבין – אולי זו רק פתקית שמגרדת ואפשר לגזור, אולי יש איזה הדפס לא נעים, שאפשר לפתור בקלות על ידי החלפת חולצה או לבישת חולצה אחרת מתחתיה (אפילו קצרה, בהתאם לרמת הקור בחוץ). מעבר לקידום הפתרון שיתאפשר על ידי שאילת השאלות, ילדיכם ירגיש שאתם רואים אותו ומבינים אותו, ואמפתיה היא תמיד הדרך הנכונה לפתרון בעיה.

3. תנו לילדיכם לבחור מבין כמה אופציות. גם אם ילדיכם לא אוהבים את המעברים בין העונות מבחינת מעברי הלבוש הנדרשים, ההתנגדות שלהם לשינוי תפחת במידה ניכרת ברגע שתאפשרו להם זכות בחירה. לפעוטות מומלץ לתת לבחור מבין שתי אופציות, לילדים גדולים יותר אפשר לתת לבחור לבד מהמגוון הקיים בארון – כל עוד סידרתם כבר את הארון בהתאם לעונת המעבר. עצם הבחירה יקנה להם תחושת שליטה בסיטואציה, ויקל עליהם לקבל אותה.

4. תרגלו את לבישת הבגד ערב לפני. אם אתם יודעים שילדיכם מקבל את מעברי הלבוש בצורה קשה, ואתם רוצים להימנע מבקרים לחוצים, נסו לתרגל את הלבוש ערב לפני, כשאתם נינוחים יותר ופחות קצרים בזמן. תוכלו להכין עם הילדים את הבגד ליום המחרת כבר בערב שלפני, ולתרגל את הלבוש כדי לדעת מראש אם יש משהו שמציק ולהפחית את ההתנגדות.

5. בחרו את המלחמות שלכם ומצאו פתרונות יצירתיים. כל עוד אנחנו עדיין בעונת המעבר, והילד מסרב בתוקף ללבוש חולצה ארוכה, לא חייבים להילחם בזה – אפשר להשאיר אותו עם חולצה קצרה, ולהסביר לו (ולגננת) שבתיק ימתין לו סווצ’ר שיוכל ללבוש מעל אם יהיה לו קר. הרי ברגע האמת ואם יהיה לו קר באמת, הוא ירצה ללבוש משהו ארוך. בימי החורף הקרים, אם הילדה מסרבת ללבוש סוודר למשל, תמיד תוכלו להצטייד בגופייה תרמית, ומעליה תוכלו להסתפק בחולצה ארוכה דקה. הילדה מתעקשת ללכת לגן בשמלת הקיץ האהובה עליה למרות שסתיו עכשיו? הסבירו לה שתוכל לעשות זאת בתוספת חולצה ארוכה מתחת.6. קחו את הילדים אתכם לשופינג שלהם. בפעם הבאה שאתם רוכשים את הבגדים עבור ילדיכם, קחו אותם אתכם ותנו להם לבחור – מבין כמה אופציות, כי כולנו יודעים שלילדים יש את הנטייה לבחור דווקא בפריט הכי יקר, או בזה שגלגלתם עליו עיניים לפני רגע. תנו לילד למדוד את הבגדים בחדר ההלבשה בחנות, ותנו לו להיות ולהרגיש חלק מהתהליך ומהחוויה. זכרו: ברגע שילדיכם ירגיש שהוא זה שבחר והוא זה ששולט בסיטואציה, ההתנגדות תפחת ואיתה גם רמת התסכול, של כל הצדדים.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים