מחפשים פעילות מהנה יחד עם הילדים?
אם הקטנים שלכם אוהבים ליצור, הם בטוח ייהנו מהפעילות הזו.
הכנו לכם 4 הצעות ליצירות קסומות מגלילי נייר טואלט ריקים, שלא תאמינו כמה קל להכין. שנתחיל?

1. יוצרים חיה

גליל נייר טואלט ריק יכול להפוך, עם קצת יצירתיות ולא יותר מדי השקעה, ליצירה של חיה חמודה. זה יכול להיות צפרדע, דוב, ציפור ואפילו חד קרן, לא בדיוק חיה אבל בטוח יצירה שתשמח כמה ילדות. אנחנו כאן כדי להדגים לכם איך בקלות אפשר ליצור מגליל נייר טואלט ריק דג ואריה:

ליצירת דג – לוקחים את גליל נייר הטואלט ונותנים לילדים לקשט אותו ככל העולה על רוחם ודמיונם – אפשר לעטוף אותו בנייר עטיפה צבעוני, להדביק עליו וושי-טייפ ומדבקות או סתם לצבוע. בשלב השני ניקח צד אחד של הגליל ונקפל את שני קצותיו אחורנית למעין שני משולשים, אבל לא עד הסוף – כך שיישאר באמצע חלק ישר (כמו שמקפלים נייר עטיפה של מתנה).

נדביק עם הילדים את שני המשולשים שקיפלנו אחורה, וכעת נחתוך מבריסטול צבעוני או מנייר שני מעוינים קטנים, שישמשו כסנפירים. אחרי שהילדים יצבעו אותם, נדביק כל אחד בחלק העליון של הגליל (לא בחלק שקיפלנו). נגזור שוב מנייר זנב לדג, נצבע ונקשט עם הילדים, ונדביק על החלק הישר בצד שבו קיפלנו את המשולשים של הגליל.

כעת נותר רק לצייר לדג זוג עיניים (או להדביק אם יש לכם מדבקות עיניים), להקיף בטוש אדום את החלק הפתוח של הגליל שישמש כפה שלו, והרי לכם דג.

ליצירת אריה – לוקחים את גליל נייר הטואלט הריק וחותכים אותו שיהיה קצר יותר, כך שיישארו בערך 2/3 מהגליל. שומרים את השליש שגזרנו בצד.

נותנים לילדים לצייר עיניים (או מדביקים מדבקות עיניים) כ-3 ס”מ מתחת לחלקו העליון של הגליל, וגם אף ופה. לוקחים בריסטול חום (או נייר רגיל שצובעים חלק ממנו בחום, או בד לבד חום אם יש לכם), מציירים עליו עיגול בקוטר של כ-6 ס”מ וסביבו מציירים יחד עם הילדים מעין רעמה. גוזרים מסביב לרעמה וגם את העיגול שבפנים, ומדביקים במרכז הפרצוף של האריה (לילדים שמסתדרים עם מספריים כדאי לתת לגזור לבד, תוך השגחה).

זוכרים את שליש הגליל שחתכנו ושמרנו בצד? כעת חותכים אותו באמצע כך שהגליל יפתח לגמרי, וגוזרים ממנו זנב לאריה. מדביקים עם הילדים מאחוריי הגליל בחלק התחתון כך שהזנב יהיה מאחור. ממה שנשאר מהגליל שממנו חתכנו את הזנב, חותכים שני עיגולים קטנים שישמשו ככפות הרגליים של האריה, מדביקים בחלק התחתון של הגליל (מתחת לרעמה), ומציירים עליהם עם הילדים ציפורניים חדות. אררר.

תמונה מאתר: shutterstock

2. יוצרים מעמד צבעוני לטושים / עפרונות צבעוניים

המעמד הזה לא ממש יכול להחליף קלמר מסודר, אבל הוא יכול להוסיף עניין וצבע בפינת היצירה של הילדים. איך עושים את זה? נותנים לילדים לקשט גליל נייר טואלט ריק – בעזרת צבעים, טושים, מדבקות, וושי-טייפ, הדבקת פונפונים וכל מה שהם אוהבים. אופציה נוספת היא להוסיף למעמד דמות של חיה, למשל שור: לוקחים בריסטול חום (או נייר שצובעים בצבע חום בהיר), חותכים ממנו צורת ראש של שור (בגובה של כ-2/3 מגובה הגליל), מציירים עליו פרצוף (אפשר כמובן להדביק מדבקות עיניים), ומדביקים את ראש השור במרכז הגליל.

כעת מדביקים לתחתית הגליל עיגול של בריסטול בקוטר הגליל (בעזרת סלוטייפ חזק), כך שהגליל למעשה לא יהיה חלול בצד הזה, ומניחים בתוך הגליל טושים/עפרונות צבעוניים.

3. יוצרים קישוט לחדר

את הקישוט הדקורטיבי הזה אפשר לתלות על מסמר בחדר הילדים, או לחבר אליו חוט דק ולתלות כמעין מובייל. איך יוצרים את הקישוט? מגלילי נייר טואלט כמובן.

מכינים מספר גלילי נייר טואלט ריקים, ונותנים לילדים לקשט אותם, שוב, ככל העולה על רוחם – אפשר לצבוע, להדביק מדבקות או וושי-טייפ, אפשר לרסס בצבע מוזהב ועוד. לאחר מכן מועכים קצת את הגלילים וגוזרים מהם “פרוסות” בעובי של כס”מ.

כעת מצמידים (בעזרת דבק) “פרוסת” גליל ל”פרוסה” ויוצרים מעין פרח. אפשר להמשיך כך גם בחלק החיצוני, ואפשר גם ליצור צורות אחרות מה”פרוסות” שחתכנו – למשל, לקפל קצת פנימה את החלק העליון כך שתיווצר צורת לב, ולהדביק כך צורות נוספות למרכז היצירה או ממנה החוצה.  

4. יוצרים רכבת משחק

גם ליצירה הזו נצטרך מספר גלילי נייר טואלט ריקים, אבל גם כמה פקקים צבעוניים של בקבוקי שתייה (למשל פקקים של בקבוקי מים מינרליים). הגלילים ישמשו כקטר וכקרונות הרכבת, והפקקים כגלגלים. 

נותנים לילדים לקשט ולצבוע את הגלילים, ולאחר מכן משכיבים כל גליל על השולחן (כך שיהיה מאוזן) ומדביקים עם הילדים בתחתית הגליל 4 פקקים (2 מכל צד בצמוד לראש ולתחתית הגליל), על הצד ההפוך של הפקקים, כך שהם ישמשו כגלגלים. 

מעל הגליל (במרכזו, כשהוא בשכיבה) אפשר להדביק פקק נוסף לקישוט, ועל הגליל שישמש כקטר הדביקו שני פקקים, או פקק אחד גדול יותר.

כעת מקמו את הגלילים השוכבים במרחק קטן זה מזה, חברו ביניהם באמצעות כמה שכבות של וושי-טייפ צבעוניות, והרי לכם רכבת שהכנתם יחד עם הילדים ושהם ישמחו לשחק בה (רק בעדינות, כן?)

תמונה מאתר: shutterstock
מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים