כבר עשיתם עם הילדים את כל הפעילויות והיצירות האפשרויות בחופשת הפסח? בחופש הזה תוכלו לטפח איתם פינה ירוקה בבית, לזרוע יחד זרעים ולהנביט שורשים. הנה 5 רעיונות לזרעים שקל להשיג וכיף לגדל יחד

לערב את הילדים בתהליך טיפוח פינה ירוקה בבית, מעבר להנאה ולזמן האיכות יחד, ילמד את הילדים דבר או שניים על התמדה, סבלנות ואחריות, ואחרי שהצמחים יגדלו הם גם יחוו סיפוק נעים. אז אילו זרעים כדאי לשתול עם הילדים? אנחנו ממליצים על זרעים שינבטו לירקות, כאלה שישתלבו נהדר בסלט והילדים ישמחו לאכול אחרי שהשקיעו בזריעתם, וכמובן – כאלה שקל להשיג ולגדל ושקצב צמיחתם יחסית מהיר. מה צריך פרט לזרעים? תערובת שתילה קלה, וכלי עם פתח ניקוז בתחתית. אפשר להשתמש גם בבקבוקי שתייה שחותכים לחצי, וליצור בהם חור שישמש כפתח ניקוז. מרפדים את המיכל בפנים בתערובת השתילה.

ועכשיו, כמה רעיונות לזרעים שיצמחו לתפארת:

1. פלפלים.

מחזיקים פלפלים בבית? מעולה, בפעם הבאה שתחתכו אותם לסלט, שמרו את הזרעים לזריעה: הפרידו אותם מהירק עצמו והניחו לייבוש (במקום מואר ויבש או ישירות מול השמש). כשהזרעים יבשים לגמרי, זרעו מהם בתוך המיכל עם תערובת השתילה, השפריצו מים באמצעות מיכל השפרצה בעדינות, עד להרטבה מלאה של התערובת, והניחו במקום מואר, שמשי וחמים. אל תשכחו להשקות שוב כשהאדמה יבשה.
ניתן לזרוע את כל סוגי הפלפלים (גמבה, פלפל ירוק, כתום וכו’).

2. בטטה.

בטטה שמצמיחה שורשים היא מחזה מרהיב לילדים: שוטפים את הבטטה היטב ומניחים בכוס עם מים, כך שחצי ממנה לפחות יהיה בתוך כל המים. זה ייקח כמה ימים עד שיתחילו לצוץ שורשים קטנים. כשהשורשים צצים, העבירו את הבטטה לכלי עם נפח של לפחות 15 ליטר, שם היא תמשיך לגדול.

3. חסה.

חסה נובטת במהירות, ואת העלים שלה אפשר לקטוף באופן תדיר (פעולה מהנה עבור הילדים כשלעצמה). כעבור מספר ימים היא תגדל שוב. איך מגדלים? מניחים את ראש החסה (הגדם שבתחתיתה) בקערה עם מעט מים (כ-2 ס”מ). אחרי כמה ימים יופיעו ניצנים של שורשים ועלים, אותם יש לשתול במיכל עם פתח ניקוז ותערובת שתילה.

4. עדשים וחומוס.

רוצים שהילדים יאכלו יותר קטניות? אולי אם הם יזרעו אותם ויחזו בצמיחתם זה יעודד אותם בהמשך גם ליהנות מהם בארוחה. הניחו את הקטניות על מצע של נייר סופג לח או צמר גפן לח על גבי צלחת לכמה ימים. אם המצע כבר לא לח, דאגו להרטיבו מעט אך היזהרו מהשקיית יתר. כשהנבטים יצוצו ויגיעו לגובה של מספר ס”מ תוכלו להעביר אותם לעציץ עם נפח של כ-10 ליטר לפחות, למגורי קבע.

5. אבוקדו.

רובנו ניסינו לפחות פעם אחת בחיים להנביט גרעין אבוקדו. אם זה לא הלך לכם עד היום, כנראה עם ההסבר המפורט הבא זה יעבוד: ראשית יש לחלוץ את הגרעין בשלמותו מתוך האבוקדו ולשטוף במים חמימים (שמרו על קליפת הגרעין, היא חשובה להצלחת ההנבטה). כעת החדירו לתוך הגרעין 4 קיסמים מארבעת צדדי האבוקדו, בחצי הגובה שלו, ובעומק של כס”מ אחד. מלאו כוס מים והניחו את הגרעין עם הקיסמים כשהחלק המעוגל שלו בתוך המים, והחלק המחודד כלפי מעלה. כעת הניחו את הכוס במקום מואר ומוגן. הקפידו להחליף את המים בכוס כל יומיים והמתינו בסבלנות. זה ייקח כשבועיים עד שקליפת האבוקדו תיסדק ותיפתח, וכשבוע-שבועיים נוספים לאחר מכן אמורה לצוץ מערכת שורשים ראשונית. המשיכו להחליף את המים, וכשהגבעול יגיע לעובי של כס”מ אחד, תוכלו להעבירו לעציץ עם אדמה וליהנות ממנו יחד עם הילדים.

תהנו 🙂

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים