הורות לגיל הרך

בין הטיפות: 6 רעיונות יצירתיים לפעילויות גשומות

רעיונות יצירתיים לפעילויות חורף עם הילדים

בדרך כלל כשיורד גשם אנחנו ממהרים להתחבא עם הילדים בבית, ולחפש עבורם פעילויות נחמדות בין ארבעה קירות. אבל דווקא בגשם יש הזדמנויות לחוויות ולהנאות חדשות. הנה 6 רעיונות שכדאי לאמץ מה עושים עם הילדים בגשם?

1. לקפץ בשלוליות. כמה שאהבנו לקפוץ בתוך שלוליות בתור ילדים, ככה אנחנו נרתעים מזה כמבוגרים (אתם חושבים עכשיו על הלכלוך והבוץ במכנסיים שלהם נכון?). אבל לא יעזור, גם בעידן הדיגיטלי וב-2020 בואכה 2021, אין כמו לקפוץ לתוך שלולית טובה כשאתה ילד כדי להעלות חיוך על פניך. אז אנחנו מציעים לשים רגע את המחשבות על הכביסה בצד, לחפש את השלולית הקרובה ולתת לילדים לקפץ בהנאה. אם רוצים, אפשר לעשות תחרות בין הילדים, מי מצליח להתיז הכי הרבה מים בקפיצה, או לקפץ בין הכי הרבה שלוליות. אפשר גם להחליט שלא קופצים לתוך השלולית אליה מדלגים מעליה, ומי שמנצח הוא מי שהצליח לדלג הכי הרבה פעמים מעל השלולית מבלי להיכנס לתוכה. אפשר למזער נזקים עם היערכות מתאימה (מגפיים זה מאסט, רצוי גם מכנסיים שפחות אכפת לכם מהם), ולמיטיבי לכת – מומלץ להצטרף לילדים. אחרי הכל, מתי עוד תהיה לכם הזדמנות לחזור אחורה בזמן אל הפעילות שהכי אהבתם לעשות כשהייתם קטנים?

2. להקפיץ אבנים קטנות בשלוליות. מכירים את הפעולה המרגיעה של להקפיץ חלוקי נחל בים? אז אותו דבר, רק עם שלוליות ואבנים קטנות. צאו החוצה, חפשו אבנים קטנות, התיישבו בישיבת כריעה עם הילדים ליד שלולית, והתחילו להקפיץ לתוכה אבנים. אפשר להפוך את זה למשחק שבו מי שמצליח להקפיץ את האבן הכי רחוק או באופן שמתיז הכי פחות מים הוא המנצח, ואפשר סתם ליהנות מהפעולה המרגיעה.

3. ים-יבשה. עוד משחק אהוב ומוכר, חוצה דורות ויבשות, הוא ים-יבשה. וכשיש שלולית בסביבה כמה כיף ונוח להגדיר אותה כ”ים” ואת כל מה שמחוצה לה כ”יבשה”. לכם רק נותר לקרוא “ים”, “יבשה”, “ימבשה” (חצי חצי, למתקדמים), ולבלבל את הילדים. ההנאה מובטחת.

4. טיול בין הטיפות. הידעתם שילדים אמריקאים יוצאים לשחק בחוץ בכל מזג אוויר, גם בשלג? אז שלג עדיין אין לנו, אבל מה שטוב לאמריקאים בטח טוב גם לנו. בגשם הבא התלבשו טוב, הצטיידו במטריות, צאו החוצה עם הילדים ותתחילו לטייל בשכונה. הקשיבו לקול טפטוף המים על גבי המטריה, הביטו יחד בצמחים ובעצים וראו איך הם נשטפים במים, שימו לב לירוק של הטבע שהופך עז יותר, לחול שהופך בוצי, עקבו אחר זרימת המים על הקרקע, חפשו חלזונות. כל פעילות כזו תעניק לילדכם חוויה פשוטה ונעימה של טבע, גם אם זה מרחק מטרים ספורים מהבית. 

5. לתפוס טיפות של גשם. מטפטף? תנו לילדים לחוות את התחושה על גופם, אפשר גם בלי מטריה, כל עוד הגשם עדיין בחיתוליו. אפשר לשחק בלתפוס טיפות על הלשון או על היד, לספור אותן וכיו”ב.

6. דאנסינג אין דה ריין. צאו החוצה כשגשום, הקשיבו לקצב של הגשם, והמציאו עם הילדים בכל פעם ריקוד מצחיק אחר לפי הקצב, עם המטרייה כאביזר. 

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים