הורות לגיל הרך

בדרך לגן – איך שומרים עם סבא וסבתא על קשר בימי קורונה?

הקורונה שינתה את הכללים - איך שומרים על קרבה עם סבא וסבתא גם מרחוק? 5 טיפים מנצחים

מתגעגעים לסבא וסבתא? הילדים לא ראו את סבא וסבתא הרבה זמן בגלל הסגר ונגיף הקורונה? אתם מרגישים שהשיחות, גם אם מתבצעות בווידאו, לא מצליחות להמריא והילדים מאבדים סבלנות?
ריכזנו עבורכם 5 רעיונות לפעילויות, חידות ומשחקים כיפיים, שיש בהם גם ערך מוסף, שהילדים וסבא וסבתא ישמחו לעשות יחד מרחוק

עם או בלי סגר, כבר יותר מדי זמן אנחנו מתבקשים לשמור על סבא וסבתא מפני נגיף הקורונה. הם בקבוצת סיכון ואנחנו (וגם הם) יודעים שזה לטובתם, אבל כמה שכולנו מתגעגעים למפגש איכותי. אז נכון, אין תחליף לחיבוק אוהב ולנשיקה חמה על הלחי, אבל אפשר וכדאי לייצר מפגשים איכותיים בין סבא וסבתא לנכדים גם בצורה וירטואלית. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לנו לבצע שיחות וידאו מרחוק בשלל אמצעים פשוטים (כולל הלהיט של הקורונה, זום), אבל כדי שהשיחות הללו יהפכו למהנות ואפקטיביות לכל הצדדים, כדאי ליצוק בהן תוכן אמיתי.
ריכזנו עבורכם רעיונות לפעילויות ומשחקים שתוכלו לבצע עם סבא וסבתא מרחוק – ולהרגיש הכי קרוב שאפשר:

1. מכינים הצגה לסבא וסבתא. הילדים אוהבים לשיר, לרקוד או להתחפש? מצוין. הפעם לא רק אתם תהיו הקהל שלהם אלא גם סבא וסבתא, אונליין. בקשו מהילדים להכין הצגה, כולל תפאורה, תלבושות, בובות או כל העולה בדעתכם. עזרו להם להתכונן (זו גם דרך נהדרת להעביר את הזמן ביצירתיות, תודו לנו אחר כך), וכשהכל מוכן – קבעו עם סבא וסבתא זמן מתאים ובקשו מהם להתחבר דרך שיחת וידאו (וואטסאפ או זום, למשל). ההנאה מובטחת.

2. שעת סיפור. אין הרבה פעילויות נעימות, מרגיעות ומעשירות כמו קריאת סיפור לילדים. אפשר לצייד את סבא וסבתא מראש (במשלוח למשל) בכמה ספרים האהובים על ילדיכם, לקבוע שעה שנוחה לכולם ולהתחבר לשיחת וידאו, שבה סבא וסבתא יקריאו לילדים את הסיפור, יציגו להם את התמונות מהספר וינהלו איתם שיחה עליו לאחר מכן. מומלץ להפוך את העניין לבילוי קבוע של סבא וסבתא עם הנכדים, ולקבוע מספר ימים בשבוע בשעה קבועה. הילדים יחכו לזה, ובינינו, גם סבא וסבתא.

3. מנחשים מי בתמונה. זוכרים שלפני שצילמנו תמונות בלי הכרה בסלולרי והעלנו לאינסטגרם, היתה לנו מצלמה שהיתה שמורה לאירועים מיוחדים, והיינו מפתחים תמונות ומסדרים באלבום? לסבא וסבתא יש לבטח שפע של אלבומי תמונות בבית, ואולי גם לכם. זה הזמן לשלוף את האלבומים הישנים, לצלם עם הנייד תמונות של בני משפחה כשהיו קטנים, ולשלוח אחד לשני דרך קבוצת הוואטסאפ המשפחתית (אם עוד אין לכם כזו, זה הזמן לפתוח אחת). המטרה: כולם צריכים לנחש מי מופיע בתמונה. בונוס: אפשר לנסות לנחש מה הסיפור שמאחוריה. הילדים ישמחו לקחת חלק בחידון המשפחתי, וסבא וסבתא ודאי ישמחו לחלוק זיכרונות נוסטלגיים.

4. משחקי קלפים. מצטיידים בחפיסת קלפים, קובעים עם סבא וסבתא שיחת וידאו, ומבקשים גם מהם להגיע לשיחה עם חפיסת קלפים. סופרים לאחור (3, 2, 1) ומרימים בו זמנית משני צדי השיחה קלף, כל צד מהחפיסה שלו. מי שהרים את הקלף הגבוה יותר הוא המנצח (לילדים קטנים יותר כדאי לעזור), ועליו לתת משימה לצד השני (למשל: לשיר שיר). המשחק הזה הוא דרך מהנה לבילוי כיפי עם סבא וסבתא, שעל הדרך ילמד את הקטנים מספרים ויפתח את הדמיון.

5. מזמינים אתכם לזוז. יד על הלב, כמה אתם זזים בסגר הזה? הסיבובים בקילומטר הקרוב לביתנו לא באמת מפעילים את הגוף, והישיבה מול המסכים לא ממש תורמת. אז אם אנחנו כבר קובעים שיחה עם סבא וסבתא בווידאו, למה שלא ננצל אותה לפעילות ספורט משותפת? מזמינים את סבא וסבתא להתלבש בבגדים נוחים, מלבישים את הילדים בבגדי ספורט, מפעילים מוזיקה מקפיצה ומחליטים על מסגרת זמן (זה יכול להיות עשר דקות ויכול להיות גם חצי שעה למתקדמים) שבה מזיזים את הגוף, לא משנה איך – קופצים, רוקדים, או מבצעים תרגילי כושר פשוטים. זה טוב לבריאות, זה טוב למצב הרוח, וזו פעילות מהנה שכל הצדדים ירוויחו ממנה.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים