לארצות אירופה יש נהרות ואגמים, ולנו יש שלוליות חורף. השלוליות יוצרות בבריכות עונתיות שעם בוא הגשם מתמלאות לא רק במים, אלא גם ביצורים חיים מעניינים, צמחייה עשירה והרבה יופי. רכזנו לכם המלצות ל-5 שלוליות חורף שכדאי להגיע אליהן עם הילדים:

יש מדינות השופעות אגמים ונהרות, אבל בארצנו החמה, כשגם בחורף צוהלים לכבוד כל ממטר, גם שלוליות חורף מתקבלות בשמחה. הכוונה היא לא לשלוליות רחוב או להצפה העונתית המתרחשת מדי חורף כשמערכת הניקוז עולה על גדותיה, אלא לבריכות מים טבעיות, שמתמלאות עם בוא הגשם, ומזמנות לנו אפשרות להרגיש לרגע כמו באירופה. ובגלל שרובנו נמנע מאירופה או בכלל מחו”ל גם השנה (אומיקרון, מישהו?), מומלץ לקחת את הילדים ולהגיע איתם לטיול באחת משלולית החורף כאן בארץ, וליהנות מיופי מקומי ושוקק חיים של עופות מים, קרפדות, סרטני בריכות, שפיריות וגם חסרי חוליות. הזדמנות מצוינת ללמד את הילדים קצת על הטבע הסובב אותנו. אז לאן כדאי להגיע?

5 המלצות לטיול שלוליות:

שלולית באסה, הרצליה

שלולית הבאסה (“ביצה” בערבית) ממוקמת בפארק הרצליה, בחלקו הצפון-מערבי, כשלטובת שימור השלולית הוקצה שטח נרחב בין קניון “שבעת הכוכבים” לנתיבי איילון. מה תמצאו כאן? שלל עופות מים כברכיות ואנפות, סרטנים ודו-חיים. זו אחת משלוליות החורף המטופחות ביותר בארץ, עם שבילי הליכה מסודרים לצד שבילי אופניים, תצפית ומקום צפרות. גם צמחיית המים מגוונת וענפה, ומשווה למקום נופך מסתורי משהו. ואם הילדים ימצו מהר את העניין, תמיד תוכלו להגיע איתם לגינת השעשועים הסמוכה בפארק.

בריכת דורה, נתניה

דורה היא שלולית חורף בדרום נתניה, הגדולה והשמורה ביותר במישור החוף. סביב השלולית הוקם פארק ציבורי (אחד הראשיים בעיר), והאזור כולו הוכרז כשמורת טבע. השלולית והפארק ממוקמים צפון-מזרחית לשמורת האירוסים. מחודש אוקטובר ועד סוף מרס אפשר למצוא כאן עופות מים רבים, ובתחילת מרס גם צבים המטילים ביצים על שפת השלולית. גם בעלי חיים אחרים מבקרים בשלולית בעונת החורף, כגון קרפדות, סלמנדרות, צפרדעים וסרטנים. בפארק עצמו תוכלו למצוא גני שעשועים לטובת הילדים, וגם מקומות מתאימים לעריכת פיקניק נעים בטבע.

שלולית אודים

אזור השרון הוא לא רק מהיפים בארץ, הוא גם מאכלס את שלוליות החורף היפות ביותר, כשהטוענת לכתר היא ללא ספק בריכת אודים (מדרום לנתניה), הסמוכה לנחל פולג. מסביב לשלולית צמחיית מים עשירה וגם עולם חי מגוון, מצבי ביצות ועד שלל עופות מים.

שלולית מכללת לוינסקי, תל אביב

בריכת מכללת לוינסקי היא בריכה עונתית חדשה יחסית, כחלק מפארק טבע באזור צפון תל אביב. השלולית נמצאת בלב השטח הפתוח צפונית-מערבית לסמינר לוינסקי, ולעומת שכנותיה, השלוליות באזור השרון, היא מוצנעת וגם לא זוכה לתמיכת והגנת העירייה, ואף צפויה להיהרס בעתיד כחלק מתוכניות בנייה עתידיות באזור. בינתיים, סביב השלולית שוחזר בית גידול של קרקעות חמרה, וניתן למצוא במקום מסלול הליכה מעגלי ונוח המתאים גם לילדים (וגם לעגלות, אך לא מונגש לנכים). השלולית נעימה לטיול גם באביב, אז ניתן למצוא בסביבתה פריחה משגעת.

שלולית החורף ברחובות

מדובר בבריכה עונתית ותיקה, בלב שטח חקלאי (דרומית למושב ישרש), הממוקמת בין פרדסים ושדות. ההגעה לשלולית כוללת הליכה של כחצי שעה באזור החקלאי הפתוח, ואם אתם מגיעים אחרי הגשם, מומלץ להצטייד במגפיים נוחים. שלולית החורף הזו היא אחת העשירות והמגוונות במישור החוף – אפשר למצוא בה מיני דו-חיים מגוונים, מגוון גדול של סרטנים והרבה הרבה ירוק מסביב. השטח כיום הוא במעמד של שמורת טבע מאושרת, אחרי מאבק עיקש של תושבי העיר רחובות יחד עם החברה להגנת הטבע, לשימור אתר השלולית. וטוב שכך.

מערכת בדרך לגן
אתר בדרך לגן מרכז במקום אחד את כל מה שהורים צריכים לדעת כדי למצוא את הגן הנכון ביותר עבור הילדים שלהם. אינדקס גנים חדשני ומעודכן, הממפה את כל מסגרות החינוך לגיל הרך בישראל: גני ילדים, משפחתונים, פעוטונים, מעונות יום וגני עירייה. והכי חשוב- המלצות מהימנות של הורים אשר ילדיהם היו בגן.

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים