חגיגות יום ההולדת בשנים הראשונות מלוות בהתרגשות גדולה ביותר. לצד ההתרגשות הזו ההורים, במיוחד לילד ראשון, חווים בלבול גדול. אנחנו רוצים לחגוג את המאורע והרבה פעמים השיקולים שלנו מושפעים משיקולים ונוחות של הסביבה ולאו דווקא של עצמנו או של הפעוט.

דוגמא לכך היא מי מחליט על שעת המסיבה? שיקולי נוחות של הסבתא או שעות השינה והשגרה של הילד?דוגמא נוספת היא הבגדים שנלביש לילד/ה שלנו – האם הם יהיו נוחים לו או “ייצוגיים” למסיבה. והרשימה עוד ארוכה. אז הנה כמה עצות שיעזרו לכם להחליט מה כדאי ואיך מומלץ לחגוג? 

מתוך הרעיונות מוזמנים לבחור מה שמתאים לכם – לסגנון, לאווירה ולאופי המשפחה והילדים שלכם.

חגיגות בזמן קורונה
איך חוגגים יום הולדת בזמנים שכאלו, כשהמשפחה והחברים לא יכולים להתכנס?
לי יש דבר אחד שתמיד עובד לי – קישוט העוגה.
לרוב אני מכינה עוגת יום הולדת עגולה, רגילה וביחד עם ילד/ת יום ההולדת מקשטת את העוגה.
הקישוט מורכב ממאכלים כמו בייגלה, וסוכריות וגם חיות פלסטיק קטנות (כאלו שאי אפשר לבלוע) ואפילו פיות. אפשר לקשט מראש לפני יום ההולדת, לצלם ולשלוח לכל המשפחה. 
אם אתם עושים זאת יחד רק שניכם, זו הזדמנות לבדוק מה כל אחד אוהב, מה הטעמים, הצבעים ואפילו הריחות שהכי מתאימים לכם. וזו חוויות למידה עוצמתית. אם אתם עושים זאת יחד בשילוב בני המשפחה הקרובים, חלקו תורות, מי הראשון, מי השני וכך הלאה. בכל סיבוב שמים משהו מקטגוריה אחרת. למשל אם בחרתם בנושא חיות – תוכלו לשים קודם חיות ים או קודם חיות ספארי. אם בחרתם ללכת לפי צבעים, בחרו כל פעם מה הצבע שאיתו מקשטים את העוגה. אצלנו בבית זו מסורת שהתחילה בחגיגות גיל שנה ועד היום ממשיכה. מזמינה אתכם להכין יחד עוגת יום הולדת. תקבלו חוויה שמצטלמת היטב ובימי שיגרה יכולה לשמש כהפעלה מרכזית במסיבה עצמית.

חגיגת יום הולדת לייט
חגיגה שכזו כוללת לרוב משפחה וחברים קרובים. תוכלו להזמין את מי שאתם רוצים  לבית או לפארק. מגישים לאורחים קפה ועוגה ואפילו כיבוד קל. לא מוותרים על טקס של עוגת יום הולדת ונרות, אבל הכל נעשה בנחת ובשקט ללא רעש מיותר. 
זה הסגנון האהוב עלי במסיבות יום הולדת לקטנים. הוא מאפשר לכל אחד למצוא את עצמו, לנמנם כשצריך, לאכול כשצריך ומסיבה עוברת בנעימים ובלי לחץ מיותר.

חגיגת יום הולדת ביניים
סגנון זה מציע ארוח משפחתי שמותאם גם לאורחים. הכוונה היא ליצור מסיבת יום הולדת משולבת עם ארוחה קטנה או גדולה. תוכלו אפשר לחגוג בבראנץ’ והעיקר להתאים לגילאים של המשתתפים הצעירים. קל למצוא בחנויות הפתעות לילדים כמו  כדורי גומי, בועות סבון. אפשר לארגן עמדת יצירה בקלי קלות  עם טושים ומדבקותואני ממליצה להביא כדורים ואולי בימבות, קורקינטים שיש בבית. המטרה לספק לילדים תעסוקה ואז ההורים מקבלים מעט אויר להורים והמסיבה עוברת בכייף .

חגיגת יום הולדת עם קסם אישי
סגנון יום הולדת כזה הוא  אחד שמושפע מאוד ממה שקורה בבית, תחביבים ותחומי עינין. אל תהססו לשלב האחים הגדולים או קרובי משפחה אחרים.
מה הרעיון?
קחו סיפור או נושא האהובים על הילד ומכינים מסיבה עם פעילות ועיצוב תואם. זה לא קשה ובטח לא חייב להיות מושלם. המטרה היא לשתף את כולם במה שהילד/ה שלכם אוהב/ת.
רעיון נוסף שאני אוהבת הוא עיצוב שולחן האוכל לפי הנושא שבחרתם.
לרוב אני מכינה עוגת יום הולדת עגולה, רגילה וביחד עם ילד/ת יום ההולדת מקשטת איתו את העוגה.
אפשר מראש לפני המסיבה ואפשר מול העיניים המשתאות של כל האורחים ומחיאות הכפיים. להכין יחד עוגת יום הולדת זו חוויה שמצטלמת היטב, היא יכולה לשמש כהפעלה מרכזית במסיבה עצמית. ועוד תראו שדברו עליה אפילו בבת/בר מצווה.

המלצה שלי: קחו לכם רגע לתכנון ותזכרו שזה מאוד אישי איך חוגגים בגילאים הללו. כי מה אנחנו בעצם רוצים? שהילד הקטן יהנה מתשומת הלב ומהאנרגיה במסיבת יום ההולדת שלו. הם בראש ובראשונה ואחריהם כל השאר.
שיהיה מזל טוב!

Comments are closed.

חיפוש גני ילדים